2018-07-18, 20:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När jag läser hennes GeoCachLogg så
förstår jag inte hur hon har haft tid att jobba
och ta hand om sina barn.
Hon verkar helt besatt av GeoCaching.
Hon hade heller inte tid med barnen allom oftast.
Citera
2018-07-18, 20:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det har jag inte läst något om. Ska leta lite och se om jag kan finna en källa till det.

Det var försvarsadvokaten som sa det om jag inte minns fel
Citera
2018-07-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Våld är lika med våld, att ta sig handfasta friheter mot någon annans kropp. Är våldet mot ett barn så ska det självklart klassas som barnmisshandel! Eller tror du att endast slag platsar där?
Du skrev i det ena inlägget att de tre anmälningarna handlade om våld men senare avfärdade du att samma anmälningar skulle handla om barnmisshandel. Det går inte ihop. Hur menar du egentligen? Och den här gången får du gärna svara med ett svar och inte en fråga.
Klart jag måste svara dig. Ja, för mig är våld alltid våld. Men det är du och din kompis som vill bestämma vad jag skrivit. Jag har skrivit att det varit handgemäng och att man anmält våld. Mer specifikt vad detta våld bestått av har jag inte gått in på, vad du och Bull än vill påskina.
Jag tycker att allt användade av makt mot barn är barnmisshandel men nej, jag har inte sagt att alla anmälningar handlat om att barnen blivit slagna. Ni måste sluta lägga ord i folks munnar och jag anser fortfarande att ni behöver en paus från tråden. Ni analyserar bort en fantastisk sommar.
Citera
2018-07-18, 20:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ser du det du följaktligen dessa sanna omständigheter också som hårda anklagelser?
Att pastor av sina vänner SD och HD utsedd som deras vigselförrättare (synd att inte bild finns på giftermålet) för att sen bakom ryggen på sin vän HD idka repetiv könsumgänge med sin väns man SD som hon som betrodd vigselförrättare bett upprepa orden: Jag NN , tar dig, NN, nu till min hustru/min man att dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt”.

Motbjudand gjort av SD att bedra si hustru men sannerligen oanständigt gjort av en pastor tillika parets vigselförrättare som bedrog både sin vän och sin gudstro.
Skriver dessa rader eftersom att jag insinktivt reagerar på drevet som tokvägrar se verkligheten som den tyvärr är. .

Men för fan! Att idka sexuellt umgänge med en gift man är väl knappast jämförbart med att misshandla sina barn?! Uppgifter om ett förhållande mellan SD och LW har bekräftats av många, bland annat SDs advokat. Det är en väsentlig skillnad mot vad en enskild postare hävdar angående tre anmälningar om våld på barn.
Jag anser inte att Lena var varken bättre eller sämre än någon annan människa. Men i min värld är det värre att bruka våld mot sina egna barn än att ha ett förhållande med en gift man. Att du inte ser den skillnaden säger rätt mycket om dig.
Citera
2018-07-18, 20:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vet inte hur många gånger jag ska förklara detta. NW har, när det begav sig, pratat med flera vuxna om sitt liv och upplevelser, detta har jag meddelat er. Han har i mitt tycke pratat med lite för många eftersom han, på grund av sin unga ålder, inte har helt har koll på vad som bör sägas och inte. Vissa saker har kunnat verifieras av vuxna. Kompisar har också vidarebeordrat hans ord till sina vuxna. Det har funnits en oro hos flera nära vuxna gällande barnens väl och ve hos sin mor och kloka människor har försökt att prata med LW om detta. Jag har ingen som helst vinning av att svartmåla Lena. Må hon vila i frid. Jag försöker skapa en helhetsbild av allt som är kopplat till detta fall.

Tror du att NW uppskattar att du upprepar det här gång på gång och hänvisar till att du har fått information från honom via olika personer?

Om du tycker att han har pratat med för många varför för du det vidare till många gånger fler genom att skriva om det här på Flashback?

Du är nästan värre än de som försöker utmåla honom som inblandad? Har du något emot honom?
Citera
2018-07-18, 20:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Klart jag måste svara dig. Ja, för mig är våld alltid våld. Men det är du och din kompis som vill bestämma vad jag skrivit. Jag har skrivit att det varit handgemäng och att man anmält våld. Mer specifikt vad detta våld bestått av har jag inte gått in på, vad du och Bull än vill påskina.
Jag tycker att allt användade av makt mot barn är barnmisshandel men nej, jag har inte sagt att alla anmälningar handlat om att barnen blivit slagna. Ni måste sluta lägga ord i folks munnar och jag anser fortfarande att ni behöver en paus från tråden. Ni analyserar bort en fantastisk sommar.

Men du har skrivit att alla anmälningar har handlat om våld, eller hur? Vad är skillnaden mot barnmisshandel? Och vem är källan till att de tre anmälningarna har skett?

Angående det andra du skriver så fabulerar du. Jag har inga kompisar i tråden och jag känner ingen Bull. Min sommar är varm om än obehaglig med alla bränder. Pauser tar jag ofta. Och gärna.
Citera
2018-07-18, 21:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Men för fan! Att idka sexuellt umgänge med en gift man är väl knappast jämförbart med att misshandla sina barn?! Uppgifter om ett förhållande mellan SD och LW har bekräftats av många, bland annat SDs advokat. Det är en väsentlig skillnad mot vad en enskild postare hävdar angående tre anmälningar om våld på barn.
Jag anser inte att Lena var varken bättre eller sämre än någon annan människa. Men i min värld är det värre att bruka våld mot sina egna barn än att ha ett förhållande med en gift man. Att du inte ser den skillnaden säger rätt mycket om dig.
Jämför?
Sammanhanget i båda fallen att du tokvägrar se den oromantiska verkligheten..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-18 kl. 21:15.
Citera
2018-07-18, 21:27
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Fast Schazz kanske menar våld, övergrepp utifrån ett bredare perspektiv om jag försöker att läsa mellan raderna kring vad som han skriver. I ett bredare perspektiv blir framförallt svek och kanske även förbud också en form av övergrepp och våld mot barnen fast då i form av ett psykiskt våld.
Jag skrev tidigare att bla LW verkar försumma både jobb och familj och socialt umgänge för att springa ut och leta burkar.

Därför tror jag och framför allt hoppas att det som troligen pappan och barnen har anmält eller åtminstone låtit socialtjänsten förstå och be att utreda är att barnen, inte blivit fysiskt slagna utan framförallt svikna av mamman, dvs psykiskt våld.

Vad jag begriper det så har föräldrarna delad vårdnad och då måste båda föräldrarna ta sitt ansvar kring att de dagar som barnen är hos respektive förälder så ska föräldern vara närvarande hela tiden, inte byta bort dagar osv. Barnen ska kort och gott känna sig trygga oavsett de är hos mamma eller pappa och ser vi på loggarna så verkar det som om mamman inte alltid höll de löften och barnen kanske inte alltid kände sig trygga där och hela tiden kände sig svikna och bortvalda.
Detta kan då givetvis utlösa bråk och tjafs på olika sätt inom familjen men framför allt så blir barnen ofta mycket utåtagerande och kan i sin ilska ge sig på andra barn eller slår sönder saker i skolan osv. Förstår ni vad jag menar?

Jag tror inte att man ska ta ordet våld helt i fysisk mening utan främst i psykisk mening. Inte för att det är något bättre, barnen mår lika dåligt i båda fallen men som jag tolkar Schazz så talar han om främst ett psykiskt våld mot barnen i form av svek och att de hela tiden blir bortvalda för hennes hobby än ett rent fysiskt våld. Visst kan nog främst sonen blivit arg och jabbat runt i vissa situationer men det barnen främst mår dåligt i är i sitt inre pga svek och lögner från mamman.
OBS att ett sådant här scenario inte är helt ovanligt tyvärr. Jag har bekanta som har upplevt samma sak när de var små och skilsmässobarn. De vågar fortfarande inte lita på människor och mår fortfarande dåligt pga föräldrarnas svek framförallt den ena förälderns. Barnen har i båda fallen jag känner till tagit avstånd från sina föräldrar.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-07-18 kl. 21:35.
Citera
2018-07-18, 21:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Åklagaren själv yttrade väl att ”en av dem ville mer”?

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det var försvarsadvokaten som sa det om jag inte minns fel

Jag finner denna artikel från Expressen. Där säger en polisman detta, men syftar på misshandelsanmälan:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

Citat:
Lena Wesström, 45, och den misstänkte mördaren hade en nära vänskap som hon själv beskrev som "magisk."

När han gifte sig var hon den som vigde paret.

Men det fanns också en annan sida: Vid minst två tillfällen polisanmälde hon honom.

– En av parterna ville mer än den andra, säger polismannen Mats Nylander som utredde misshandelsärendet 2017
.

Edit: Jag tolkar detta som att SD var den som vill mer, med tanke på anmälan om ofredande.
Senast redigerad av Netherworld 2018-07-18 kl. 21:35.
Citera
2018-07-18, 21:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tolkar detta som att SD var den som vill mer, med tanke på anmälan om ofredande.
De kanske "ville mer" på olika sätt. Han kanske mer ville få ut henne ur sin bil, och hon kanske mer ville sitta kvar och övertala honom om att följa med in och fika:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 22:03.
Citera
2018-07-18, 21:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag finner denna artikel från Expressen. Där säger en polisman detta, men syftar på misshandelsanmälan:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

.

Edit: Jag tolkar detta som att SD var den som vill mer, med tanke på anmälan om ofredande.
Nej, nej det var stridbara LW som inte accepterade ett nej och bråkade med SD och äldsta sonen,
Citera
2018-07-18, 21:56
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:

.

Jag tolkar precis tvärtom. Lena ville mer,Stefan ville INTE. Därav hennes anmälningar .Av hämnd. Finns annat jag nyss nämnt som också passar in. Det är bara för du så gärna vill svärta ner SD som du tolkar så. Önsketänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in