Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 00:38
  #3313
Medlem
Eldarn.s avatar
Dags att liva upp den här tråden en aning nu under landslagsuppehållet. Vad tror vi om en riktig bomb i vinter? Mrabti till AIK som Bosman.

Är en perfekt ersättare til Kristoffer Olsson och skulle kunna flyga med nio medspelare av yppersta toppklass, med allsvenska mått.

Han har inte haft den bästa säsongen men det kan förklaras genom:
1) nobbad utlandsflytt av Bosse.
2) usel offensiv och medspelare i Djurgården.

Jag är beredd att ta det så långt att jag är säker på att Björn Wesström checkat av situationen med antingen Mrabti eller hans agent. Vad tror ni?
Citera
2018-10-11, 06:34
  #3314
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Dags att liva upp den här tråden en aning nu under landslagsuppehållet. Vad tror vi om en riktig bomb i vinter? Mrabti till AIK som Bosman.

Är en perfekt ersättare til Kristoffer Olsson och skulle kunna flyga med nio medspelare av yppersta toppklass, med allsvenska mått.

Han har inte haft den bästa säsongen men det kan förklaras genom:
1) nobbad utlandsflytt av Bosse.
2) usel offensiv och medspelare i Djurgården.

Jag är beredd att ta det så långt att jag är säker på att Björn Wesström checkat av situationen med antingen Mrabti eller hans agent. Vad tror ni?
Möjligheten är liten, men klart en kittlande tanke. Skulle bli decenniets största Judas. Man har ju läst om friktion mellan Bosse och Kerim, han uteblev från träningarna i vintras (strejkade?). Fortfarande lika frostigt?
Citera
2018-10-14, 09:35
  #3315
Medlem
Lasse Vibe ryktas till Göteborg 2019, då han inte trivs i Kina.
/Studio Allsvenskan

Lär väl iofs inte hända om de åker ur.
Citera
2018-10-15, 06:56
  #3316
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Lasse Vibe ryktas till Göteborg 2019, då han inte trivs i Kina.
/Studio Allsvenskan

Lär väl iofs inte hända om de åker ur.

Jag ska egentligen inte hålla på och bry mig om återvändare men visst blir det svårt att få tillbaka Vibe om vi åker ur, han är dock 32 år nästa år och det innebär att han antingen försöker få till ett sista penningstinnt kontrakt nånstans alternativt väljer att vända "hem" igen.
Frågan är ju dock hur het han är på marknaden efter året i Kina?
Citera
2018-10-15, 11:05
  #3317
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag ska egentligen inte hålla på och bry mig om återvändare men visst blir det svårt att få tillbaka Vibe om vi åker ur, han är dock 32 år nästa år och det innebär att han antingen försöker få till ett sista penningstinnt kontrakt nånstans alternativt väljer att vända "hem" igen.
Frågan är ju dock hur het han är på marknaden efter året i Kina?

Ser ju inte ut att ha lyckats allt för väl, 1 mål och två assist på sju matcher och ett mer än halverat marknadsvärde. Ser ut som han kommer få svårt att få till ett penningstint kontrakt...
Citera
2018-10-16, 10:59
  #3318
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Ser ju inte ut att ha lyckats allt för väl, 1 mål och två assist på sju matcher och ett mer än halverat marknadsvärde. Ser ut som han kommer få svårt att få till ett penningstint kontrakt...

Precis, det är antagligen isf tiden i Brentford och hos oss som gör att någon kan nappa. Håller han den klassen får han gärna komma hit igen dock.
Dock är det som alltid med spelare som ska återvända, jag tror inte ett jota på det innan dom står där i tröjan. Undantaget då Gurra.
Citera
2018-10-18, 07:37
  #3319
Medlem
0174Affes avatar
Verkar som Kebba från flyttgökarna skriver på för Sirius i dag. Om man nu ska tro på vad som skrivs på deras forum.
Citera
2018-10-18, 12:04
  #3320
Avstängd
HIF rustar för allsvenskan.
34-åriga Farnerud kritar på så fort kontraktet är klart.

Vad tror ni som sett honom i häcken; är han ngt att stoppa i granen om han håller sig skadefri?
Citera
2018-10-18, 12:58
  #3321
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
HIF rustar för allsvenskan.
34-åriga Farnerud kritar på så fort kontraktet är klart.

Vad tror ni som sett honom i häcken; är han ngt att stoppa i granen om han håller sig skadefri?
Kul att se Farnerud i Allsvenskan igen. Hoppas han får hålla sig skadefri.
Citera
2018-10-18, 14:01
  #3322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Verkar som Kebba från flyttgökarna skriver på för Sirius i dag. Om man nu ska tro på vad som skrivs på deras forum.

Känns som OP är ett minne blott nästa säsong och det är ju bra. VSK i Superettan hade varit lagom för honom.
Citera
2018-10-18, 19:49
  #3323
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
HIF rustar för allsvenskan.
34-åriga Farnerud kritar på så fort kontraktet är klart.

Vad tror ni som sett honom i häcken; är han ngt att stoppa i granen om han håller sig skadefri?
Då misstänker jag att avbrytande av häcken-kontraktet inte var helt frivilligt från hans sida.
Citera
2018-10-19, 08:08
  #3324
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
Då misstänker jag att avbrytande av häcken-kontraktet inte var helt frivilligt från hans sida.

Det var väl en form av deal efter skador och att det fanns en hård konkurrens. Sedan är säkerligen inte nära på konstant spel på plastaskit något som gynnade hans skador heller...

Når han "innan häcken-klass" är det givetvis en bra allsvensk spelare dock.
Inte som brorsan men likväl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback