Citat:
Ursprungligen postat av
Kloss
Nej du har fel. SD och Åkesson har återkommande nämnt frivillig återvandring sedan många år. För den som följt partiet lätt att minnas eftersom varje gång det nämnts har anklagelserna om dunkla avsikter osv. duggat tätt. Svaret på det har varit att stöd för återvandring redan finns men att SD vill stimulera den mera. SD har ofta framfört att Migrationsverket ska undersöka uppehållstillstånd som getts på felaktiga grunder som fel identitet eller och använda sina befogenheter att återkalla dessa.
Här en debattartikel från 2016 där Åkesson vill kontrollera åldern på alla som fått asyl som ensamkommande flyktingbarn de senaste åren. Läs gärna hela.
https://www.svd.se/kontrollera-alder-pa-de-som-redan-fatt-stanna/om/debatt
(FB) SD: Kontrollera ålder på alla som redan fått stanna
Nu har jag ju skrivit en hel massa om detta i många år och kan inte minnas någon enda debattartikel eller något tal om saken från SD. Var finns motsvarigheterna till idéer om sverigecentra och kulturlotsar? Var har det talats om en proaktiv återvandringspolitik för de med medborgarskap eller PUT enligt de linjer jag drivit?
Att tala om polisiära åtgärder för att ompröva och/eller avvisa människor utan UT, är inte samma sak som att ställa ett återvandringsindustriellt komplex på fötter med biståndsbudgeten som gigantisk grundplåt. Vilket ju i rättvisans namn inte heller AfS gör och vissa av dess tongivande anhängare i tråden inte förstår är nyckeln till att skapa en självgående återvandring i den skala som krävs.
Att använda sig av kapitalism och vinstintresse, att göra remigrationen profitabel.
Istället har SD ju köpt premissen att Sverige ska fortsätta vara ett invandringsland för människor från tredje världen även i framtiden.
Jag har inget problem med att SD framöver köper min retorik (de är välkomna att ta mina tjänster i anspråk för linjetal om det nya återvandringsparadigmet) som en motmedel mot AfS tal om tvångsavvisningar och blir en
good cop - men hittills har de inte gjort något nämnvärt i den riktningen. Det är därför det är så vitalt att en
bad cop finns.