2018-07-18, 20:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
8/19/2017
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg
Bildtext: TD har ångan uppe och joggar på, bara att följa me

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ec52dcf2-3ae6-4433-9d2e-198d6219d65b_l.jpg
Tack för alla bilder! De piggar upp
Citera
2018-07-18, 20:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har inte fastslagit att det är barnmisshandel alla anmälningar gäller. Det kan ju handla om orosanmälningar, det är skolan skyldig att göra. Ni måste sluta lägga in egna tolkningar i allt ni läser och ni måste verkligen ta en dag i sol och ledighet för att försöka se hela detta fall mer objektivt. Jag förstår att det smärtar att höra sämre saker om LW och i synnerhet efter hennes tragiska död. Men du och dina ryggdunkare i tråden börjar bli rätt så tröttsamma i er strävan att glorifiera en människa som var precis som oss andra, med fel och brister.

Svara gärna på inlägget LimeTime länkade till där du skriver att Lena brukat våld mot barnen och är anmäld för detta av tre olika parter.
Citera
2018-07-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Uppgiften kan ha kommit från vänner till LW. En av dessa har skrivit i början av tråden och berättat om en destruktiv relation, och att hen uppmuntrat LW att polisanmäla vilket hon sedemera gjorde. Måste ju alltså varit utsatt på något allvarligt sätt redan före bilincidenten, om vännen kom med sådana förslag, för den kvällen anmälde hon ju honom direkt.

Fast om en fin vän förklarar för LW att hon är indragen i en destruktiv relation och borde anmäla så rimmar det illa med att hon blev sur för att SD inte ville fika (hennes eget vittnesmål i anmälan) och sen vägrar gå ur bilen.
Citera
2018-07-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också. Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt.

Antagligen gav inte utredningen stöd för misshandel. Men det visar att samarbetet mellan föräldrarna var ganska uselt. Och i detta kan ju även UW haft en roll, i form av det bittra offer han valt att framställa sig som. Att baktala sina barns mamma på sociala medier är riktigt, riktigt lågt i mina ögon, hur detta påverkat barnens relation och nu deras livslånga sorg orkar jag inte ens tänka på.
Citera
2018-07-18, 20:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Samma veva som han ofredade henne med svartsjuka SMS. Hotade lägga ut bilder mm. Kanske nobbade hon sex den här kvällen...
Tanken har slagit mig.
Citera
2018-07-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
I ditt första länkade inlägg så skriver du faktiskt att de tre anmälningarna gäller våld. Så hur är det egentligen?

Om socialtjänsten finner att barnen blivit slagna av den ena föräldern så innebär det anmälningsskyldighet (vid brott som kan ge fängelse i minst två år). Det hade alltså funnits en polisanmälan mot LW om socialtjänstens utredning visat att hon slog sina barn.

Så våld är för dig samma sak som att slå någon. Det kan inte innefatta fasthållning, knoggnuggning, nackgrepp, fösande av annans kropp, inlåsning eller annat?
Citera
2018-07-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Svara gärna på inlägget LimeTime länkade till där du skriver att Lena brukat våld mot barnen och är anmäld för detta av tre olika parter.

Återigen, du behöver andas lite nu. Jag svarar så fort mitt liv tillåter så du behöver inte gå igång a la svara-svara-svara. För att du inte ska gå helt bananas för att jag inte svara på en stund nu så kan jag meddela att jag ska ta en öl med en polare och kommer vara lite frånvarande. Ok?
Citera
2018-07-18, 20:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
En fråga angående anmälningarna. Du har tidigare uppgett att LW ska ha anmälts för våld mot barn från tre olika håll: NW, UW och skolan. Kommer den informationen endast från NW? Jag finner det märkligt att Lena ändå hade vårdnad om barnen om det inkommit tre (!) orosanmälningar gällande barnmisshandel. Socialtjänsten är skyldig att utreda när det handlar om våld mot barn. Det är hårda anklagelser mot LW.

Ser du det du följaktligen dessa sanna omständigheter också som hårda anklagelser?
Att pastor av sina vänner SD och HD utsedd som deras vigselförrättare (synd att inte bild finns på giftermålet) för att sen bakom ryggen på sin vän HD idka repetiv könsumgänge med sin väns man SD som hon som betrodd vigselförrättare bett upprepa orden: Jag NN , tar dig, NN, nu till min hustru/min man att dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt”.

Motbjudande gjort av SD att bedra sin hustru men sannerligen oanständigt gjort av en pastor tillika parets vigselförrättare som bedrog både sin vän och sin gudstro.
Skriver dessa rader eftersom att jag insinktivt reagerar på drevet som tokvägrar se LW och verkligheten som den är.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-18 kl. 20:27.
Citera
2018-07-18, 20:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Så våld är för dig samma sak som att slå någon. Det kan inte innefatta fasthållning, knoggnuggning, nackgrepp, fösande av annans kropp, inlåsning eller annat?

Våld är lika med våld, att ta sig handfasta friheter mot någon annans kropp. Är våldet mot ett barn så ska det självklart klassas som barnmisshandel! Eller tror du att endast slag platsar där?
Du skrev i det ena inlägget att de tre anmälningarna handlade om våld men senare avfärdade du att samma anmälningar skulle handla om barnmisshandel. Det går inte ihop. Hur menar du egentligen? Och den här gången får du gärna svara med ett svar och inte en fråga.
Citera
2018-07-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men det är ju tydligen inte på så vis att åkl/polis kan avskriva SD som skäligen misstänkt; det är ju ett beslut som TR har tagit och som därför inte kan ruckas på med mindre än att TR el högre instans går in med ett ändrande beslut.
Det har ju juridiskt skolade giganter som 75:anKalleJanne och Remark et al vid flera tillfällen klargjort.
Den något märkliga situationen kan ju då uppstå, tänker jag, att åkl inte längre misstänker SD men 'tvingas' till det och måste kvarhålla honom som huvudmisstänkt då TR ev inte vill ändra sitt beslut.
Känns ju sådär.
Om det nu verkligen är så.
Kanske skulle någon av alla dessa som känner utredare etc kanske ställa frågan hur det egentligen förhåller sig med detta.

Om det nu kommer något fup vill säga.

Vad har jag klargjort vid flera tillfällen, upp till bevis.
Den här gången får du ta mig fan bevisa det du påstår.
Citera
2018-07-18, 20:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Återigen, du behöver andas lite nu. Jag svarar så fort mitt liv tillåter så du behöver inte gå igång a la svara-svara-svara. För att du inte ska gå helt bananas för att jag inte svara på en stund nu så kan jag meddela att jag ska ta en öl med en polare och kommer vara lite frånvarande. Ok?

Unna dig en öl absolut! Öl är gott! 🍻
Återkom sedan!
Citera
2018-07-18, 20:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Åklagaren själv yttrade väl att ”en av dem ville mer”?

Det har jag inte läst något om. Ska leta lite och se om jag kan finna en källa till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in