2018-07-18, 12:35
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Vad har AL för geocachnick? Finns lonely wolf som någons geocachnick?

AL:s geo-nick är tidigare nämnt i tråden. (Sp**dl*nk*n)
Citera
2018-07-18, 12:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, exmaken var med i samma församling och gifte sedemera om sig med en som jobbade som pastor där. (Innan de skilde sig). Så jag kan gissa att LW hade goda skäl att byta arbetsplats. Och tydligen bytte hon samtidigt till det spännande geocach livet.
Var det LW:s relation med SD (eller med någon annan) som orsakade skilsmässan mellan UW och LW?
Citera
2018-07-18, 12:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Största delen av 2016 verkar hon ha
varit tillsammans med MGL enligt bilder
i Geocachloggen men så dyker SD upp
igen:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/886651b0-25a7-44e1-b3c6-16989021d9bb_l.jpg
Bildtext: Festligt och glatt med finörhängena
11/27/2016
Citera
2018-07-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, exmaken var med i samma församling och gifte sedemera om sig med en som jobbade som pastor där. (Innan de skilde sig). Så jag kan gissa att LW hade goda skäl att byta arbetsplats. Och tydligen bytte hon samtidigt till det spännande geocach livet.

Nej, UW och LW var inte med i samma församling. UW var medlem i Betelkyran och LW var medlem i Hagakyrkan. UWs fru efter LW jobbade aldrig i församlingen, hon bodde väl inte ens i Örebro?
LW lämnade Betelkyrkan efter en kontrovers hon hade med församlingen.
Citera
2018-07-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Största delen av 2016 verkar hon ha
varit tillsammans med MGL enligt bilder
i Geocachloggen men så dyker SD upp
igen:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/886651b0-25a7-44e1-b3c6-16989021d9bb_l.jpg
Bildtext: Festligt och glatt med finörhängena
11/27/2016

November är den månad då hon anmäler för ofredande och sedan tar tillbaka.
Komplex relation det där.
Citera
2018-07-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Faktiskt inte. Jag har mött SD några gånger. Enligt mig är han en kuf och har ingen plats i mitt liv. Men jag finns i LWs och UWs krets på flera plan. Känner också flera gemansamma vänner väldigt väl.
Jag har inte som mål med att rentvå SD men har hela tiden velat ge en större förståelse för komplexiteten i alla inbördes relationer.

Tack för det. Du behövs. Tydligen är du säker på att hon har haft fler offentliga partners än ML. Vem mer har hon ”presenterat” och när isåfall?
Apropos offer, min bild är att UW framställer sig som ett offer i sin blogg. Vet du om församlingen tog hans parti efter skilsmässan? Fortsatte LW besöka kyrkan?
Citera
2018-07-18, 12:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
LW och exmaken delade samma grund men LW gick till en ny församling efter kontroverser i den första. Sen hände ngt i den församling hon gick till, där JH (inte Beholder!) var med. Vet inte hur UW såg på geocachandet solitärt men han hade åsikter om föräldraskapet i kombination med skattletandet.

Aha, det klargjorde ganska mycket. Pengarna trillade ner för nyckelpigan.

Ja, församlingar kan ju vara lite knepiga och skiljer man sig så tenderar ”vänner” att välja sida.

Det har ju länge varit tjat om att församlingsmedlemmar som skrivit i tråden men jag har nog inte trott på det.
Citera
2018-07-18, 12:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
LW och exmaken delade samma grund men LW gick till en ny församling efter kontroverser i den första. Sen hände ngt i den församling hon gick till, där JH (inte Beholder!) var med. Vet inte hur UW såg på geocachandet solitärt men han hade åsikter om föräldraskapet i kombination med skattletandet.

Förstår att UW hade oro om exfrun hellre ville ut och geocacha om natten istället för att prioritera sitt föräldraskap. Om detta är sant eller inte, vet jag inte. Däremot är det ett faktum att UW har skilt sig 2 ggr. Var det "fel" på fru nr 2? Hade han åsikter om henne med?
Citera
2018-07-18, 12:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Är det? LW postade tusentals bilder och alla män noterades som "vän".
Flera utav dessa män hade hon ett förhållande med, det kan vi konstatera. Jag vet att hon hade en kärleksrelation med denna JH och det vet den närmaste kretsen också.

Ja hon har lagt ut bilder på olika män men om nu den här relationen var så hemlig och inte fick komma ut så hade hon nog inte lagt ut dessa bilder.
Relationen blir då ganska officiell
Citera
2018-07-18, 12:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Haha, nee. Det har framgått ganska tydligt i tråden att Lena inte ville släppa Stefan. Stefan ville inte ha med henne att göra. Lena tog t.ex ledigt från jobbet för att åka dit hon visste att SD befann sej. Hon hånar honom på plats för sin tumme, vill jag minnas. Hon stalkade honom. Säkert vid fler tillfällen. Lena var ju värre än Lill-babs för tusan. Hon verkade äta män till frukost och middag. Äckligt. Hon tänkte då rakt inte på barnen. Må vara att hon kallar männen för "vänner". Finns nån enda bild med Lena ihop med en kvinna? Mer än HD....Hon var en mansslukerska. Helt klart. Ingen normalt funtad karl vill väl ha en sån. VAD skulle Stefan med henne till. Han hade ledsnat. DET har jag sett som ett starkt motiv för både SD och HD att vilja bli av med Lena. Jag tror INTE SD och Lena fortsatte träffas EFTER misshandeln. Eller efter SD fick reda på att hon anmält honom.

Har du blivit ratad av Lena?
Med tanke på ditt hat mot henne?
Eller jaha, du känner henne inte ens, har aldrig träffat henne....
Du tycks veta väldigt mycket om hur LW och SD kände och tänkte..
Just det , du har ju aldrig träffat dem
Citera
2018-07-18, 13:01
Medlem
Citat:
Nej, skridskoturen var den 11 februari 2017.

Måste erkänna att du nog har rätt, läste i honans sammanfattning att den anmälda misshandeln i bilen var den 10 januari. Fyllde LW år 11/1?
Citera
2018-07-18, 13:08
Medlem
LW:s relationer igen... och vissa påståenden som inte verkar ha bäring.

Min syn och absoluta uppfattning är:
SD och LW hade en relation, enligt vissa 6-7 år tillbaka. Tiden vet jag inte, men ATT dom hade är verifierat av många källor = Fastslaget.
ML hade en relation tidigare, "för många år sedan" enligt mångas uppfattning. Så detta fastslår jag (ni får givetvis tro annat).

På dessa två påståenden så är frågan: Var ML:s relation innan SD? Om så, var inte ML gift vid den tidpunkten? Läst "Nyligen skild". Om och om inte, så hade LW (minst) två relationer med gifta män eller om ML inte var gift vid tillfället innan SD. Har vi tidpunkter?

Nästa kluring:
Jag är nästan säker på att ML och LW hade en relation under våren. Vissa påstår nått på gång igen sedan hösten.
Loggtexten att hon var på väg hem till ML var "kärvänlig", med just den undertonen. Jag har inga problem att skriva så själv om rena vänner, men om någon vän skulle skriva så, skulle jag direkt frågat om dom hade nått på gång. Detta var i MARS 2018.
Detta är en 50/50 för mig.

Någon frågade om vem det var LW reste till Läckö med: Hon reste med ML redan dagen innan. Hur deras nattarrangemang såg ut vet jag inte. GIVETVIS kan det vara som vänner! Detta eftersom på Läckö var det mer eller mindre officiellt mellan JH (beholderX) och LW. Men LW var inte kärvänlig med JH inför ML, som enligt vissa vart irriterad, medan andra beskriv det som ursinnig när han insåg deras förhållande.
Det är en 95% sannolikhet att JH och LW var i relation enligt mig.
Hur ML reagerade och att det är hörsägen som kommer egentligen från samma källa och sedan förvanskas är en tanke jag haft. Men med ovanstående så känns den sannolik.

Övriga relationer, oavsett djupet, som nämnts är den andra JH och AL. Kanske någon av dessa var den som någon beskrev som "hemlig" och bara glömma? Jag vet inget om dessa och utgår då från att det bara är vänner eller periferipersoner.

Jag har inga problem med att en person "ligger" runt, eller har KK, som hen träffar när andan faller på. det är fritt val och jag kan tro att det är en fördel under vissa perioder i ens liv att leva så.
Det är INTE LW:s fel eller lockelser om gifta män eller män i relation väljer att göra snedsteg med henne. Det är dom som gör sitt val.

Detta är min syn på hennes relationer i närtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in