2018-07-19, 21:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
LW:s begravning dröjer. Skatteverket inväntar (fortfarande) polistillstånd för att kunna gå vidare i ärendet. Riktigt sorgligt, måste jag säga.

Tack för att du kollade upp det, och för att du tillför tråden information av substans.
Citera
2018-07-19, 21:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Angående de olika uppgifterna om L:s mobil, påträffad eller icke påträffad?

I min krets (tjänstehundar)
så går rykten om att luren påträffades på samma fyndplats som L hittades.

Vet inte om detta tillför tråden något?

Absolut, om dessa rykten stämmer är förutsättningarna annorlunda än vad som tidigare har antagits i tråden, dvs. att mobilen antingen inte är upphittad, eller att skulle ha hittats i området där den ev. pingades nära inpå hennes försvinnande.
Hur bedömer du själv trovärdigheten i dessa rykten?
Citera
2018-07-19, 21:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tack för att du kollade upp det, och för att du tillför tråden information av substans.

Tack, detsamma!
Citera
2018-07-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Någon som vet om HD hade någon ny kille?

Det har inte sagts något mer om det utom just den
gången.
Jag tvivlar starkt på uppgiften, finns inget som tyder på
att det stämmer.

Inte som jag har sett i alla fall.
Citera
2018-07-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu ändrar du dig. Från början handlade det om att du var säker på att polisen sysslar med ryktesspridning mot SD i media. Återigen vänder du kappan efter vinden.

Så du tror inte det kan finnas ett svartsjukemotiv utan detta är ett hittepå från någon polis med en viss agenda mot just SD.

Varför vill denna polis göra detta, tänker du?

Det finns uppgifter som polisen fått del av som inte är från anhöriga till LW, och som inte framkommit här i tråden, som gör att de har all anledning att inrikta sig på SD och att rubricera motivet så. Betänk vad SD gjorde mot en ung tjej i en dykklass han hade. Hon hade börjat träffa en kille och han skällde ut henne inför de andra i gruppen och lade ut det på nätet. (Finns tidigare i tråden.) Om han kunde göra så inför andra vad kunde han då inte göra när ingen såg på? Det finns personer utanför LW:s familj som vet att det som anmäldes inte var de enda händelserna av det slaget. Jag tror att den som någon gång stått nära en kvinna som har behövt göra sådana här anmälningar (eller borde ha gjort det men inte vågade) kan ana resten.
Citera
2018-07-19, 21:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Det finns uppgifter som polisen fått del av som inte är från anhöriga till LW, och som inte framkommit här i tråden, som gör att de har all anledning att inrikta sig på SD och att rubricera motivet så. Betänk vad SD gjorde mot en ung tjej i en dykklass han hade. Hon hade börjat träffa en kille och han skällde ut henne inför de andra i gruppen och lade ut det på nätet. (Finns tidigare i tråden.) Om han kunde göra så inför andra vad kunde han då inte göra när ingen såg på? Det finns personer utanför LW:s familj som vet att det som anmäldes inte var de enda händelserna av det slaget. Jag tror att den som någon gång stått nära en kvinna som har behövt göra sådana här anmälningar (eller borde ha gjort det men inte vågade) kan ana resten.

Intressant. Källa på dessa uppgifter?
Citera
2018-07-19, 21:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Det finns som polisen fått del av som inte är från anhöriga till LW, och som inte framkommit här i tråden, som gör att de har all anledning att inrikta sig på SD och att rubricera motivet så. Betänk vad SD gjorde mot en ung tjej i en dykklass han hade. Hon hade börjat träffa en kille och han skällde ut henne inför de andra i gruppen och lade ut det på nätet. (Finns tidigare i tråden.) Om han kunde göra så inför andra vad kunde han då inte göra när ingen såg på? Det finns personer utanför LW:s familj som vet att det som anmäldes inte var de enda händelserna av det slaget. Jag tror att den som någon gång stått nära en kvinna som har behövt göra sådana här anmälningar (eller borde ha gjort det men inte vågade) kan ana resten.

[quote=18carat|64687585]Det finns som polisen fått del av som inte är från anhöriga till LW, och som inte framkommit här i tråden,

Dela gärna dessa uppgifter?
Intressant vad som mer framkommit som pekar mot SD
Citera
2018-07-19, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har inte sagts något mer om det utom just den
gången.
Jag tvivlar starkt på uppgiften, finns inget som tyder på
att det stämmer.

Inte som jag har sett i alla fall.

Nä jag hittar heller inget mer om det.
Nej, jag tror inte heller uppgiften stämmer, hon är jo forfarande ute med SD.
Citera
2018-07-19, 21:41
Medlem
På Ratsit framgår det att SD har ett företag. Någon som vet mer om det?
https://www.ratsit.se/19740505-Karl_Stefan_Davidsson_Orebro/3LvDGdzEZP_VvBuA3U2Gw3CUxhagfE6X1EafX232LOI#paAdre ssen

Svensk näringsgrensindelning SNI
35110 - Generering av elektricitet
41200 - Byggande av bostadshus och andra byggnader
https://www.ratsit.se/740505DEYS-DAVIDSSON,_STEFAN#foretagsuppgifter
Citera
2018-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Någon som vet om HD hade någon ny kille?
Det mesta i det citat du hittade är rena lögner. Skulle inte fästa någon vikt i den personens uttalanden.
Citera
2018-07-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
På Ratsit framgår det att SD har ett företag. Någon som vet mer om det?
https://www.ratsit.se/19740505-Karl_Stefan_Davidsson_Orebro/3LvDGdzEZP_VvBuA3U2Gw3CUxhagfE6X1EafX232LOI#paAdre ssen

Svensk näringsgrensindelning SNI
35110 - Generering av elektricitet
41200 - Byggande av bostadshus och andra byggnader
https://www.ratsit.se/740505DEYS-DAVIDSSON,_STEFAN#foretagsuppgifter
Att han har eget har jag tidigare förmedlat.
Citera
2018-07-19, 21:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det finns ju tyvärr hemska exempel på utredningar som just arbetat på det sättet (hen ska vi få dit!)

Men det är inte så vanligt, och i det här fallet tror jag verkligen inte att det är på det viset.
Jag vet, men inte är man ute efter att sätta dit en oskyldig med flit, det är i alla fall jag säker på.

I dessa fall trodde väl polisen att de var på rätt spår men hade fel i slutändan, och det är ju naturligtvis inte bra. Alla kan göra fel?

Jag tänker att Draifos menade oss här också och jag tror som sagt ingen här har någon "önskekandidat", utan man har sin uppfattning som naturligtvis ändras, om saker som talar mot MGM kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in