2018-07-18, 16:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Även detta inlägg är märkligt. Allt verkar så jävla komplext i LWs liv. Sett till relationer. LW anmäler SD men fortsätter att posta glada selfies med denne. UW och son anmäler LW och fortsätter att delta i glada selfies med henne. Det är nog som någon i kretsen sa "fasaden är viktigare än sanningen". Eller handlade allt om att hålla henne lugn?

Anmälningarna kanske inte fanns på riktigt? Alltså från UW ang barnen.
Ifrågasätter inte dina uppgifter men du har fått felaktig fakta?
Citera
2018-07-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det var väl så det var med SD, många bilder på dem tillsammans när de gör saker som vänner gör och under den tiden hade hon ett förhållande med honom.

Ja, så är det förmodligen. Vilket får mig att undra över alla andra "vänner" som står intill i selfie-tsunamin.
Citera
2018-07-18, 16:52
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Händelsen ska ha ägt rum den nionde januari på natten. Alltså natten mot den tionde.
Polis kom till LW runt midnatt och tog upp förhör samt bilder sittandes vid hennes köksbord. Då var barnen hos LW. Så barnen är nog väl medvetna om vad som hänt och kan ha bidragit till att SD plockades in så fort.

Det var nya uppgifter.
Du vet till 100% att barnen var där och att de låg till grund för att SD blev snabbast misstänkt?
Citera
2018-07-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu vet jag inte exakt vad SD och LW bråkade om i bilen den där gången, men det skulle kunna ha varit om något som inte är kopplat till svartsjuka. Likaså ser jag möjligheten till att mordet föregicks av gammalt tjafs, gamla sår rörande att SD känt sig sviken på någpt sätt m.m, som inte behöver vara svartsjukebetonat. Men det känns dock mer sannolikt att en person tappar besinningen så grovt om det rör svartsjuka, enligt mig.

Läckor sker och är ganska vanligt då det är många involverade i ett mordfall. Men EGT lyckades få det till att polisen har en agenda i detta mordfall att smutskasta just SD genom att yssla med ryktesspridning. Det anser jag är ett absurt påstående och långt ifrån detsamma som att media har viss insyn i en utredning genom sina källor inom polisen. Vilket jag tror kan vara fallet här, men det kan också vara så att Metro fått svartsjukemotivet direkt från anhöriga utan att ha gått genom polisen.

Den teorin försökte jag föra fram men fick av andra skribenter höra att det var otänkbart. Familjen skulle ju oroa sig och sörja den där första veckan, inte fan skulle de tipsa media inte. Men om de har gjort så kan man ju undra varför det var så viktigt.
Citera
2018-07-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vi som kommer med uppgifter från källa med insyn i utredningen ,Jag, LimeTime, Moralensväktare och säkert någon mer, vi blir kraftig ifrågasatta i den här tråden.

Men ingen ifrågasättter t ex Schazz som kommer med MYCKET påståenden om LW och SD och deras krets.
Vad säger att dessa påståenden stämmer?

Jag utgår dock ifrån att T ex Schazz håller sig till sanningen, hen skriver alltid balanserat och tydligt.
Det gör även jag, LimeTime och Moralensväktare men det ifrågasätts hela tiden.

Men intressant att vissa i tråden bedöms som pålitliga och vissa inte.

Kan bero på att du tycks gå igång på alla cylindrar när folk ställer frågor. Eller att du med all tydlighet redan dömt SD. Eller att du då och då verkar vara en sådan som skulle vägrat att gå ur någon annans bil för att du ska prata tills du anser dig vara klar. För egen del skiter jag i om ni tror mig eller inte. Jag är bara ute efter att bidra med några bitar till pusslet. Jag har inte SD som självklar gärningsman, till skillnad från dig.
Citera
2018-07-18, 17:02
Medlem
Citat:
Anmälningarna kanske inte fanns på riktigt? Alltså från UW ang barnen.
Ifrågasätter inte dina uppgifter men du har fått felaktig fakta?

Så kan det vara. Fakta kan ju vara felaktiga. Oroväckande då att de kommer från offrets eget barn.
Vad mer kan denne ha ljugit om då?
Citera
2018-07-18, 17:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Kan bero på att du tycks gå igång på alla cylindrar när folk ställer frågor. Eller att du med all tydlighet redan dömt SD. Eller att du då och då verkar vara en sådan som skulle vägrat att gå ur någon annans bil för att du ska prata tills du anser dig vara klar. För egen del skiter jag i om ni tror mig eller inte. Jag är bara ute efter att bidra med några bitar till pusslet. Jag har inte SD som självklar gärningsman, till skillnad från dig.

Har bara gått igång en gång och det var när jag blev kallad opålitlig av en förkyld postare. Utan belägg.
Det enda SD är dömd för än så länge i mina ögon är att han verkar vara otroligt självgod, väldigt gränslös och uppenbart opålitlig.
Dessutom oberäknelig.
Inga egenskaper som jag finner särskilt trevliga.
Citera
2018-07-18, 17:07
Medlem
Citat:
Det var nya uppgifter.
Du vet till 100% att barnen var där och att de låg till grund för att SD blev snabbast misstänkt?

Jag vet det jag hört och läst. Jag var ju inte i LWs kök den aktuella natten.
Media har delat information om anmälan och givit oss flera brottstycken ur denna. Där redogörs för att en patrull ankommer till LW under natten och tar upp förhöret vid hennes köksbord. Att barnen var hos LW kan jag utläsa i hennes egna texter om sin födelsedag det aktuella året.
Som jag ser det kan svartsjukemotivet inte komma någon annanstans ifrån än från anhöriga. Absolut via polisläcka men initialt från anhöriga. Men vi får väl se när fup:en kommer.
Citera
2018-07-18, 17:10
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Så kan det vara. Fakta kan ju vara felaktiga. Oroväckande då att de kommer från offrets eget barn.
Vad mer kan denne ha ljugit om då?

Tonåringar kan definitivt ljuga om sina föräldrar.
Om i princip vad som.
Även om lögnen anklagar föräldern för att vara våldsam.
Har egen erfarenhet av detta via arbete med ungdomar.
Särkilt om de är i konflikt med föräldern.
Sedan finns det definitivt ungdomar som talar sanning om att de har en våldsam föräldrar.
Det jag menar är att en tonåring som verkar ha haft en del hårda konflikter med sin förälder inte är en 100% pålitlig källa.

Om din källa var UW hade det varit ett helt annat läge.
Citera
2018-07-18, 17:11
Medlem
Citat:
Har bara gått igång en gång och det var när jag blev kallad opålitlig av en förkyld postare. Utan belägg.
Det enda SD är dömd för än så länge i mina ögon är att han verkar vara otroligt självgod, väldigt gränslös och uppenbart opålitlig.
Dessutom oberäknelig.
Inga egenskaper som jag finner särskilt trevliga.

Vi vet vad du tycker om SD vid det här laget.
Skillnaden är kanske att vi är många som inte har något behov av att analysera människor på det sätt du gör. Men för att klargöra min ståndpunkt då. Jag tycker också att sd är en självgod rackare. Grejen är bara att jag ansåg precis detsamma om LW.
Citera
2018-07-18, 17:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag vet det jag hört och läst. Jag var ju inte i LWs kök den aktuella natten.
Media har delat information om anmälan och givit oss flera brottstycken ur denna. Där redogörs för att en patrull ankommer till LW under natten och tar upp förhöret vid hennes köksbord. Att barnen var hos LW kan jag utläsa i hennes egna texter om sin födelsedag det aktuella året.
Som jag ser det kan svartsjukemotivet inte komma någon annanstans ifrån än från anhöriga. Absolut via polisläcka men initialt från anhöriga. Men vi får väl se när fup:en kommer.

Ja du kan absolut ha rätt.
Undrade bara om du hade källa.
Det kan ju ha kommit från en bekant också som gärna ville tipsa polisen när de fått veta att Lena var försvunnen
Citera
2018-07-18, 17:13
Medlem
Citat:
Tonåringar kan definitivt ljuga om sina föräldrar.
Om i princip vad som.
Även om lögnen anklagar föräldern för att vara våldsam.
Har egen erfarenhet av detta via arbete med ungdomar.
Särkilt om de är i konflikt med föräldern.
Sedan finns det definitivt ungdomar som talar sanning om att de har en våldsam föräldrar.
Det jag menar är att en tonåring som verkar ha haft en del hårda konflikter med sin förälder inte är en 100% pålitlig källa.

Om din källa var UW hade det varit ett helt annat läge.

Vi får väl se när fup:en kommer. Det lär ju finnas förhör med både barn och exmake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in