Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
En fråga angående anmälningarna. Du har tidigare uppgett att LW ska ha anmälts för våld mot barn från tre olika håll: NW, UW och skolan. Kommer den informationen endast från NW? Jag finner det märkligt att Lena ändå hade vårdnad om barnen om det inkommit tre (!) orosanmälningar gällande barnmisshandel. Socialtjänsten är skyldig att utreda när det handlar om våld mot barn. Det är hårda anklagelser mot LW.
Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också. Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt.