2018-07-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW och exmaken delade samma grund men LW gick till en ny församling efter kontroverser i den första. Sen hände ngt i den församling hon gick till, där JH (inte Beholder!) var med. Vet inte hur UW såg på geocachandet solitärt men han hade åsikter om föräldraskapet i kombination med skattletandet.

Tack för info, när ungefär var relationen med ”församlings JH”? Var han gift eftersom det var hemligt? Hur länge pågick det förhållandet?
Citera
2018-07-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
LW:s relationer igen... och vissa påståenden som inte verkar ha bäring.

Min syn och absoluta uppfattning är:
SD och LW hade en relation, enligt vissa 6-7 år tillbaka. Tiden vet jag inte, men ATT dom hade är verifierat av många källor = Fastslaget.
ML hade en relation tidigare, "för många år sedan" enligt mångas uppfattning. Så detta fastslår jag (ni får givetvis tro annat).

På dessa två påståenden så är frågan: Var ML:s relation innan SD? Om så, var inte ML gift vid den tidpunkten? Läst "Nyligen skild". Om och om inte, så hade LW (minst) två relationer med gifta män eller om ML inte var gift vid tillfället innan SD. Har vi tidpunkter?

Nästa kluring:
Jag är nästan säker på att ML och LW hade en relation under våren. Vissa påstår nått på gång igen sedan hösten.
Loggtexten att hon var på väg hem till ML var "kärvänlig", med just den undertonen. Jag har inga problem att skriva så själv om rena vänner, men om någon vän skulle skriva så, skulle jag direkt frågat om dom hade nått på gång. Detta var i MARS 2018.
Detta är en 50/50 för mig.

Någon frågade om vem det var LW reste till Läckö med: Hon reste med ML redan dagen innan. Hur deras nattarrangemang såg ut vet jag inte. GIVETVIS kan det vara som vänner! Detta eftersom på Läckö var det mer eller mindre officiellt mellan JH (beholderX) och LW. Men LW var inte kärvänlig med JH inför ML, som enligt vissa vart irriterad, medan andra beskriv det som ursinnig när han insåg deras förhållande.
Det är en 95% sannolikhet att JH och LW var i relation enligt mig.
Hur ML reagerade och att det är hörsägen som kommer egentligen från samma källa och sedan förvanskas är en tanke jag haft. Men med ovanstående så känns den sannolik.

Övriga relationer, oavsett djupet, som nämnts är den andra JH och AL. Kanske någon av dessa var den som någon beskrev som "hemlig" och bara glömma? Jag vet inget om dessa och utgår då från att det bara är vänner eller periferipersoner.

Jag har inga problem med att en person "ligger" runt, eller har KK, som hen träffar när andan faller på. det är fritt val och jag kan tro att det är en fördel under vissa perioder i ens liv att leva så.
Det är INTE LW:s fel eller lockelser om gifta män eller män i relation väljer att göra snedsteg med henne. Det är dom som gör sitt val.

Detta är min syn på hennes relationer i närtid.

Någon har redovisat MLs civilstånd, som växlat mellan sambo, singel, gift, särbo och sedemera skild. Så om han haft en relation med LW långt tillbaka ( har glömt vem som skrev om det) så gissar jag under sambo eller singelperioden. Någon fler som sett Beholder X o LW vara intima och MLs eventuella svartsjuka?
Han var med höll en tyst minut för henne, tillsammans med andra geocach vänner (fint!). Säkert har polisen förhört honom också.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-18 kl. 13:21.
Citera
2018-07-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Någon har redovisat MLs civilstånd, som växlat mellan sambo, singel, gift, särbo och sedemera skild. Så om han haft en relation med LW långt tillbaka ( har glömt vem som skrev om det) så gissar jag under sambo eller singelperioden. Någon fler som sett Beholder X o LW vara intima och MLs eventuella svartsjuka?
Han var med höll en tyst minut för henne, tillsammans med andra geocach vänner (fint!). Säkert har polisen förhört honom också.
TROR det var du som inte tror att SD och LW ens träffats efter anmälan. Att dom träffats vet vi, och inte bara på event.

Men din tanke var sexuell relation?! Och att SD säger att så var det för att skylla ev. DNA på detta?
Blir det inte moment 22 i din tankevolt då? Jag tänker på motivet... skulle han dödat henne nu, 1,5 år senare? För att???
Citera
2018-07-18, 13:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Du vart just nu tröttsam med dina lögner.
Läs loggarna från FTF jakten, dom träffades i skogen och inte på parkeringen efteråt.
Det är polisen som började med denna ryktesspridning kring LW:s relationer när dom gick ut med att det kan vara ett svartsjukemotiv.
Då bör det finnas minst en person till?!
Och OM det inte är SD är ju logiskt någon annan i nära relation (statistik, kontakt på kvällen och allt annat som vänds mot SD) GM?!

Du tycker det är tröttsamt med lögner. Vad har du källa på att polisen gått ut med att det var ett svartsjukemotiv?
Citera
2018-07-18, 13:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du tycker det är tröttsamt med lögner. Vad har du källa på att polisen gått ut med att det var ett svartsjukemotiv?

Tidningen Metro skrev tidigt att det rörde sig om ett svartsjukedrama när de gick ut med att Lena var försvunnen.
Kanske är detta EGT syftar på.
Polisen har aldrig gått ut med att det skulle vara ett svartsjukedrama
Senast redigerad av flixa81 2018-07-18 kl. 13:47. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-18, 13:48
Medlem
Citat:
LW:s relationer igen... och vissa påståenden som inte verkar ha bäring.

Min syn och absoluta uppfattning är:
SD och LW hade en relation, enligt vissa 6-7 år tillbaka. Tiden vet jag inte, men ATT dom hade är verifierat av många källor = Fastslaget.
ML hade en relation tidigare, "för många år sedan" enligt mångas uppfattning. Så detta fastslår jag (ni får givetvis tro annat).

På dessa två påståenden så är frågan: Var ML:s relation innan SD? Om så, var inte ML gift vid den tidpunkten? Läst "Nyligen skild". Om och om inte, så hade LW (minst) två relationer med gifta män eller om ML inte var gift vid tillfället innan SD. Har vi tidpunkter?

Nästa kluring:
Jag är nästan säker på att ML och LW hade en relation under våren. Vissa påstår nått på gång igen sedan hösten.
Loggtexten att hon var på väg hem till ML var "kärvänlig", med just den undertonen. Jag har inga problem att skriva så själv om rena vänner, men om någon vän skulle skriva så, skulle jag direkt frågat om dom hade nått på gång. Detta var i MARS 2018.
Detta är en 50/50 för mig.

Någon frågade om vem det var LW reste till Läckö med: Hon reste med ML redan dagen innan. Hur deras nattarrangemang såg ut vet jag inte. GIVETVIS kan det vara som vänner! Detta eftersom på Läckö var det mer eller mindre officiellt mellan JH (beholderX) och LW. Men LW var inte kärvänlig med JH inför ML, som enligt vissa vart irriterad, medan andra beskriv det som ursinnig när han insåg deras förhållande.
Det är en 95% sannolikhet att JH och LW var i relation enligt mig.
Hur ML reagerade och att det är hörsägen som kommer egentligen från samma källa och sedan förvanskas är en tanke jag haft. Men med ovanstående så känns den sannolik.

Övriga relationer, oavsett djupet, som nämnts är den andra JH och AL. Kanske någon av dessa var den som någon beskrev som "hemlig" och bara glömma? Jag vet inget om dessa och utgår då från att det bara är vänner eller periferipersoner.

Jag har inga problem med att en person "ligger" runt, eller har KK, som hen träffar när andan faller på. det är fritt val och jag kan tro att det är en fördel under vissa perioder i ens liv att leva så.
Det är INTE LW:s fel eller lockelser om gifta män eller män i relation väljer att göra snedsteg med henne. Det är dom som gör sitt val.

Detta är min syn på hennes relationer i närtid.

Det intressanta är hur nära inpå mordet som SD å LW hade en relation.
Det är olika bud där, har dom inte haft ihop det sen anmälan så tycker jag
det blir svårt å se ett svartsjuke motiv.
Jag menar då ur SDs synvinkel.

Att hon gillade gifta män kanske inte är så konstigt, det ger henne makt.

För övrigt så tycker jag att både SD å LW betedde sig som riktiga
svin mot HD.
Citera
2018-07-18, 13:49
Medlem
Citat:
TROR det var du som inte tror att SD och LW ens träffats efter anmälan. Att dom träffats vet vi, och inte bara på event.

Men din tanke var sexuell relation?! Och att SD säger att så var det för att skylla ev. DNA på detta?
Blir det inte moment 22 i din tankevolt då? Jag tänker på motivet... skulle han dödat henne nu, 1,5 år senare? För att???

För att ingen annan heller skulle få ha henne? Intimiteten med Beholder X på Läcköeventet i april och gemensamma resan i maj som utlösande faktorer. Redan ur balans eftersom HD i mars valde att gå vidare med en skilsmässoansökan. Troligtvis visste SD att ML och AL inte var några kärlekspartner, men han trodde att Beholder X var det.
Citera
2018-07-18, 13:50
Medlem
Citat:
Nej, det där är mannen som jag har försökt lyfta, vilket tidigt tystades i tråden som något vi inte skulle prata om och som andra har snedvridit till "mystiska mannen". Han är inte ett dugg mystisk men deras förhållande fick inte komma ut. Mannens initialer är JH men är alltså en annan än den JH många pekar på.

Tack till skribenten Schazz för klargörandet samt för dina inlägg!
Den tidigare benämnde "Mystiske mannen" som av någon anledning
inte fick nämnas eller omtalas, är alltså en ytterligare man med initialer
JH, inte att förväxla med den andre JH, B*hold*rX.

Denne JH, är alltså också medlem i Hagakyrkan, den nya
församlingen LW numera tillhörde efter kontroverser i den tidigare
församlingen i Betelkyrkan. Om jag har förstått det hela korrekt!
--------------------------------------------
EDIT; har redigerat inlägget eftersom jag felaktigt blandat ihop
"Mr Winter" med JH. Ber om ursäkt för denna förvirring!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-07-18 kl. 14:34.
Citera
2018-07-18, 13:51
Medlem
Citat:
För att ingen annan heller skulle få ha henne? Intimiteten med Beholder X på Läcköeventet i april och gemensamma resan i maj som utlösande faktorer. Redan ur balans eftersom HD i mars valde att gå vidare med en skilsmässoansökan. Troligtvis visste SD att ML och AL inte var några kärlekspartner, men han trodde att Beholder X var det.

Inser att HD också kan vara i farozonen om hon skaffar en ny partner, någon skrev att hon redan gjort det? Stämmer det?
Citera
2018-07-18, 13:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Faktiskt inte. Jag har mött SD några gånger. Enligt mig är han en kuf och har ingen plats i mitt liv. Men jag finns i LWs och UWs krets på flera plan. Känner också flera gemansamma vänner väldigt väl.
Jag har inte som mål med att rentvå SD men har hela tiden velat ge en större förståelse för komplexiteten i alla inbördes relationer.

Hur går snacket idag bland LW:s vänner? Jag förmodar att de spekulerar om mordet som alla andra. Vad tror dom?
Citera
2018-07-18, 13:52
Medlem
Citat:
Jaha, det är svårt att hålla isär vänner och ”vänner”.
Inte om man lever efter Lill-babs lära.. Då gör man ingen skillnad på vän och "vän" 😏..
Citera
2018-07-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack till skribenten Schazz för klargörandet samt för dina inlägg!
Den tidigare benämnde "Mystiske mannen" som av någon anledning
inte fick nämnas eller omtalas, är alltså en ytterligare man med initialer
JH, inte att förväxla med den andre JH, B*hold*rX.

Denne JH, Mr Winter, är alltså också medlem i Hagakyrkan, den nya
församlingen LW numera tillhörde efter kontroverser i den tidigare
församlingen i Betelkyrkan. Om jag har förstått det hela korrekt!

Var kommer uttrycket mr Winter från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in