• 1
  • 2
2018-07-19, 17:29
Medlem
frank.bullits avatar
Jag har lagt märke till att många yrkeschaufförer som äger/kör en lastbil, väljer att pimpa den med gardiner som liknar något zigenskt och parfym.

Det kan vara helt vanliga svenska killar, var kommer trenden ifrån?
Citera
2018-07-19, 17:37
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank.bullit
Jag har lagt märke till att många yrkeschaufförer som äger/kör en lastbil, väljer att pimpa den med gardiner som liknar något zigenskt och parfym.

Det kan vara helt vanliga svenska killar, var kommer trenden ifrån?

Kan ha att göra med att dom ibland sover där och vill dra för för att få lite privacy.
Citera
2018-07-19, 17:37
Medlem
Crashs avatar
De har ju oftast säng därinne så det är för mörkläggning och solskydd
Citera
2018-07-19, 17:59
Medlem
Gnomegirls avatar
En del förare kör med det som skoj också.
En Djurgårdsgubbe jag känner kör med DIF-gardiner, och om de torskat hänger han sorgflor i kupan.
Sjuka jävlar!

MVH/Gnomegirl
Citera
2018-07-19, 18:04
Medlem
Solskydd och mörkläggning när man ska sova, guld värt med gardiner då 👌🏼 Kommer även som standard på många nya lastbilar.
Citera
2018-07-19, 18:22
Medlem
Jag har alltid trott att det är för att man vill ha lite mysstämning när det vankas avsugning av gatufnasket man plockat upp.
Citera
2018-07-19, 20:48
Medlem
Dekoration och att göra det mer som "hemma" kan jag tänka mig. Det är ju faktiskt som ett andra hem för många
Citera
2018-07-19, 21:19
Medlem
frank.bullits avatar
Ja men mörkläggningsgardiner köper jag.

Det är dom här med fransar som liknar mormors gamla köksgardin som inte jag inte fattar?

Ser ut som en splirrans ny lastbil med 50år gammal gardin.
Citera
2018-07-19, 21:27
Medlem
Hegamons avatar
Det går se ut ändå. Tror det är pimp-my-ride dom pysslar med.
Citera
2018-07-19, 21:30
Medlem
frank.bullits avatar
http://convoyparts.se/produkter/inte...rdin-big-drop/
Här har ni ett exempel.

Jag är bara förbluffad, typ som att sätta en båtratt på sin nya Bmw M5?
Ingen som vet var denna trend har sitt ursprung?
Citera
2018-07-19, 21:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank.bullit
http://convoyparts.se/produkter/inte...rdin-big-drop/
Här har ni ett exempel.

Jag är bara förbluffad, typ som att sätta en båtratt på sin nya Bmw M5?
Ingen som vet var denna trend har sitt ursprung?

En blinkning/hyllning till resandefolk/romer och deras stilkänsla?
Citera
2018-07-19, 22:26
Medlem
De som aldrig kört lastbil har nog inte riktigt ngn förmåga att förstå något sådant.
Gardiner/förhängen eller något som liknar det är ingen "trend", utan ett direkt behov.

Kanske lättare att använda husvagn/husbil för dem som inte vet vad det innebär att köra många timmar och sedan vila på den plats man råkar hamna på. Husvagn och husbil kan man lalla runt med lite som man behagar och om man stannar med ett sådant ekipage är det få som väljer att ha fönstren utan gardiner/fördrag.

de som fortfarande inte ens har körkort och tror det är "en trend" kan börja med att ta ett körkort och köra en bil några hundra mil och sedan se om de finner det bekvämt att stanna kvar i bilen och sova med öppen ridå.

De som inte klarar av att ta körkort och ändå vill försöka kan åka med morsan eller farsan och stanna kvar i bilen på ngn parkering och betrakta omgivningen tills det är dags att sova och räkna antalet folk som blänger och vill veta varför ngn sitter i bilen.

Om det sedan finns "prydnadsgardiner" som ytterligare inredning, så är det om inte annat lite färger och material som kan pigga upp det begränsade utrymmet som många är på fler timmar än de är hemma i sitt hem.

Om ngn vill jämföra eller undra om det ena eller andra som inte passar eller förlöjligas, så är utgångsfrågan lika dum som att man undrar varför det är färg på bilar, varför är det färg på kläder, varför är det färg på skorna, cykeln, huset, bussen, mm, mm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in