Citat:
Ursprungligen postat av
sommarljum
Jag kommer att tänka på Dr Åsa och hennes mordbrännare till sambo, Magnus Lundberg (alias dr Brasa). Åsa var ju helt säker på sin sambos oskuld och gjorde intervjuer i media där hon sa att han aldrig skulle göra något sådant, han är inte sådan osv. Hon såg inget motiv heller utan höll sin sambo stenhårt om ryggen.
En närstående till mig har jobbat väldigt nära ihop med dr Brasa och var helt förkrossad när sanningen uppdagades. Hon hade aldrig för sitt liv kunnat tro att han skulle vara kapabel till en sådan gärning!
Det här lär väl dra åt OffT, men eftersom jag för ett tag sedan läste den gamla tråden, så måste jag protestera!
Du har rätt i att Dr Åsa HÄVDADE att hon inget känt till om planerna på att bränna huset. Hon fälldes heller inte för medverkan. Men Dr Åsa försökte förklara de stora inköpen av tändvätska med att man några dagar tidigare hade eldat massa ris på tomten. Dr Åsa drog t o m med polismännen dit för att visa på platsen. Hon uppträdde nervöst och forcerat.
Dessutom hade Dr Åsa plus dotter lägligt nog valt att åka till Norrand när huset brändes.
Tycker inte vi skall skapa en trådsanning om oskuld, baserad på vad en misstänkt person (Dr Åsa) hävdade. Hon gick fri.
Men hon var misstänkt för delaktighet. Det är viktigt att komma ihåg.
OnT: Jag lider med HD om hon är så totalt förd bakom ljuset av SD och LW. Det kan inte vara trevligt att bli uthängd som vore hon mindre begåvad som skaffade barn med SD. Blivit vigd av den kvinna som maken SD vänstrat med.
Hur känns det för henne att komma till jobbet på avd 92 när kollegerna har varit inne här och läst?
Edit: Korrigerar mig själv innan jag blir uppläxad av mer påläst person. Det var inte de stora inköpen av tändvätska som Dr Åsa ville förklara, utan det var att Dr Brasa skulle ju komma att tas prover på och då skulle NFC-kemin visa på tändvätska. Därför(?) hade man tillsammans eldat ris med tändvätska. Mycket lägligt, mycket misstänkt. Tyckte poliserna.