2018-06-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Nu är det enda jag får upp detta:

https://imgur.com/a/tD4xLRd

dvs alla sök-funktioner och liknande är borta

De aggresiva vänsteraktivisterna i parallellprojektet Panikfakta har inte (ännu) slagit av sin sökfunktion.
Citera
2018-06-24, 18:50
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Möjligt att jag missförstod vad diskussionen gällde. Såvida jag förstod påstod du att man aktivt måste logga in på Flashback efter en viss tids inaktivitet vilket tycks vara felaktigt.

Spelar ingen roll hur eller när du loggar in eller ut aktivt via webbläsaren. Stänger du ner den stängsserversessionen, precis som när du stänger av ditt bredband eller din dator. Att du kan ha autoinlogg sparat i webbläsaren räknas inte som aktivitet om du inte har koppling till servern.

Men skit i det, poängen är att det inte är troligt som förklaring.
Citera
2018-06-24, 21:01
Medlem
BlackBookss avatar
Som gruppägare till ett par facebookgrupper kan jag meddela att det Inte finns något sätt att stänga av medlemslistan.
Detta är mest troligt en åtgärd via Facebooks svenska kontor och gruppen JÄH. Säkerligen sammankopplat med regeringsåtgärderna som talats om tidigare.

Offentliga grupper har fortfarande synlig medlemslista, Slutna grupper har stängd medlemslista.
Senast redigerad av BlackBooks 2018-06-24 kl. 21:05.
Citera
2018-06-24, 21:37
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Som gruppägare till ett par facebookgrupper kan jag meddela att det Inte finns något sätt att stänga av medlemslistan.
Detta är mest troligt en åtgärd via Facebooks svenska kontor och gruppen JÄH. Säkerligen sammankopplat med regeringsåtgärderna som talats om tidigare.

Offentliga grupper har fortfarande synlig medlemslista, Slutna grupper har stängd medlemslista.

Det har rullats ut nu, alla slutna grupper har dolda medlemslistor nu(hade inte det i morse, pågått löpande). Vilket gör saken svårare(men inte omöjligt), man får helt enkelt identifiera när #jäh gör sina trådkapningar vilket är ofta lätta att identifiera. Det är dock dessa vildar som öppet näthatar allt höger om miljöpartiet som slipper ruinera gruppens rykte och vision.
Citera
2018-06-24, 21:42
Medlem
Tycker att detta är ett perfekt exempel på hur man vill skuldbelägga personer för vad andra gör,
kommer även från ett av dem högsta och mest drivande hönsen i #jäh:

Citat:
Mattias L Davidsson
@Klokryparen
Mattias L Davidsson Retweetade Viktor Banke
Citat:
Dags att sluta låtsas att rasism och annat näthat uppstår av sig självt, spontant. Det är skörden av draksådden från ett antal radikala opinionsbildare, politiker och galna alt-medier. #jagärhär
Likat och retweetat av ännu en "top dog" inom #jäh, nämligen https://twitter.com/Herosir
Även börjat screenshotta alla dessa ledande tweets och inlägg:https://imgur.com/a/Nz9ATRP

Hade varit intressant att se en lista eller något på vilka han anser vara ansvariga för detta.

Högt uppsatta #jäh medlemmar visar återigen att man försöka hålla en tredje part ansvarig för vad privatpersoner gör på internet.
Och samtidigt har vi kosto, sotnosen, m.fl på forumet som direkt försöker berätta att #jäh har inget ansvar för hur #jäh medlemmar beter sig.

Så hur ska ni ha det egentligen? Ska ni fortsätta försöka vara extrema hycklare genom att pusha att Hanif Bali m.fl. ska ha ansvar för sina "svansar" eller "klaner" som ni kallar det samtidigt som ni vägrar ta ansvar för eran egen?
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-06-24 kl. 22:21.
Citera
2018-06-25, 02:25
Bannlyst
Citat:
Du ignorerade helt den fetade delen..

Kan du förstå att folk tycker det i högsta grad är en politiserad grupp?
Nej, det kan jag inte förstå, eller rättare sagt folk tycker inte så. Däremot tycker näthatare och sådana som inte klarar av ett vårdat språk så. Var det den kategorin av marginaliserat "folk" du menade?
Citera
2018-06-25, 02:32
Bannlyst
Citat:
Tycker att detta är ett perfekt exempel på hur man vill skuldbelägga personer för vad andra gör,
kommer även från ett av dem högsta och mest drivande hönsen i #jäh:

Likat och retweetat av ännu en "top dog" inom #jäh, nämligen https://twitter.com/Herosir
Även börjat screenshotta alla dessa ledande tweets och inlägg:https://imgur.com/a/Nz9ATRP

Hade varit intressant att se en lista eller något på vilka han anser vara ansvariga för detta.

Högt uppsatta #jäh medlemmar visar återigen att man försöka hålla en tredje part ansvarig för vad privatpersoner gör på internet.
Och samtidigt har vi kosto, sotnosen, m.fl på forumet som direkt försöker berätta att #jäh har inget ansvar för hur #jäh medlemmar beter sig.

Så hur ska ni ha det egentligen? Ska ni fortsätta försöka vara extrema hycklare genom att pusha att Hanif Bali m.fl. ska ha ansvar för sina "svansar" eller "klaner" som ni kallar det samtidigt som ni vägrar ta ansvar för eran egen?
Har admin på detta forum ansvar för hur medlemmar på Flashback beter sig? Samma fråga kan man ställa till hundratals organisationer och alla kommer svara att de inte har ansvar för vad folk gör privat.

#jagärhär är en vänlig organisation som gör mycket gott på nätet. Vi har i våra regler klara att vi inte får bära oss illa åt osv. Det hjälper inte hur många gånger man pådyvlar en organisation sitt eget omdöme. #jagärhär kommer att vara det den är ändå!
Citera
2018-06-25, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Nej, det kan jag inte förstå, eller rättare sagt folk tycker inte så.
Jaha det var ju ett extremt informativt svar, inte.. Och vad har du för belägg för detta?

Citat:
Däremot tycker näthatare och sådana som inte klarar av ett vårdat språk så. Var det den kategorin av marginaliserat "folk" du menade?

Eftersom jag anser att gruppen visar ett högst politiserat sätt att föra sig så innebär det att du tycker att jag är en "näthatare"?
Om jag nu är en "näthatare" så kan du peka på någonstans jag isf. använt mig av hat/hot och icke "vårdat språk"? Väntar med spänning på ditt svar om vart för någonstans jag "näthatat" för (för mig iaf) verkar det mest som att du försöker slänga dig med epitet för att slippa behöva ta i sakfrågan.
Bra jobbat måste jag säga för någon som säger sig jobba för "god ton"..

Sen att du sätter "folk" inom citat-tecken visar på ett tydligt förakt för folk som inte tycker som du, speciellt när du försöker sätta en "näthatar" stämpel på någon >endast< för att denna person inte har samma åsikt som du.

Edit: tyckte bara detta var extremt slående som du har i din signatur: "Är medlem av #jagärhär som mjukt förpliktigar att svara vänligt på förtal" då det är precis detta du gör själv, försöker att förtala folk för att kringgå sakfrågor.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-06-25 kl. 07:25.
Citera
2018-06-25, 07:15
Medlem
Citat:
Har admin på detta forum ansvar för hur medlemmar på Flashback beter sig? Samma fråga kan man ställa till hundratals organisationer och alla kommer svara att de inte har ansvar för vad folk gör privat.

#jagärhär är en vänlig organisation som gör mycket gott på nätet. Vi har i våra regler klara att vi inte får bära oss illa åt osv. Det hjälper inte hur många gånger man pådyvlar en organisation sitt eget omdöme. #jagärhär kommer att vara det den är ändå!

Så varför försöker ledande medlemmar i #jäh utkräva samma sorts ansvar från folk som Hanif Bali m.fl.?
Man kan inte fortsätta dra i båda ändar och försöka utkräva båda sakerna utan att folk kommer att tycka ni är hycklare. Svårare än så är det inte.

Denna frågan har ställts tidigare i tråden utan svar så den tål att upprepas:
Spelar det någon roll vad en polis gör på fritiden? Så länge denne sköter sig under arbetstid så är det fritt fram att begå olagligheter och annat på fritiden?
Citera
2018-06-25, 12:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej, det kan jag inte förstå, eller rättare sagt folk tycker inte så. Däremot tycker näthatare och sådana som inte klarar av ett vårdat språk så. Var det den kategorin av marginaliserat "folk" du menade?
Faktiska förhållanden visar att #jagärhär beter sig som självgoda, överlägsna mobbare, hycklare och lögnare, ofta med en politisk agenda. De är osakliga och saknar faktisk substans i sin argumentation som i allt väsentligt är personangrepp. De beter sig kort sagt ofta som vidriga små kräk, vilket kosto ger upprepade exempel på.

Det är fascinerande att kritik tycks få deras självgoda och osakliga egon att svälla ytterligare. Ungefär som en ballong som blåses upp. De tycks helt sakna förmåga till självkritik, ödmjukhet och resonemang ur olika synvinklar. De visar inskränkthet, självgodhet och överlägsenhet tillsammans med ett utpräglat mobbarbeteende. En sällsynt vidrig kombination kan man tycka.
Citera
2018-06-25, 13:08
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Faktiska förhållanden visar att #jagärhär beter sig som självgoda, överlägsna mobbare, hycklare och lögnare, ofta med en politisk agenda. De är osakliga och saknar faktisk substans i sin argumentation som i allt väsentligt är personangrepp. De beter sig kort sagt ofta som vidriga små kräk, vilket kosto ger upprepade exempel på.
Vad som är märkligt (eller kanske rent symtomatiskt) är ju att de som i denna tråden säger sig vara positiva till #jagärhär själva har en väldigt dålig ton och ibland till och med näthatar och kommer med osakliga personangrepp. Tråden blir på något sätt självbevisande när de rent kontraproduktivt bevisar tesen. Möjligen blir det lätt så när man är känslostyrd att den logiken passerar spårlöst förbi.
Citera
2018-06-25, 13:18
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Givetvis inte, eftersom Flashback inte har någon sådan agenda. Men eftersom #jagärhärs kärnverksamhet är just att samla människor som ska bete sig "bra" på nätet och godkänner deras medlemsskap så förpliktigar ju det - åt båda hållen. Medlemmarna i gruppen förbinder sig givetvis till att uppföra sig på ett visst sätt, och gruppen genom att godkänna dem som medlemmar är ju garanter för att så sker.

Om du går med i Naturskyddsföreningen, tar på dig deras logga och går ut och dumpar diesel i våra vattendrag och postar det på nätet så kan du nog vara rätt säker på att du blir utesluten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in