2018-07-19, 20:12
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite osäker på varför du citerar mig. Har du fått för dig att jag håller SD som skyldig?
Jag är nog ganska öppen på vem GM är, även om jag har ett antal bollar i korgen SD. Det finns parametrar som gör honom högst trolig, men om dessa parametrar förändras lite, så förändras hela händelseförloppet.

Jag citerade dej för jag tror att SD är sån. Alltså är jag på din sida. Det måste du förstått av det jag skrev?
Citera
2018-07-19, 20:25
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazaki
Tycker lite synd om HD. Tänk att bli så in i skogen lurad, i flera år! .
Och nu detta. Om SD är GM så här han nog troligen ljugit henne rakt i synen. Ibland vet man inte sitt eget bästa och man vill heller inte ta åt sig det som andra säger, oftast slutar det med meningen-vad var det jag sa.

Jag kommer att tänka på Dr Åsa och hennes mordbrännare till sambo, Magnus Lundberg (alias dr Brasa). Åsa var ju helt säker på sin sambos oskuld och gjorde intervjuer i media där hon sa att han aldrig skulle göra något sådant, han är inte sådan osv. Hon såg inget motiv heller utan höll sin sambo stenhårt om ryggen.
En närstående till mig har jobbat väldigt nära ihop med dr Brasa och var helt förkrossad när sanningen uppdagades. Hon hade aldrig för sitt liv kunnat tro att han skulle vara kapabel till en sådan gärning!
Citera
2018-07-19, 20:28
Bannlyst
Någon som vet om HD hade någon ny kille?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.
Citera
2018-07-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om någon har Premiumkonto på LI, så kan hen välja att titta på andras konton inkognito. Annars, så tror jag väl inte att det ska vara så farligt att kolla in hans LI. Vi är nyfikna - så enkelt är det. Om SD är oskyldig, så kanske han måste flytta från Örebro ett tag, men jobb tror jag inte han behöver byta. T*r*ns är väl inget litet bolag? Kanske räcker med en smärre omplacering.

Och om han är skyldig, men inte kan fällas, så finns det ännu större skäl för honom att flytta.
Citera
2018-07-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Någon som vet om HD hade någon ny kille?

Det är väldigt tyst om henne, sannolikt för att hon är oskyldig och själv ordentligt drabbad.
Citera
2018-07-19, 20:38
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du börjar i fel ände. Ingen vill väl att någon oskyldig ska dömas. Man VILL inte koppla SD till brottet. Varför skulle man vilja det? Varför har du fått för dig det?

Däremot kan man tycka att han är den mest sannolika GM efter omständigheterna.

En viktig poäng! Jag resonerar lika.
Citera
2018-07-19, 20:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
LW:s begravning dröjer. Skatteverket inväntar (fortfarande) polistillstånd för att kunna gå vidare i ärendet. Riktigt sorgligt, måste jag säga.
Citera
2018-07-19, 20:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Med tanke på hur lätt saker verkar läcka i Örebro, och hur ivriga många är att framställa SD som gärningsmannen, så förefaller det väl osannolikt att man samtidigt skulle hemlighålla "konkreta objektiva bevis" som talar mot honom. Jag tror som Leif GW Persson, att det här är väl vad de har på honom:
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misst%C3%A4nkt-i-lena-fallet-d%C3%A4rf%C3%B6r-bed%C3%B6mer-polisen-honom-som-intressant

Jag säger inte att polis och åklagare har "en agenda mot SD", men det är väl ingen tvekan om att många gärna vill kunna koppla honom till brottet.

Det fetade: Det har ju framkommit uppgifter i tråden från källor inom utredningen på något vis, och med de inräknade kan jag tro att det skulle räcka för skäligen misstänkt när allt sätts ihop. Men mycket av det som vi här "vet" är på sin höjd bevis i form av indicier. Jag håller med dig till viss del rörande att vissa är ivriga att framställa SD som gärningsmän. Men jag tror jag det till stor del bero på att det helt enkelt är SD som utredningen numer kretsar runt. I ett tänkt framtida scenario där SD avskrivs som skäligen misstänkt kommer säkert några vända kappan mot en sådan vind. Själv så har jag ett öppet sinne för vad som helst. Men jag undviker att spekulera utifrån något som vi inte har uppgifter ifrån. Jag har dock en ganska stor tilltro till att utredningen sköts på ett bra sätt, och med ett brett perspektiv. Där skiljer sig nog du och jag åt misstänker jag. Kanske jag får bita i det sura äpplet ifall det visar sig att utredarna har varit helt ute och cyklat.
Senast redigerad av Netherworld 2018-07-19 kl. 20:58. Anledning: stavfel
Citera
2018-07-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nämen.... Barnen fick nog men för livet av det.
SD:s barn hade en hemmavarande mamma. Förhoppningsvis turades de om, eller hade barnvakt.
SD visar än en gång prov på att han ist för att slå på en person så gnuggar han knogar eller slår i väggen. Han får utlopp för frustrationen så. Han är ingen mördare.
Och varför analyseras SD:s förhållande till sina barn? Om han är en frånvarande far har väl inget med Lenas död att göra? Stefan är inte mördad.
Att Lena som person är viktig för mej beror på att man försöker hitta ett motiv. Det tycker jag man har gjort nu.
Inget att göra sig lustig över. Barn får faktiskt långvariga men av pappor som under raseriutbrott slår sönder dörrar, väggar, gitarrer mm. Har professionell erfarenhet av det. De tror att det är deras fel. Det är därför hemmet är sönder. Och de vet att nästa gång kan det var dem han slår sönder.
Citera
2018-07-19, 21:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du börjar i fel ände. Ingen vill väl att någon oskyldig ska dömas. Man VILL inte koppla SD till brottet. Varför skulle man vilja det? Varför har du fått för dig det?

Däremot kan man tycka att han är den mest sannolika GM efter omständigheterna.

Det finns ju tyvärr hemska exempel på utredningar som just arbetat på det sättet (hen ska vi få dit!)

Men det är inte så vanligt, och i det här fallet tror jag verkligen inte att det är på det viset.
Citera
2018-07-19, 21:03
Medlem
Angående de olika uppgifterna om L:s mobil, påträffad eller icke påträffad?

I min krets (tjänstehundar)
så går rykten om att luren påträffades på samma fyndplats som L hittades.

Vet inte om detta tillför tråden något?
Citera
2018-07-19, 21:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Inget att göra sig lustig över. Barn får faktiskt långvariga men av pappor som under raseriutbrott slår sönder dörrar, väggar, gitarrer mm. Har professionell erfarenhet av det. De tror att det är deras fel. Det är därför hemmet är sönder. Och de vet att nästa gång kan det var dem han slår sönder.

Har också erfarenhet av det. Jag var ofta livrädd för min Far ända fram till mina tonårsår.

Sockerhals har tydligt visat upp en högst osmaklig sida här i tråden som både rasist och kvinnofientlig. Om det skulle framgå att SD varit aggressiv i hemmet skulle hen säkert applåderat och höjt SD till skyarna för sitt "manliga" och "återhållsamma" beteende då det inte lett till att han mördat någon familjemedlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in