2018-07-18, 12:24
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Vänta här nu, Fem miljoner för Gall!? Vad i helvete gör Hagblom?

Sitt ner i båten. Man sålde Forsberg för en liten peng också, men med en vidarförsäljningsklausul på 20%. Jag tror inte nån i Sundsvall klagar på det idag.
Citera
2018-07-18, 12:34
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Sitt ner i båten. Man sålde Forsberg för en liten peng också, men med en vidarförsäljningsklausul på 20%. Jag tror inte nån i Sundsvall klagar på det idag.

Man får heller inte glömma att Sundsvall befinner sig i en ekonomisk kris, man måste sälja spelare för att klara elitlicensen.
Citera
2018-07-18, 12:46
Medlem
Smaka-migs avatar
aik pröjsa väl minst 10 miljoner för Stefanelli? Stor humor!
Citera
2018-07-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Förmodligen ingår en vidareförsäljningsklausul också.
Det gör det garanterat. Men fem miljoner som bas belopp är alldeles för dåligt. Han har gjort X antal mål och X antal assister. Orkar inte kika på luren. Killen har även två år kvar..

Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Det äckligaste är väl att MFF dammsuger allsvenska lag på deras bästa spelare i sedvanlig bemärkelse a la Juventus eller Bayern Munchen-manér!
Det är förståeligt att det blir så men när summorna som klubbarna accepterar är alldeles för dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Nä så är det men när MFF sålde han för 30 fick vi 20 %. I detta fall med Gall så måste vi våga ta mer betalt. Speciellt när vi har hittat en guldkalv. Annars är vi tillbaka i det ekonomiska problemet igen om några år.
Citera
2018-07-18, 13:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det har spekulerats under de senaste veckorna.Nu uppger Kvällsposten att Guillermo Molins har skrivit på ett fyraårskontrakt med Malmö FF.

Fasiken nu har vi en chans på 3:e plats och kanske EL gruppspel till hösten.
Citera
2018-07-18, 14:34
Medlem
Puihh Nu har Hagblom dementerat övergångssumman på fem miljoner.
Citera
2018-07-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Är Bärkroth ens bra?

I Peking var han rätt bra tycker jag, och han skulle ju definitivt passa mer in i DIF än hos oss, enligt min mening vi behöver stärka upp anfallet centralt(även om Tobbe kan spela där), Bärkroth har ju agerat mer som en kantspelare. Jag skulle vilja ha in en tyngre pjäs, som är en bra target player och stark i boxen, dvs ingen Bärkroth, utan snarare någon som påminner mer om Stiller och Boman(fast gärna med bättre fötter).
Citera
2018-07-18, 14:51
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
aik pröjsa väl minst 10 miljoner för Stefanelli? Stor humor!

Snarare dryga 20 miljoner. En ganska dålig värvning får man väl ändå säga med facit i hand. AIK hade säkert hoppats på mer, helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
I Peking var han rätt bra tycker jag, och han skulle ju definitivt passa mer in i DIF än hos oss, enligt min mening vi behöver stärka upp anfallet centralt(även om Tobbe kan spela där), Bärkroth har ju agerat mer som en kantspelare. Jag skulle vilja ha in en tyngre pjäs, som är en bra target player och stark i boxen, dvs ingen Bärkroth, utan snarare någon som påminner mer om Stiller och Boman(fast gärna med bättre fötter).

Kan även lägga till att Bärkroth aldrig lyckades fullt ut i Göteborg vilket kan ha påverkat att valet föll på DIF. Hans sista halvår i Peking var riktigt bra, minns honom mycket väl. Dominerade sin kant under många matcher och var väldigt farlig allt som oftast. En spelare som hade gjort nytta i samtliga Allsvenska lag idag, om han nu inte blivit sämre kontra sin sejour senast i Allsvenskan det vill säga.
Citera
2018-07-18, 16:25
Medlem
Ny spelare presenteras 18.00 av DIF.

https://www.instagram.com/p/BlYE2l8nwtq/?taken-by=dif_fotboll
Citera
2018-07-18, 16:36
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Ny spelare presenteras 18.00 av DIF.

https://www.instagram.com/p/BlYE2l8nwtq/?taken-by=dif_fotboll

Väldigt proffsig teaser måste jag säga. Aldrig sett något liknande av en allsvensk klubb förut.
Citera
2018-07-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Väldigt proffsig teaser måste jag säga. Aldrig sett något liknande av en allsvensk klubb förut.
Helt klart. Gillar med sådant.

Gillar även bärkroth så kul om det är han
Citera
2018-07-18, 18:01
Medlem
Nicklas Bärkroth mycket riktigt helt klar för DIF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in