Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Men för fan! Att idka sexuellt umgänge med en gift man är väl knappast jämförbart med att misshandla sina barn?! Uppgifter om ett förhållande mellan SD och LW har bekräftats av många, bland annat SDs advokat. Det är en väsentlig skillnad mot vad en enskild postare hävdar angående tre anmälningar om våld på barn.
Jag anser inte att Lena var varken bättre eller sämre än någon annan människa. Men i min värld är det värre att bruka våld mot sina egna barn än att ha ett förhållande med en gift man. Att du inte ser den skillnaden säger rätt mycket om dig.
Fast Schazz kanske menar våld, övergrepp utifrån ett bredare perspektiv om jag försöker att läsa mellan raderna kring vad som han skriver. I ett bredare perspektiv blir framförallt svek och kanske även förbud också en form av övergrepp och våld mot barnen fast då i form av ett psykiskt våld.
Jag skrev tidigare att bla LW verkar försumma både jobb och familj och socialt umgänge för att springa ut och leta burkar.
Därför tror jag och framför allt hoppas att det som troligen pappan och barnen har anmält eller åtminstone låtit socialtjänsten förstå och be att utreda är att barnen, inte blivit fysiskt slagna utan framförallt svikna av mamman, dvs psykiskt våld.
Vad jag begriper det så har föräldrarna delad vårdnad och då måste båda föräldrarna ta sitt ansvar kring att de dagar som barnen är hos respektive förälder så ska föräldern vara närvarande hela tiden, inte byta bort dagar osv. Barnen ska kort och gott känna sig trygga oavsett de är hos mamma eller pappa och ser vi på loggarna så verkar det som om mamman inte alltid höll de löften och barnen kanske inte alltid kände sig trygga där och hela tiden kände sig svikna och bortvalda.
Detta kan då givetvis utlösa bråk och tjafs på olika sätt inom familjen men framför allt så blir barnen ofta mycket utåtagerande och kan i sin ilska ge sig på andra barn eller slår sönder saker i skolan osv. Förstår ni vad jag menar?
Jag tror inte att man ska ta ordet våld helt i fysisk mening utan främst i psykisk mening. Inte för att det är något bättre, barnen mår lika dåligt i båda fallen men som jag tolkar Schazz så talar han om främst ett psykiskt våld mot barnen i form av svek och att de hela tiden blir bortvalda för hennes hobby än ett rent fysiskt våld. Visst kan nog främst sonen blivit arg och jabbat runt i vissa situationer men det barnen främst mår dåligt i är i sitt inre pga svek och lögner från mamman.
OBS att ett sådant här scenario inte är helt ovanligt tyvärr. Jag har bekanta som har upplevt samma sak när de var små och skilsmässobarn. De vågar fortfarande inte lita på människor och mår fortfarande dåligt pga föräldrarnas svek framförallt den ena förälderns. Barnen har i båda fallen jag känner till tagit avstånd från sina föräldrar.