2018-07-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Verkligen beklagligt om det blivit en trådsanning att LW hade tre anmälningar på sig om barnmisshandel, om endast NW är källan.
Hoppas vi får klarhet i detta från Schazz

Jag har inte fastslagit att det är barnmisshandel alla anmälningar gäller. Det kan ju handla om orosanmälningar, det är skolan skyldig att göra. Ni måste sluta lägga in egna tolkningar i allt ni läser och ni måste verkligen ta en dag i sol och ledighet för att försöka se hela detta fall mer objektivt. Jag förstår att det smärtar att höra sämre saker om LW och i synnerhet efter hennes tragiska död. Men du och dina ryggdunkare i tråden börjar bli rätt så tröttsamma i er strävan att glorifiera en människa som var precis som oss andra, med fel och brister.
Citera
2018-07-18, 19:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har inte fastslagit att det är barnmisshandel alla anmälningar gäller. Det kan ju handla om orosanmälningar, det är skolan skyldig att göra. Ni måste sluta lägga in egna tolkningar i allt ni läser och ni måste verkligen ta en dag i sol och ledighet för att försöka se hela detta fall mer objektivt. Jag förstår att det smärtar att höra sämre saker om LW och i synnerhet efter hennes tragiska död. Men du och dina ryggdunkare i tråden börjar bli rätt så tröttsamma i er strävan att glorifiera en människa som var precis som oss andra, med fel och brister.

När jag läser hennes GeoCachLogg så
förstår jag inte hur hon har haft tid att jobba
och ta hand om sina barn.
Hon verkar helt besatt av GeoCaching.
Citera
2018-07-18, 19:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Jag vill inte glorifiera någon
Men du skrev att Lena varit våldsam mot barnen och anmäld för detta.
Vad rubriceras det som tycker du? Annat än barnmisshandel?

Lena hade definitivt fel och brister, precis som du och jag, men det är skillnad på det och att bära hand på sina barn.
Att hon troligtvis haft en affär med en gift man är verkligen inte okej och det var en av hennes brister.
Men det känns inte rättvist att hon ska framställas som att hon har slagit sina barn om det inte är sant.
Därför efterfrågade jag ytterligare källa än NW
Citera
2018-07-18, 19:43
Medlem
Citat:
Din källa var ju NW

Vet inte hur många gånger jag ska förklara detta. NW har, när det begav sig, pratat med flera vuxna om sitt liv och upplevelser, detta har jag meddelat er. Han har i mitt tycke pratat med lite för många eftersom han, på grund av sin unga ålder, inte har helt har koll på vad som bör sägas och inte. Vissa saker har kunnat verifieras av vuxna. Kompisar har också vidarebeordrat hans ord till sina vuxna. Det har funnits en oro hos flera nära vuxna gällande barnens väl och ve hos sin mor och kloka människor har försökt att prata med LW om detta. Jag har ingen som helst vinning av att svartmåla Lena. Må hon vila i frid. Jag försöker skapa en helhetsbild av allt som är kopplat till detta fall.
Citera
2018-07-18, 19:45
Medlem
Citat:
Jag vet det jag hört och läst. Jag var ju inte i LWs kök den aktuella natten.
Media har delat information om anmälan och givit oss flera brottstycken ur denna. Där redogörs för att en patrull ankommer till LW under natten och tar upp förhöret vid hennes köksbord. Att barnen var hos LW kan jag utläsa i hennes egna texter om sin födelsedag det aktuella året.
Som jag ser det kan svartsjukemotivet inte komma någon annanstans ifrån än från anhöriga. Absolut via polisläcka men initialt från anhöriga. Men vi får väl se när fup:en kommer.

Uppgiften kan ha kommit från vänner till LW. En av dessa har skrivit i början av tråden och berättat om en destruktiv relation, och att hen uppmuntrat LW att polisanmäla vilket hon sedemera gjorde. Måste ju alltså varit utsatt på något allvarligt sätt redan före bilincidenten, om vännen kom med sådana förslag, för den kvällen anmälde hon ju honom direkt.
Citera
2018-07-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
8/19/2017
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg
Bildtext: TD har ångan uppe och joggar på, bara att följa me

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ec52dcf2-3ae6-4433-9d2e-198d6219d65b_l.jpg

Vilken lycka för SD, omgiven av sina 2 kvinnor. Eller hade HD redan då fått veta om otroheten och registrerat ett eget nick?
Citera
2018-07-18, 19:52
Medlem
Citat:
Din källa var ju NW enligt ditt tidigare inlägg.
Ändrar du dig nu ang källa?

Flixa, du behöver nog ta en paus härifrån. Jag har försökt att ignorera alla inlägg där ni andra tjafsar för jag har tolkat det som att du är alldeles för personligt involverad i denna tragedi och således kommer du aldrig att kunna vara helt objektiv. Dina inlägg är bra men andas stor sorg och i det har jag låtit dig vara. Men du är för på, för intensiv, för genomskinlig för att man ska orka gå i polemik med dig. Jag har givit information och förklaring i den utsträckning jag har kunnat utan att röja källor eller mig själv. Skillnaden mellan dig och mig är nog att du har enbart en enda potentiell gärningsman, det har inte jag. Du tycks redan ha bestämt dig och därför blir alla inlägg som pekar åt annat håll ett hot för dig och kanske även din sorg. Allt annat än SD som gm tycks vara svårt för dig att ta in.
Citera
2018-07-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När jag läser hennes GeoCachLogg så
förstår jag inte hur hon har haft tid att jobba
och ta hand om sina barn.
Hon verkar helt besatt av GeoCaching.

Hon skriver ju själv flertalet gånger att hon lämnar jobb och barn för att ge sig ut på skattjakt. Vi har alla olika prioriteringar.
Citera
2018-07-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tänker att det inte behöver finnas någon agenda hos den/de som media pratat med. Journalister kan vara duktiga på att ställa följdfrågor, och en person som blir smickrad av att media visar intresse, kan nog ganska lättvindligt prata på en del. Inte för den delen sagt att svaren på frågorna är oriktiga, men det behöver inte ha funnits en baktanke med att berätta att SD nog hade ett svartsjukemotiv.

Men jag lutar åt att Metros källa är någon med insyn i utredningen. Detta för att i regel brukar media vara försiktiga med att skriva om vanligt "skvaller" eller vad allmänheten tror. I sådana fall brukar de också skriva att det är vad som tros, exempelvis görs det när media återger en intervju.

Åklagaren själv yttrade väl att ”en av dem ville mer”?
Citera
2018-07-18, 19:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.

Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.

Citat:

I ditt första länkade inlägg så skriver du faktiskt att de tre anmälningarna gäller våld. Så hur är det egentligen?

Om socialtjänsten finner att barnen blivit slagna av den ena föräldern så innebär det anmälningsskyldighet (vid brott som kan ge fängelse i minst två år). Det hade alltså funnits en polisanmälan mot LW om socialtjänstens utredning visat att hon slog sina barn.

Edit: Barnmisshandel inbegriper självklart inte bara våld genom slag.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-18 kl. 20:22.
Citera
2018-07-18, 19:57
Medlem
Honan6s avatar
Jag funderade på om JHÖ(Ö=Örebro-killen) också har blivit vigd av LW? Någon som vet?

Tänker på anmälningar och barnen, speciellt tonårsbarnen, som kan ha varit rejält "struliga" och utåtagerande av flera olika anledningar. En pappa som mådde psykiskt dåligt (tänker på det som kunde ses i hans blogg, om det är han som skrivit) och en mamma som är ute och leker med olika män om nätterna. Vem/vilka såg barnen? Skolan, eller fritids?

Ju mer jag läst i loggar o s v, så förstår jag LW inte levde upp till att bära en prästkrage och kanske därför hon bytte arbete. Jag vet inte, men nog verkar det ha varit en hel del intriger av olika slag. Fast inga som man tror kan leda till mord (tycker jag), så vad hände egentligen den där natten till den 15 maj?
Citera
2018-07-18, 20:00
Medlem
Citat:
Jag vill inte glorifiera någon
Men du skrev att Lena varit våldsam mot barnen och anmäld för detta.
Vad rubriceras det som tycker du? Annat än barnmisshandel?

Lena hade definitivt fel och brister, precis som du och jag, men det är skillnad på det och att bära hand på sina barn.
Att hon troligtvis haft en affär med en gift man är verkligen inte okej och det var en av hennes brister.
Men det känns inte rättvist att hon ska framställas som att hon har slagit sina barn om det inte är sant.
Därför efterfrågade jag ytterligare källa än NW

Ja, LW har varit våldsam mot barnen.
Anmälningar kan innefatta oerhört mycket mer än våld. Det kan handla om bristande omsorg, om inlåsningar eller vanvård. Jag tycker absolut att barnets vittnesmål är källa nog. Jag väljer att inte misstro eftersom berättelsen varit samma till flera personer och över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in