2018-07-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Du ringer bara Örebros TR och säger mål: nr 2705-18 så blir du kopplad till rotelen som har ärendet.

Menar du att det är någon på Örebro TR som nu håller i frågan om SD skall kvarstå som skäligen misstänkt?
Citera
2018-07-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han kanske va trött å orkade inte med det vanliga flinet

Samma veva som han ofredade henne med svartsjuka SMS. Hotade lägga ut bilder mm. Kanske nobbade hon sex den här kvällen...
Citera
2018-07-18, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar du att det är någon på Örebro TR som nu håller i frågan om SD skall kvarstå som skäligen misstänkt?

Hur det fungerar vet inte jag.
Beskedet man fick i mål nr va de jag tidigare skrivet.

Citat:
Örebros Tingsrätt Mål nr: 2705-18

Stefan Davidsson är fortfarande skäligen misstänkt för ” MORD ” på LW i Örebro Kommun
Senast redigerad av Banannn 2018-07-18 kl. 18:18.
Citera
2018-07-18, 18:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Den teorin försökte jag föra fram men fick av andra skribenter höra att det var otänkbart. Familjen skulle ju oroa sig och sörja den där första veckan, inte fan skulle de tipsa media inte. Men om de har gjort så kan man ju undra varför det var så viktigt.

Jag tänker att det inte behöver finnas någon agenda hos den/de som media pratat med. Journalister kan vara duktiga på att ställa följdfrågor, och en person som blir smickrad av att media visar intresse, kan nog ganska lättvindligt prata på en del. Inte för den delen sagt att svaren på frågorna är oriktiga, men det behöver inte ha funnits en baktanke med att berätta att SD nog hade ett svartsjukemotiv.

Men jag lutar åt att Metros källa är någon med insyn i utredningen. Detta för att i regel brukar media vara försiktiga med att skriva om vanligt "skvaller" eller vad allmänheten tror. I sådana fall brukar de också skriva att det är vad som tros, exempelvis görs det när media återger en intervju.
Citera
2018-07-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tänker att det inte behöver finnas någon agenda hos den/de som media pratat med. Journalister kan vara duktiga på att ställa följdfrågor, och en person som blir smickrad av att media visar intresse, kan nog ganska lättvindligt prata på en del. Inte för den delen sagt att svaren på frågorna är oriktiga, men det behöver inte ha funnits en baktanke med att berätta att SD nog hade ett svartsjukemotiv.

Men jag lutar åt att Metros källa är någon med insyn i utredningen. Detta för att i regel brukar media vara försiktiga med att skriva om vanligt "skvaller" eller vad allmänheten tror. I sådana fall brukar de också skriva att det är vad som tros, exempelvis görs det när media återger en intervju.
Och vilka har insyn i utredningen i ett så tidigt läge? Lägg till uppgifterna om intressanta fynd i bilen, som knappt lämnat Arlanda, är det med anhöriga?

Självklart finns det poliser som glappar, och då menar jag faktiskt inget illa!
Citera
2018-07-18, 18:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om det inte är den namngivna polisen Metro fick uppgiften om svartsjukedrama, så lutar det väl åt en annan polisman som uppgiftslämnare. Alternativet är familjemedlem eller ex-man, men att reportern sniffar upp dom känns inte rätt. Kan var en granne som överhört nått?!
Jag tror och är ganska säker att ”uppgiftslämnaren” är polis. Och avsett det är väl det den utgångspunkten all spekulation här utgår från? Annars tar jag gärna in Mr. Random igen.

Jag tror också uppgiftslämnaren är någon med insyn i utredningen. Svartsjukemotivet tror jag dock hade funnits här i tråden ändå, oavsett om Metro hade nämnt det eller inte. Det är statistiskt vettigt då de haft en relation som vittnar om problematik.
Citera
2018-07-18, 19:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och vilka har insyn i utredningen i ett så tidigt läge? Lägg till uppgifterna om intressanta fynd i bilen, som knappt lämnat Arlanda, är det med anhöriga?

Självklart finns det poliser som glappar, och då menar jag faktiskt inget illa!

Återigen så fattar du inte alls vad du själv tidigare skrivit. Du hävdade att du visste att polisen är källan till svartsjukemotivet. Men det visste du inte. Du TROR det. När jag bad om källa på ditt påstående kom det så klart inget sådant, för det finns ingen sådan. I din mening passade du även på att anklaga polisen för att sprida "rykten". Men du menar inget illa med det nu helt plötsligt. Så du tar tillbaks att du anser att polisen har en agenda mot SD genom att använda media för att sprida rykten?

Citat:
Det är polisen som började med denna ryktesspridning kring LW:s relationer när dom gick ut med att det kan vara ett svartsjukemotiv.
Citera
2018-07-18, 19:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Så kan det vara. Fakta kan ju vara felaktiga. Oroväckande då att de kommer från offrets eget barn.
Vad mer kan denne ha ljugit om då?

En fråga angående anmälningarna. Du har tidigare uppgett att LW ska ha anmälts för våld mot barn från tre olika håll: NW, UW och skolan. Kommer den informationen endast från NW? Jag finner det märkligt att Lena ändå hade vårdnad om barnen om det inkommit tre (!) orosanmälningar gällande barnmisshandel. Socialtjänsten är skyldig att utreda när det handlar om våld mot barn. Det är hårda anklagelser mot LW.
Citera
2018-07-18, 19:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
En fråga angående anmälningarna. Du har tidigare uppgett att LW ska ha anmälts för våld mot barn från tre olika håll: NW, UW och skolan. Kommer den informationen endast från NW? Jag finner det märkligt att Lena ändå hade vårdnad om barnen om det inkommit tre (!) orosanmälningar gällande barnmisshandel. Socialtjänsten är skyldig att utreda när det handlar om våld mot barn. Det är hårda anklagelser mot LW.

Verkligen beklagligt om det blivit en trådsanning att LW hade tre anmälningar på sig om barnmisshandel, om endast NW är källan.
Hoppas vi får klarhet i detta från Schazz
Citera
2018-07-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också. Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt.
Citera
2018-07-18, 19:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Mitt intryck är att du fixa81, LimeTime och MoralensVäktare är trovärdiga
alla tre (kanske jag glömt någon!). Ni har alla på något sätt insyn i utredningen
och delar med er av den information som ni känner att ni kan och vill gå ut
med i tråden. Vilket jag/och de flesta (hoppas jag!) är tacksamma över.
Att det till exempel finns motsatta förhållanden om att LW:s mobil är hittad
eller ej är hittad, tror inte att någon av de som påstår det ena, medvetet far
med osanning utan det finns en rimlig förklaring till de diametrala påståendena.

Även skribenten Schazz anser jag vara trovärdig. Om än denne/denna ej är
nära vän med varken SD eller LW så säger skribenten sig känna till bägge,
finns/rör sig i umgängeskretserna runt bägge två. Som du skriver så är
inläggen balanserade och tydliga, och de känns vara sanningsenliga.
Även skribenten Sh.Holmes som är en vän till LW, anser jag vara trovärdig,
och har lämnat intressanta och värdefulla uppgifter till tråden.

Sedan kan man förstås inte till 100% veta om allt stämmer, bägge två är
givetvis "färgade" av deras åsikter, kännedom, personliga upplevelser,
ev vänskap med LW och SD samt familj och vänner till dessa.

Så hoppas, för egen del, att ni alla fortsätter att delge tråden med det ni
anser vara relevant information. Ni behövs!

Trovärdighet är badet som avser tvätta dom knapphändiga uppgifterna vi har från flams, hets och önskningar.
flixa81 har en trovärdig källa men tyvärr låter hon dom från början trovärdiga uppgifterna förvanskas av sin närmast symbiotiska koppling till LW.
Citera
2018-07-18, 19:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också. Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt.

Din källa var ju NW enligt ditt tidigare inlägg.
Ändrar du dig nu ang källa?
Senast redigerad av flixa81 2018-07-18 kl. 19:38. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in