2018-07-20, 17:31
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Så är det...PS frispråkighet om invandrarkriminalitet var inte PK.

Jamen visst är det väl så, samma bråk som pågår i hela Sverige vill jag påstå.

Tack och lov att man får vara här på FB och tycka saker.

Kan passa på och tro att NOA kopplats in för att man saknar resurser hos polisen i Örebro att hantera allt som händer.

För att klargöra så tror jag inte det beror på att man är osäker på den misstänkte.

I morgon är förhoppningsvis Moralens Väktares semester över. 😎
Citera
2018-07-20, 17:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tack! Ja, det låter onekligen som att Nylén är orolig över att det kan ha begått tjänstefel under denna utredning. Men jag hittar ingen källa på att han sagt att dom två sparkas från fallet på grund av just den här utredningen. Oron bottnar sig förmodligen i att det tog så många dagar att hitta kroppen och att Springare åkte på semester. Det har ju inte undgått någon att ledningen inte har speciellt stort förtroende för Springare då han blivit anmäld tidigare. Uppenbarligen såg dom en chans här igen att sätta dit honom.

När Springare och hans överordnade plockades bort skyllde man på dåliga insatser i fallet med Lena-mordet.

Dagen (eller dagarna) efter tog man tillbaka det och sa att det hade andra orsaker.

Jag tror att det var olika polistalesmän som uttalade sig de olika dagarna.
Citera
2018-07-20, 17:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jamen visst är det väl så, samma bråk som pågår i hela Sverige vill jag påstå.

Tack och lov att man får vara här på FB och tycka saker.

Kan passa på och tro att NOA kopplats in för att man saknar resurser hos polisen i Örebro att hantera allt som händer.

För att klargöra så tror jag inte det beror på att man är osäker på den misstänkte.

I morgon är förhoppningsvis Moralens Väktares semester över. 😎

Det fetade: Ja, det vore ytterst märkligt om det har med det att göra. Då skulle NOA inte ha någon tid över överhuvudtaget till andra operationer, för då skulle de behöva resa land och rike runt konstant.

Men det finns vissa i tråden som vinklar uppgifter in absurdum för sin egen agenda. Snart får vi nog höra att bränderna i Sverige är ett tydligt tecken på att SD omöjligt kan vara mördaren
Citera
2018-07-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tack! Ja, det låter onekligen som att Nylén är orolig över att det kan ha begått tjänstefel under denna utredning. Men jag hittar ingen källa på att han sagt att dom två sparkas från fallet på grund av just den här utredningen. Oron bottnar sig förmodligen i att det tog så många dagar att hitta kroppen och att Springare åkte på semester. Det har ju inte undgått någon att ledningen inte har speciellt stort förtroende för Springare då han blivit anmäld tidigare. Uppenbarligen såg dom en chans här igen att sätta dit honom.
Ska du be om ursäkt att du svingade som du gjorde mot mig nu? Jag struntar i den detaljen, men titta på din sista mening och förklara varför biträdande omplaceras med?
Jag är ganska övertygad att det har bara med utredningen att göra.
Även om jag har SD som troligast, så är det massa annat som jag svänger om, återkommer om det resonemanget, men detta med att utredningsledningen bytes ut och NOA kommer in är ganska tydliga tecken på att dom är fel ute.
Dom tycker nog det är ändå skönt att ha en skälig misstänkt (som inte går att avskriva), så dom kan jobba utan blåslampa ett tag.
Citera
2018-07-20, 18:06
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du verkar ha ganska lite på fötterna. Att du lägger åklagarens misstankar som grund för dina egna misstankar mot SD blir ju något av ett cirkelresonemang, och dina övriga punkter svajar betänkligt. Men visst, de där tidigare anmälningarna visar ju att de faktiskt bråkade om någonting i en bil för ett och ett halvt år sedan. Jag länkar till artikeln:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Problemet är alltså att du sedan tvingas fylla på din lista med trådsanningar och annat nonsens. Flera av de punkter du tar upp här har redan kunnat avfärdas som lösa rykten som någon i tråden har hört på stan, eller byskvaller som verkar ha cirkulerat och successivt "förbättrats" mellan användare här i tråden.

Jag föreslår att du kortar ner din lista, och att du nöjer dig med att lista de omständigheter du faktiskt kan visa på någon form av belägg för. Annars blir det ju omöjligt för andra att bemöta din uppfattning med sakliga argument.

Du frågade efter mina argument och jag svarade. Dina förslag till förbättringar struntar jag högaktningsfullt i. Vad jag anser om fallet och vilken information jag väljer att gå på kan du inte påverka. Det som du anser vara cirkelresonemang, svajigt och lösa rykten får stå för dig. Mina teorier grundar sig inte enbart på vad som framkommit i tråden.

Eftersom du själv önskar sakliga argument så kan du ju redovisa det som talar emot att SD är gärningsmannen?! Eftersom du anser att de uppgifter som framkommit i tråden endast är byskvaller så bör dina argument vara fristående dessa. Åklagarens syn på det hela bör väl också lämnas utan vidare då du anser att det blir ett cirkelresonemang. Dina argument måste alltså vara sakliga men får endast bygga på dina egna misstankar. Det är ju de kraven du ställer på andra så upp till bevis nu.
Citera
2018-07-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Så är det...PS frispråkighet om invandrarkriminalitet var inte PK.
Och få ska biträdande åka med, mitt i en mordutredning? Inte logiskt.
Hota med tjänstefel för att PS inte är PK? Kul för biträndande då... kollektiv bestraffning, eller?
Citera
2018-07-20, 18:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tvärtom, jag tycker att det är kul med spekulationer. Jag menar väl bara att man kanske skall vara tydligare med vad som är spekulationer och vad som är fakta. De blandas ju lätt ihop.

Det var knappast det som du skriver ovan som du svarade mig. Var i mitt inlägg var jag otydlig med vad som var spekulationer och vad som var fakta?
Du kör nån slags översittarattityd och ställer krav på andra. När du sen får lite motstånd så slingrar du dig undan. Hur ska du ha det egentligen?
Citera
2018-07-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad har jag klargjort vid flera tillfällen, upp till bevis.
Den här gången får du ta mig fan bevisa det du påstår.

Ok, jag backar: du har inte klargjort någonting alls.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det här tramset om att åklagaren måste ha TRs godkännande för att justera ned misstankegraden, eller avföra SD, är en trådsanning utan förankring i verkligheten. Det är en felaktighet som Remark slängde ur sig. Hen har den egenheten ibland, att peka med hela handen hellre än rätt riktning, hen kallade också beslutet där häktningen nekas för "dom" .

Plötsligt händer det: vi är överens!

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
/--/
Dom tycker nog det är ändå skönt att ha en skälig misstänkt (som inte går att avskriva), så dom kan jobba utan blåslampa ett tag.

Hur menar du, är det omöjligt att avskriva någon från en skälig misstanke?
Citera
2018-07-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Mina argument:
• SD är skäligen misstänk. (Jag anser inte att det endast beror på tidigare anmälningar. Det krävs mer än så).
• SD och LW har haft en stormig relation. Två anmälningar har gjorts av LW mot SD. Deras kontakt på sociala medier förändrades stort under förra året. Det har framkommit att LW försökt bryta med SD och tvärtom.
• SD har enligt uppgift setts i området vid tidpunkten för mordet.
• SD ljög till en början i polisförhör angående digital kontakt med LW hennes sista kväll i livet, enligt Moralensväktare.
• SD har uppenbarligen inget alibi.
• Statistiken talar för att LW mördats av en man som hon känner, där passar SD in.
• Det har framkommit sidor av SD som enligt mig tyder på att han inte är oförmögen att bruka våld.
Det är bra uppställt. Jag gör så med, både för och emot, generellt och i sakfrågor.
Ställt upp både händelseförlopp och olika GM.

Du skriver att du håller SD som troligast med ovanstående argument.
Kan/vill du göra det med andra GM och kanske med argument för SD?!
Citera
2018-07-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska du be om ursäkt att du svingade som du gjorde mot mig nu? Jag struntar i den detaljen, men titta på din sista mening och förklara varför biträdande omplaceras med?
Jag är ganska övertygad att det har bara med utredningen att göra.
Även om jag har SD som troligast, så är det massa annat som jag svänger om, återkommer om det resonemanget, men detta med att utredningsledningen bytes ut och NOA kommer in är ganska tydliga tecken på att dom är fel ute.

NOAs uppdykande kom samtidigt som Vivalla morden där en återvändare från IS var inblandad. Du tror inte att det påkallade NOAs närvaro i Örebro?
Citera
2018-07-20, 18:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Mina argument:
• SD är skäligen misstänk. (Jag anser inte att det endast beror på tidigare anmälningar. Det krävs mer än så).
• SD och LW har haft en stormig relation. Två anmälningar har gjorts av LW mot SD. Deras kontakt på sociala medier förändrades stort under förra året. Det har framkommit att LW försökt bryta med SD och tvärtom.
• SD har enligt uppgift setts i området vid tidpunkten för mordet.
• SD ljög till en början i polisförhör angående digital kontakt med LW hennes sista kväll i livet, enligt Moralensväktare.
• SD har uppenbarligen inget alibi.
• Statistiken talar för att LW mördats av en man som hon känner, där passar SD in.
• Det har framkommit sidor av SD som enligt mig tyder på att han inte är oförmögen att bruka våld.

Tack för upplysningen, då vet alla för 500: ade gången att SD är Sk*ligen misstä*nkt (tangerar exakt 500 träffar i detta nu. )
Setts i området påstår jag är påhittat av din opålitliga väninna flixa81.
Stormig relation förvisso men stormen stod LW för liksom hon gjorde med sonen vilken hon inte heller lyckades dominera.
Statistiken talar för att det är en man hon känner är mycket tunt eftersom LW närapå undantagslöst umgicks med män.
Liksom Rosamund som stod SD nära beskrivit SD så han under sitt tidigare 41 åriga liv aldrig visat vådssmma tendenser. Så det epitetet får vi nog tillskriva skvallerkäringarna.
Vad som däremot tydligt framkommit tydligt i tråden är att LW inte ryggar det minsta för att ta till våld.

Resten förutom 500 träffars-skäligen får väl tillskrivas av skvalleret från det glittrande stimmet som tycker SD är en fuling till man vilket dom hävdar framgår på bilderna.

Ett vänligt råd läs inte till jurist.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-20 kl. 19:01.
Citera
2018-07-20, 19:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för upplysningen! Sk*ligen misstä*nkt tangerar exakt 500 träffar i detta nu.
Setts i området påstår jag är påhittat av din opålitliga väninna flixa81.
Stormig relation förvisso men stormen stod LW för liksom hon gjorde med sonen vilken hon inte heller lyckades dominera.
Statistiken talar för att det är en man hon känner är mycket tunt eftersom LW närapå undantagslöst umgicks med män.
Liksom Rosamund som stod SD nära beskrivit SD så han under sitt tidigare 41 åriga liv aldrig visat vådssmma tendenser. Så det epitetet får vi nog tillskriva skvallerkäringarna.
Vad som däremot tydligt framkommit tydligt i tråden är att LW inte ryggar det minsta för att ta till våld.

Resten förutom 500 träffars-skäligen får väl tillskrivas av skvalleret från det glittrande stimmet som tycker SD är en fuling till man vilket dom hävdar framgår på bilderna.

Ett vänligt råd läs inte till jurist.

Rosamund har ingen koppling till inblandade i det här fallet, var har du fått det ifrån?

Ps. SD är skäligen misstänkt. Ds
Senast redigerad av Cocinella 2018-07-20 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in