2018-07-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du tycker det är tröttsamt med lögner. Vad har du källa på att polisen gått ut med att det var ett svartsjukemotiv?
Man kan tolka texten från Metro på två sätt. Antingen är det polisen som fortsätter resonera eller så är en helt annan uppgiftslämnare. Hur är din tolkning?
Om inte svartsjukedrama, vad är motivbilden då tror du?

Metro 17 maj 2018 (uppdaterad: 17 maj 18)
Ärendet kom in till polisen tidigt på tisdagsmorgonen, och rubricerades först som ett försvinnande. Men nu misstänker polisen att kvinnan blivit kidnappad.

– Det handlar om en försvunnen kvinna. Det har jobbats förutsättningslöst med det här och är nu rubricerat som människorov, säger Peter Springare, spaningsledare vid polisen i Örebro.

Offret ska vara en kvinna i 40-årsåldern, folkbokförd i nordvästra Örebro.

Bakom den misstänkta kidnappningen kan det ligga ett svartsjukedrama, enligt uppgifter till Metro.
Citera
2018-07-18, 13:56
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det intressanta är hur nära inpå mordet som SD å LW hade en relation.
Det är olika bud där, har dom inte haft ihop det sen anmälan så tycker jag
det blir svårt å se ett svartsjuke motiv.
Jag menar då ur SDs synvinkel.

Att hon gillade gifta män kanske inte är så konstigt, det ger henne makt.

För övrigt så tycker jag att både SD å LW betedde sig som riktiga
svin mot HD.

De hade ju kontakt på mordkvällen så man kan ju anta att de fortsatt ha kontakt efter anmälan.
Vi vet ju att de setts i olika hobbysammanhang.
Lite för mycket slump att inte ha hörts sedan anmälan och så hörs de just den här kvällen.
Jag TROR att de både haft kontakt och träffats även på tu man hand även efter anmälan

Håller med dig angående HD, hon har blivit illa behandlad.
Citera
2018-07-18, 13:57
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tidningen Metro skrev tidigt att det rörde sig om ett svartsjukedrama när de gick ut med att Lena var försvunnen.
Kanske är detta EGT syftar på.
Polisen har aldrig gått ut med att det skulle vara ett svartsjukedrama

Just så. Och då är det ju en osanning att påstå att det är polisen som gått ut med uppgiften, så som EGT gör.
Citera
2018-07-18, 13:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tidningen Metro skrev tidigt att det rörde sig om ett svartsjukedrama när de gick ut med att Lena var försvunnen.
Kanske är detta EGT syftar på.
Polisen har aldrig gått ut med att det skulle vara ett svartsjukedrama

Ja precis. Det var det jag syftade på nämligen. EGT är på gång nu igen med att sprida trådsanningar. Komiskt att hen gör det i ett inlägg där hen uppger att hen är trött på lögner
Citera
2018-07-18, 13:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack till skribenten Schazz för klargörandet samt för dina inlägg!
Den tidigare benämnde "Mystiske mannen" som av någon anledning
inte fick nämnas eller omtalas, är alltså en ytterligare man med initialer
JH, inte att förväxla med den andre JH, B*hold*rX.

Denne JH, Mr Winter, är alltså också medlem i Hagakyrkan, den nya
församlingen LW numera tillhörde efter kontroverser i den tidigare
församlingen i Betelkyrkan. Om jag har förstått det hela korrekt!

Inte Mr Winter.
Schazz svarade på det här inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/02773837-4c0e-4830-a527-29a647b3f30c_l.jpg
Bildtext: Happy to have a nice walk in beautiful Edinburgh
9/8/2013
UW?
Citera
2018-07-18, 14:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Var kommer uttrycket mr Winter från?

Mr Winter är inte JH.
Mr Winter är någon som LW
var tillsammans med 4/23/2018.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a0d36045-09e6-4cd1-a513-4863ae32e52c_l.jpg
Citera
2018-07-18, 14:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Just så. Och då är det ju en osanning att påstå att det är polisen som gått ut med uppgiften, så som EGT gör.
Uppgiften om att det skulle handla om ett svartsjukedrama måste ju Metro ha fått antingen från polisen eller från någon annan. Men oavsett varifrån uppgiften kom från början måste väl ett svartsjukemotiv ha varit vad åklagaren Åsa Hiding utgick ifrån? Vad skulle motivet enligt henne annars ha varit?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 14:04.
Citera
2018-07-18, 14:11
Medlem
Citat:
De hade ju kontakt på mordkvällen så man kan ju anta att de fortsatt ha kontakt efter anmälan.
Vi vet ju att de setts i olika hobbysammanhang.
Lite för mycket slump att inte ha hörts sedan anmälan och så hörs de just den här kvällen.
Jag TROR att de både haft kontakt och träffats även på tu man hand även efter anmälan

Håller med dig angående HD, hon har blivit illa behandlad.

Jag menade så klart en sexuell relation, jag va möjligen lite otydlig där.

En digital kontakt på mordkvällen behöver inte betyda att SD mördat henne.
Båda två skulle ut å resa, dom kan ha önskar varandra "ha det så kul nu".

Det räckte inte till sannolika skäl, inte än i alla fall.
Citera
2018-07-18, 14:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Här ser inte SD ut att vara så lycklig
tillsammans med LW.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f40a6408-ec36-4c87-98ea-11b9cb6dfe4e_l.jpg
12/14/2016
Citera
2018-07-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja precis. Det var det jag syftade på nämligen. EGT är på gång nu igen med att sprida trådsanningar. Komiskt att hen gör det i ett inlägg där hen uppger att hen är trött på lögner
Om det inte är den namngivna polisen Metro fick uppgiften om svartsjukedrama, så lutar det väl åt en annan polisman som uppgiftslämnare. Alternativet är familjemedlem eller ex-man, men att reportern sniffar upp dom känns inte rätt. Kan var en granne som överhört nått?!
Jag tror och är ganska säker att ”uppgiftslämnaren” är polis. Och avsett det är väl det den utgångspunkten all spekulation här utgår från? Annars tar jag gärna in Mr. Random igen.
Citera
2018-07-18, 14:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hahaha värre än Lill-Babs
Nåväl skämt å sido har du rätt, det är bara två kvinnor som florerar i utredningen, LW och HD samt en massa svartsjuka karlar som verkar tjuvhålla på varandra. Jag vidhåller att jag tror att LW agerade lite för gränslöst i sina relationer till andra och det blev den utlösande faktorn till detta svartsjukemord.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Önskar återigen att vi lärde av djuren. De kan slåss om honorna, men skadar dem aldrig. Närmar sig ett sto en hane ihopp om att bli betäckt så är det denne som blir angripen och bortjagad av den ranghögsta hanen, inte stoet.

Risk för Ot: Eftersom tråden handlar om Lena Wesströms död så tror du att Lena varit i livet om vi kunde lära oss av djuren?

De begår självmord, kastrerar sig själva och petar varandra i ögonen. Sex i djurriket kan vara direkt livsfarligt och får människors sex att påminna om rena söndagspromenaden.
http://natgeo.se/djur/7-fakta-sa-bisarrt-ar-sex-i-djurriket

Om man med våldtäkt menar en parning, som genomförs utan att honan frivilligt medverkar, råder det ingen tvekan om att det i betydande omfattning sker våldtäkter i djurriket.
https://illvet.se/djur/parning/valdtar-djur-varandra-i-naturen

Ett annat exempel är havsuttern. Forskare och biologer i Kaliforninen har iakttagit dem när de parat sig med sälkutar till dess att sälarna drunknar – och till och med fortsatt efter att sälkutar dött. Även flera dödsfall bland havsutterhonor har kunnat härledas till våldsamt sex.
https://www.metro.se/artikel/de-gulliga-djurens-mörka-sidor-xr
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-18 kl. 14:18.
Citera
2018-07-18, 14:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om det inte är den namngivna polisen Metro fick uppgiften om svartsjukedrama, så lutar det väl åt en annan polisman som uppgiftslämnare. Alternativet är familjemedlem eller ex-man, men att reportern sniffar upp dom känns inte rätt. Kan var en granne som överhört nått?!
Jag tror och är ganska säker att ”uppgiftslämnaren” är polis. Och avsett det är väl det den utgångspunkten all spekulation här utgår från? Annars tar jag gärna in Mr. Random igen.

Nej, Inte ALL spekulation.
Jag frågar igen:
Har SD någon gammal skada i någon hand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in