2018-07-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja hon har lagt ut bilder på olika män men om nu den här relationen var så hemlig och inte fick komma ut så hade hon nog inte lagt ut dessa bilder.
Relationen blir då ganska officiell

Eller så blir "vänskap" det som blir den officiella bilden? Bättre att förekomma än att bli påkommen kanske?
Citera
2018-07-18, 15:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och du svarar inte på min fråga...?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Måste erkänna att du nog har rätt, läste i honans sammanfattning att den anmälda misshandeln i bilen var den 10 januari. Fyllde LW år 11/1?

Händelsen ska ha ägt rum den nionde januari på natten. Alltså natten mot den tionde.
Polis kom till LW runt midnatt och tog upp förhör samt bilder sittandes vid hennes köksbord. Då var barnen hos LW. Så barnen är nog väl medvetna om vad som hänt och kan ha bidragit till att SD plockades in så fort.
Citera
2018-07-18, 16:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu vet jag inte exakt vad SD och LW bråkade om i bilen den där gången, men det skulle kunna ha varit om något som inte är kopplat till svartsjuka. Likaså ser jag möjligheten till att mordet föregicks av gammalt tjafs, gamla sår rörande att SD känt sig sviken på någpt sätt m.m, som inte behöver vara svartsjukebetonat. Men det känns dock mer sannolikt att en person tappar besinningen så grovt om det rör svartsjuka, enligt mig.
Jag kanske skall klargöra att jag inte i första hand är intresserad av vad användare här i tråden har för teorier om vad som hände LW. Mitt intresse väcktes av åklagarens i mitt tycke märkliga misstankar mot "den skäligen misstänkte", och jag har alltså försökt förstå hur polis och åklagare kan ha tänkt. Jag undrar om de inte har släppt misstankarna mot SD nu.

Citat:
Läckor sker och är ganska vanligt då det är många involverade i ett mordfall. Men EGT lyckades få det till att polisen har en agenda i detta mordfall att smutskasta just SD genom att yssla med ryktesspridning. Det anser jag är ett absurt påstående och långt ifrån detsamma som att media har viss insyn i en utredning genom sina källor inom polisen. Vilket jag tror kan vara fallet här, men det kan också vara så att Metro fått svartsjukemotivet direkt från anhöriga utan att ha gått genom polisen.
Ja, man kan spekulera kring hur det där gick till. Samma med "de blodiga kläderna" i AB.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 16:25.
Citera
2018-07-18, 16:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Eller så blir "vänskap" det som blir den officiella bilden? Bättre att förekomma än att bli påkommen kanske?

Det var väl så det var med SD, många bilder på dem tillsammans när de gör saker som vänner gör och under den tiden hade hon ett förhållande med honom.
Citera
2018-07-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack för info, när ungefär var relationen med ”församlings JH”? Var han gift eftersom det var hemligt? Hur länge pågick det förhållandet?

Han hade en person i sin närhet som inte fick veta något om förhållandet av olika anledningar.
Förhållandet pågick under cirka ett år.
Citera
2018-07-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack till skribenten Schazz för klargörandet samt för dina inlägg!
Den tidigare benämnde "Mystiske mannen" som av någon anledning
inte fick nämnas eller omtalas, är alltså en ytterligare man med initialer
JH, inte att förväxla med den andre JH, B*hold*rX.

Denne JH, är alltså också medlem i Hagakyrkan, den nya
församlingen LW numera tillhörde efter kontroverser i den tidigare
församlingen i Betelkyrkan. Om jag har förstått det hela korrekt!
--------------------------------------------
EDIT; har redigerat inlägget eftersom jag felaktigt blandat ihop
"Mr Winter" med JH. Ber om ursäkt för denna förvirring!

Du har uppfattat korrekt.
Citera
2018-07-18, 16:14
Medlem
Citat:
Hur går snacket idag bland LW:s vänner? Jag förmodar att de spekulerar om mordet som alla andra. Vad tror dom?

Av det jag har hört så spekulerar man inte om mordet. I början tyckte många att det verkade rimligt att gm skulle vara SD. Kanske för att det var mest praktiskt? Idag är många mer tysta och avvaktar.
Man måste också förstå att LW hade en enorm bekantskapskrets men ytterst få vänner.
Citera
2018-07-18, 16:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu frågade jag inte om dom hade träffats efter anmälan, det vet
jag att dom hade gjort.

Jag frågade om dom hade haft en relation efter anmälan och i så
fall hur nära morddatumet den hade pågått.

Egentligen hade du ju inget svar på min fråga.

När du skrev relation så svarade jag att de har fortsatt ses så någon form av relation har de ju haft.
Såg sedan att du förtydligat.
Så jag svarade på din fråga innan jag visste att du menade sexuell relation
Citera
2018-07-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
3/12/2017 umgicks LW, SD och JG fortfarande:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b0617fe-084d-40e7-9e43-39cc9ed30e84_l.png

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/589b7a46-a253-43dc-90f5-1030b5a2e393_l.png
Bildtext: HTD, ett fint stöd i livet
3/12/2017

Här vet nog inte SD och JG att LW anmält bilincidenten. Frågan blir då varför LW fortsätter umgås? Nej, jag köper inte "kuvad kvinna"-syndromet. Jag lutar åt att det är LW som vill mer gällande deras relation. Av vilken anledning kan jag inte svara på. Mest troligt för att hon inte kunde ta ett nej.
Citera
2018-07-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
2/27/2017 "Mamma, pappa, barn. Alla är med!"
Jag postar inte länk till fotot eftersom
barnen är med på det.
Men de sitter i en skidlift och ser glada ut

Även detta inlägg är märkligt. Allt verkar så jävla komplext i LWs liv. Sett till relationer. LW anmäler SD men fortsätter att posta glada selfies med denne. UW och son anmäler LW och fortsätter att delta i glada selfies med henne. Det är nog som någon i kretsen sa "fasaden är viktigare än sanningen". Eller handlade allt om att hålla henne lugn?
Citera
2018-07-18, 16:48
Medlem
gloriouslifes avatar
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a9fd5a21-a39c-43d0-9ce0-a5f449c7c804_l.jpg
Bildtext: HTD trying to arrange a goup photo
7/8/2017
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in