2018-07-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag kräver inte någonting från dig.

Du får väl titta efter.

Om du vill få bort misstankarna mot SD
så är det väl bara att svara nej och lägga upp
bildbevis?
Känner honom inte och umgås definitivt inte. Och ser jag honom på ett event skulle jag inte drömma om att fota hans hand... varför???
Citera
2018-07-18, 15:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Haha, nee. Det har framgått ganska tydligt i tråden att Lena inte ville släppa Stefan. Stefan ville inte ha med henne att göra. Lena tog t.ex ledigt från jobbet för att åka dit hon visste att SD befann sej. Hon hånar honom på plats för sin tumme, vill jag minnas. Hon stalkade honom. Säkert vid fler tillfällen. Lena var ju värre än Lill-babs för tusan. Hon verkade äta män till frukost och middag. Äckligt. Hon tänkte då rakt inte på barnen. Må vara att hon kallar männen för "vänner". Finns nån enda bild med Lena ihop med en kvinna? Mer än HD....Hon var en mansslukerska. Helt klart. Ingen normalt funtad karl vill väl ha en sån. VAD skulle Stefan med henne till. Han hade ledsnat. DET har jag sett som ett starkt motiv för både SD och HD att vilja bli av med Lena. Jag tror INTE SD och Lena fortsatte träffas EFTER misshandeln. Eller efter SD fick reda på att hon anmält honom.

Då tror du fel:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
EFTER båda anmälningarna mot SD:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...da0c3da0_l.jpg
Bildtext: Hjälm, dubbar, lina, mat, kläder och glatt humör
2/12/2017

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...7d34449f_l.jpg
2/12/2017
Citera
2018-07-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror absolut att åklagaren är öppen för att motivet kan vara svartsjuka, men om hon är erfaren kan hon säkert tänka sig andra motiv. Exempelvis ett vanligt bråk som eskalerat och att GM tappat besinningen. LW kan ha varit våldsam själv till en viss grad som lett till handgemäng som sen eskalerat till dödligt våld. Jag ser det som möjligt att något annat än svartsjuka kan ha varit en utlösande faktor.

Aledningen till att jag reagerade på det EGT påstod var för att denne gärna smutskastar polisen för att sin agendas skull, genom falska påståenden. I detta fall genom att polisen skulle vilja sprida falska påståenden om SD genom media. Det låter fullständigt absurt att polisen skulle hålla på med att lägga energi på något sådant.
Svamla inte om min agenda och att jag smutskastar polisen.
Skriv istället din tolkning av artikeln istället och vem du tror kan vara uppgiftslämnare (och då kommer jag hoppa på att du har en agenda och smutskastar den personen...)
Citera
2018-07-18, 15:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tror absolut att åklagaren är öppen för att motivet kan vara svartsjuka, men om hon är erfaren kan hon säkert tänka sig andra motiv. Exempelvis ett vanligt bråk som eskalerat och att GM tappat besinningen. LW kan ha varit våldsam själv till en viss grad som lett till handgemäng som sen eskalerat till dödligt våld. Jag ser det som möjligt att något annat än svartsjuka kan ha varit en utlösande faktor.
Jag tänker tvärtom, att åklagaren måste ha haft en tydlig bild av att det rörde sig om just ett svartsjukedrama med SD inblandad. Annars blir ju hennes agerande helt obegripligt, dvs. att försöka få SD häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, med inget annat än bilhistorien från 2017 och en ev. elektronisk kontakt under mordkvällen som grund för misstankarna.

Citat:
Men anledningen till att jag reagerade på det EGT påstod var för att denne gärna smutskastar polisen för att sin agendas skull, genom falska påståenden. I detta fall genom att polisen skulle vilja sprida falska påståenden om SD genom media. Det låter fullständigt absurt att polisen skulle hålla på med att lägga energi på något sådant.
Det har vi sett förr, att polis och/eller åklagare via läckor går ut med sina teorier i media. Ibland leder det väl också till att man får in avgörande tips eller att vittnen hör av sig.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 15:36.
Citera
2018-07-18, 15:36
Medlem
gloriouslifes avatar
2/27/2017 "Mamma, pappa, barn. Alla är med!"
Jag postar inte länk till fotot eftersom
barnen är med på det.
Men de sitter i en skidlift och ser glada ut
Citera
2018-07-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag menar inte heller att en digital kontakt betyder att SD mördar Lena.
Jag svarade på frågan om de fortsatt att ses efter Lenas anmälan.

Nu frågade jag inte om dom hade träffats efter anmälan, det vet
jag att dom hade gjort.

Jag frågade om dom hade haft en relation efter anmälan och i så
fall hur nära morddatumet den hade pågått.

Egentligen hade du ju inget svar på min fråga.
Citera
2018-07-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack för det. Du behövs. Tydligen är du säker på att hon har haft fler offentliga partners än ML. Vem mer har hon ”presenterat” och när isåfall?
Apropos offer, min bild är att UW framställer sig som ett offer i sin blogg. Vet du om församlingen tog hans parti efter skilsmässan? Fortsatte LW besöka kyrkan?

FörsamlingsJH blev iaf presenterad som en partner men endast till en liten klick av vänner, för det fick inte komma ut att han hade en relation med LW. Detta har jag skrivit om tidigare.
Vet inte om församling tog parti för någon på grund av skilsmässan. Eventuellt att man valde att distansera sig till LW men då på grund av andra orsaker. LW besökte sin egen församling, iaf tills hon hamnade i kontroverser med dem också.
Citera
2018-07-18, 15:47
Medlem
gloriouslifes avatar
3/12/2017 umgicks LW, SD och JG fortfarande:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b0617fe-084d-40e7-9e43-39cc9ed30e84_l.png

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/589b7a46-a253-43dc-90f5-1030b5a2e393_l.png
Bildtext: HTD, ett fint stöd i livet
3/12/2017
Citera
2018-07-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Aha, det klargjorde ganska mycket. Pengarna trillade ner för nyckelpigan.

Ja, församlingar kan ju vara lite knepiga och skiljer man sig så tenderar ”vänner” att välja sida.

Det har ju länge varit tjat om att församlingsmedlemmar som skrivit i tråden men jag har nog inte trott på det.

Förstår inte din hänvisning till nyckelpiga och vet inget om församlingar brukar vara knepiga. Är inte ens med i svenska kyrkan sedan många år tillbaka men har en farbror som är katolik. Ungefär det närmaste jag kommer tro och dogmer. Enligt min mening valde ingen någon sida, med hänvisning till UW och LW, utan LW lämnade församlingen efter något som hände i densamma. LW hade kvar många vänner i församlingen som hon umgicks med. För oss som kommer från annan arena var det svårt att urskilja vilka som var kristna och inte. Det spelade ingen roll under de omständigheter som vi umgicks under.
Citera
2018-07-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ratad av Lena snarare med tanke på ditt agg mot henne

Förstår inte varför du och några till har ett sådant behov av att pinpointa andra skribenter i tråden när vi tycker något som går emot er ståndpunkt?
Nej, jag var inte ratad av Lena. Jag hade aldrig något intresse av henne av den enkla anledningen att jag är lycklig i det förhållande jag befinner mig i och att LW inte är en sådan person som jag tänder på.
Mitt deltagande i tråden har varit att ge en mer nyanserad bild än att beskriva någon som psykopat utifrån en selfie samt att peka på eventuella andra gärningsmän. Jag är inte intresserad av vem du eller andra skribenter är och jag är inte ute efter att sänka vare sig offer, familj eller mgm. Jag har skrivit det förr, jag befinner mig i utkanterna av flera kretsar och gör inte så mycket väsen av mig men jag är ju inte dum i huvudet och har sett och noterat massor under åren.
Citera
2018-07-18, 15:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tänker tvärtom, att åklagaren måste ha varit helt övertygad om att det rörde sig om ett svartsjukedrama med SD inblandad. Annars blir ju hennes agerande helt obegripligt, dvs. att försöka få SD häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, med inget annat än bilhistorien från 2017 och en ev. elektronisk kontakt under mordkvällen som grund för misstankarna.

Det har vi sett förr, att polis och/eller åklagare via läckor går ut med sina teorier i media. Ibland leder det väl också till att man får in avgörande tips eller att vittnen hör av sig.

Nu vet jag inte exakt vad SD och LW bråkade om i bilen den där gången, men det skulle kunna ha varit om något som inte är kopplat till svartsjuka. Likaså ser jag möjligheten till att mordet föregicks av gammalt tjafs, gamla sår rörande att SD känt sig sviken på någpt sätt m.m, som inte behöver vara svartsjukebetonat. Men det känns dock mer sannolikt att en person tappar besinningen så grovt om det rör svartsjuka, enligt mig.

Läckor sker och är ganska vanligt då det är många involverade i ett mordfall. Men EGT lyckades få det till att polisen har en agenda i detta mordfall att smutskasta just SD genom att yssla med ryktesspridning. Det anser jag är ett absurt påstående och långt ifrån detsamma som att media har viss insyn i en utredning genom sina källor inom polisen. Vilket jag tror kan vara fallet här, men det kan också vara så att Metro fått svartsjukemotivet direkt från anhöriga utan att ha gått genom polisen.
Citera
2018-07-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Förstår att UW hade oro om exfrun hellre ville ut och geocacha om natten istället för att prioritera sitt föräldraskap. Om detta är sant eller inte, vet jag inte. Däremot är det ett faktum att UW har skilt sig 2 ggr. Var det "fel" på fru nr 2? Hade han åsikter om henne med?

Det hade han säkert men inget som jag har hört. Deras äktenskap var kort men de var tillsammans under många år. Ingen vet riktigt vad som låg bakom att UW valde skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in