2018-07-19, 18:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja, har för mig att jag läst något sådant i tråden men kommer så klart inte ihåg från var.

Har du möjlighet att berätta mer utan att outa dig själv? Med tanke på alla obekräftade negativa saker som kommit ut om LW så vore det intressant att veta mer om SD’ dåliga sidor.

Gränslös, självgod, svårt att hantera ilska.
Vill inte säga mer då det inte är respektfullt mot mina källor.
Citera
2018-07-19, 18:40
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Gränslös, självgod, svårt att hantera ilska.
Vill inte säga mer då det inte är respektfullt mot mina källor.

Självklart ska du inte säga mer än du kan.

Det var någon tidigt i tråden som hävdade att SD fått sparken från något jobb, har vi fått bekräftelse på det?

Vet någon annan något om det och hans bisarra cykelfärd genom företaget när han skulle sluta.

Det var väl någon i tråden som höll sig ifrån honom, någon arbetskamrat tidigare.

Edit: Skulle vara intressant att veta vilket företag det var.

Har just kollat LinkedIn och där har han bara skrivit in ett företag, brukar man inte skriva alla sina jobb eller i alla fall de som är meriterande? 🧐
Senast redigerad av Cocinella 2018-07-19 kl. 18:47.
Citera
2018-07-19, 18:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
1. Det där har avhandlats många gånger förut. Endast bilhistorien räcker inte för att vara skäligen misstänkt. Det krävs konkreta objektiva bevis för det. Så självfallet har utredarna mer än en misshandelsanmälan som talar för SD som GM.
Med tanke på hur lätt saker verkar läcka i Örebro, och hur ivriga många är att framställa SD som gärningsmannen, så förefaller det väl osannolikt att man samtidigt skulle hemlighålla "konkreta objektiva bevis" som talar mot honom. Jag tror som Leif GW Persson, att det här är väl vad de har på honom:
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misst%C3%A4nkt-i-lena-fallet-d%C3%A4rf%C3%B6r-bed%C3%B6mer-polisen-honom-som-intressant

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
2. Jag tror att de källor från utredningen som medlemmar får, kommer från poliser som varit involverad i vissa uppdrag rörande arbetet med förundersökningen. Poliser i yttre tjänst har inte insyn i hela förundersökningsmaterialet. Jag tror knappast det är åklagaren eller förhörsledaren som läckt. Därav är det inte så konstigt om det uppfattats om selektivt. Huruvida de poliser som har glappat har en agenda mot SD låter jag vara osagt. Men att dra slutsatsen att bara för att inte allt från utredningen har läckt ut så finns det en agenda mot SD, tycker jag är märkligt.
Jag säger inte att polis och åklagare har "en agenda mot SD", men det är väl ingen tvekan om att många gärna vill kunna koppla honom till brottet.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-19 kl. 19:13.
Citera
2018-07-19, 19:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Utan att veta hur det ligger till i just detta fall vill jag bara inflika att det är tillåtet att lämna ut uppgifter från pågående förundersökning, om man bedömer att det inte kan skada utredningen.
Det handlar kanske inte om hur lagligt eller olagligt det är, utan mer om det är så lämpligt. Dessutom får man ju lätt ett intryck av att uppgifterna om ett "svartsjukedrama" där SD skulle vara inblandad, "de blodiga kläderna" som skulle ha hittats i hans bostad och bil, och bilen som "dumpades" på Arlanda, är uppgifter som är rena påhitt (eller åtminstone kraftigt överdrivna).

Om det här skadar utredningen vet jag inte, men helt klart är ju att det kan skada förtroendet för polis och åklagare. Dessutom kan det ju inte vara så kul för SD.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-19 kl. 19:03.
Citera
2018-07-19, 19:05
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Självklart ska du inte säga mer än du kan.

Det var någon tidigt i tråden som hävdade att SD fått sparken från något jobb, har vi fått bekräftelse på det?

Vet någon annan något om det och hans bisarra cykelfärd genom företaget när han skulle sluta.

Det var väl någon i tråden som höll sig ifrån honom, någon arbetskamrat tidigare.

Edit: Skulle vara intressant att veta vilket företag det var.

Har just kollat LinkedIn och där har han bara skrivit in ett företag, brukar man inte skriva alla sina jobb eller i alla fall de som är meriterande? 🧐

Jo, det är väl brukligt.
En parentes - du vet det säker redan, men SD kan se vem som varit inne på hans LinkedIn och tassat.
Citera
2018-07-19, 19:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Med tanke på hur lätt saker verkar läcka i Örebro, och hur ivriga många är att framställa SD som den skyldige, så förefaller det väl osannolikt att man samtidigt skulle hemlighålla "konkreta objektiva bevis" som talar mot honom. Jag tror som Leif GW Persson, att det här är väl vad de har på honom:
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misst%C3%A4nkt-i-lena-fallet-d%C3%A4rf%C3%B6r-bed%C3%B6mer-polisen-honom-som-intressant

Jag säger inte att det "finns en agenda mot SD", men det är väl ingen tvekan om att många gärna vill kunna koppla honom till brottet.
Du börjar i fel ände. Ingen vill väl att någon oskyldig ska dömas. Man VILL inte koppla SD till brottet. Varför skulle man vilja det? Varför har du fått för dig det?

Däremot kan man tycka att han är den mest sannolika GM efter omständigheterna.
Citera
2018-07-19, 19:24
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jo, det är väl brukligt.
En parentes - du vet det säker redan, men SD kan se vem som varit inne på hans LinkedIn och tassat.

Jo jag vet men jag har inget konto där. 😉

Men det stod att han bara hade ett registrerat arbete när jag sökte på LinkedIn och hans namn.
Man kan nämligen se lite utan att logga in.
Citera
2018-07-19, 19:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jo jag vet men jag har inget konto där. 😉

Men det stod att han bara hade ett registrerat arbete när jag sökte på LinkedIn och hans namn.
Man kan nämligen se lite utan att logga in.

Om någon har Premiumkonto på LI, så kan hen välja att titta på andras konton inkognito. Annars, så tror jag väl inte att det ska vara så farligt att kolla in hans LI. Vi är nyfikna - så enkelt är det. Om SD är oskyldig, så kanske han måste flytta från Örebro ett tag, men jobb tror jag inte han behöver byta. T*r*ns är väl inget litet bolag? Kanske räcker med en smärre omplacering.
Citera
2018-07-19, 19:49
Medlem
gloriouslifes avatar
30 Sep 17 arbetade LW som vigselförättare:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/759429f6-bb55-4876-a94d-5a9cf582a0a2_l.jpg
Citera
2018-07-19, 20:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
30 Sep 17 arbetade LW som vigselförättare:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/759429f6-bb55-4876-a94d-5a9cf582a0a2_l.jpg

Och...?
Citera
2018-07-19, 20:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite farligt att gå in på att han har en aggressivitet p.g.a detta (OM det ens har skett) och sedan dra vidare med resonemanget till "levande människor också om alla 'proppar brinner'".
Och att dra till en trådsanning att det är psykisk misshandel mot barnen, kan det vara ganska många hopp från sanningen.
Min partner drog ofta till dörren eller väggen när hen vart arg, aldrig dock i ilska mot mig eller barnen. Det var mest situationer där hen själv var "klantig" eller nått annat gick emot hen. Varken jag eller barnen har någonsin känt oss otrygga med hen, alltid varit den mest omtänksamma medmänniska man kan tänka sig.

Detta rykte är en del och det andra är själva anmälan, som definierar SD som våldsam.
Jag pratade tidigare med andra som umgåtts med honom mer och även nu i veckan med en till som känner honom ganska väl. Alla (4-5st) fann honom mer "lay-back", lite undergiven. Lugn och tålmodig med att låta andra komma fram i grupp. Inte häva sig själv. Spelevink och fäller ofta kommentarer, främst att förringa och förminska sig själv. Han pikar sällan andras tillkortakommanden.

Jag har definitivt hört motsatsen, fräcka, gränslösa kommentarer.
Framhäver gärna sig själv.
Citera
2018-07-19, 20:11
Medlem
Tycker lite synd om HD. Tänk att bli så in i skogen lurad, i flera år! .
Och nu detta. Om SD är GM så här han nog troligen ljugit henne rakt i synen. Ibland vet man inte sitt eget bästa och man vill heller inte ta åt sig det som andra säger, oftast slutar det med meningen-vad var det jag sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in