2018-07-18, 19:08
Medlem
Aldrig någonsin under mina 30 år som jag följt AIK har jag sett en spelare bli så illa behandlad som Stefanelli blivit denna säsong. Killen köptes för dyra pengar och öste in mål från start, blev lagets bästa målskytt på en halv säsong. En helt ofattbar petning och liknar snarare mobbning från Norlings sida.

Hoppas verkligen inte vi släpper honom till MLS eller nån annanstans heller för den delen.

AIK har inte haft en skytteligavinnare sen Kurre Hamrins dagar, här hade vi en som skulle kunna ha blivit det om det inte vore för Norlings äckliga frysbox.
Citera
2018-07-18, 19:36
Medlem
Romain Gall klar nu för Malmö, härligt.

http://www.mff.se/aktuellt/nyheter/Nyheter/2018-07-18_valkommen-till-mff-romain-gall
Citera
2018-07-18, 19:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Han kommer hålla god allsvensk standard. Känner du igen dessa siffror i jämförelse?

2015–2016 Al-Ahli 10 (0)
2016–2017 Hamburger SV 7 (0)
2017– Grasshoppers 12 (0)
Ser lite bekant ut ja

Får se hur det blir med Bärkroth, förhoppningsvis levererar han inte ett dugg.

-

Älskar f.ö Aftonbladets rubrik nu när MFF officiellt värvat Gall från Sundsvall, det är nämligen från "Serierivalen"
Citera
2018-07-18, 20:08
Medlem
OleYellers avatar
Bärkroth blir ett fint tillskott! Tydligen europalåst dock...

Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Aldrig någonsin under mina 30 år som jag följt AIK har jag sett en spelare bli så illa behandlad som Stefanelli blivit denna säsong. Killen köptes för dyra pengar och öste in mål från start, blev lagets bästa målskytt på en halv säsong. En helt ofattbar petning och liknar snarare mobbning från Norlings sida.

Hoppas verkligen inte vi släpper honom till MLS eller nån annanstans heller för den delen.

AIK har inte haft en skytteligavinnare sen Kurre Hamrins dagar, här hade vi en som skulle kunna ha blivit det om det inte vore för Norlings äckliga frysbox.
Inget som tyder på att det finns fog för frysen? Oproffsigt beteende eller så? Eller är folk med insyn fast i samma förvånade rageläge som du verkar vara?
Citera
2018-07-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Romain Gall klar nu för Malmö, härligt.

http://www.mff.se/aktuellt/nyheter/Nyheter/2018-07-18_valkommen-till-mff-romain-gall
Kommer han verkligen bli utveckling på honom där, eller slåss om bänkplats?
Citera
2018-07-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891

Jag vet inte något om behandling, men nog fan hade jag velat se mer av honom i år. Det har ju gått bra när han har fått chansen.

Svårt att klaga ändå, vi är med i toppen och har gjort näst flest mål och släppt in minst.
Citera
2018-07-19, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Bärkroth blir ett fint tillskott! Tydligen europalåst dock...

Inget som tyder på att det finns fog för frysen? Oproffsigt beteende eller så? Eller är folk med insyn fast i samma förvånade rageläge som du verkar vara?

Nja det finns anledningar. Mest taktiska. Tappar för mycket boll i fel lägen. Dålig i presspelet. Men en klinisk avslutare.

Dock är han inte så dålig att han inte förtjänar speltid.
Citera
2018-07-19, 00:41
Medlem
Licemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag vet inte något om behandling, men nog fan hade jag velat se mer av honom i år. Det har ju gått bra när han har fått chansen.

Svårt att klaga ändå, vi är med i toppen och har gjort näst flest mål och släppt in minst.

Vad jag hört så valde BW att inte köpa loss Nabil just för att Stefanelli skulle få spela. Norling blev grinig över detta och svarade genom att placera honom sist i kön. Känns lite typiskt Rikard om man ser till hans historik. Förr eller senare blir det liksom alltid bråk med sportchefen.
Citera
2018-07-19, 00:55
Medlem
dovAkins avatar
Bärkroth blir ett bra tillskott men vi behöver en renodlad striker också. Har dock sjukt dålig koll på vilka som e tillgängliga
Citera
2018-07-19, 01:24
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Snarare dryga 20 miljoner.
Snarare dryga 50 miljoner, om vi ändå ska hålla på och mytta.
Citera
2018-07-19, 06:10
Medlem
junkbords avatar
Ryktas om att Bärkroth kostade 6.5 miljoner.
Citera
2018-07-19, 06:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Ville IFK Göteborg inte köpa loss honom?

Ville och ville, han kostade avsevärt mer än vi kunde betala. Sedan har det bara sagts vara lån som varit aktuellt, men antagligen har Mix kostat för mycket även som lånegubbe framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Ryktas om att Bärkroth kostade 6.5 miljoner.

Och folk skriker på att det är skandal att vi inte jagat honom, när f-n ska folk i allmänhet fatta något? Varför ska vi jaga en spelare på en position där vi faktiskt har en del gubbar att spela, speciellt för en sådan dyr summa?
Det är ju inte direkt så att Bärken lämnade speciellt stora avtryck hos oss mer än att han är allsvenskans yngsta nånsin, att han firade ett mål mitt framför Norra Stå på Råsunda och tordes har rekord i att bli inbytt varje säsong...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in