2018-07-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag vill inte påstå att det kryllar av rivaler men jag närmar mig påståendet att flera av kärleksrelationerna pågick samtidigt alternativt gick in i varandra på ett osnyggt sätt. En lekmannapsykolog skulle kanske tolka LWs enorma utbud av inlägg på sociala medier som att hon hade ett bekräftelsebehov och kanske kan alla de relationer hon hade varit bekräftande för hennes person men slutligen blivit för trassligt att hantera.

Det fanns två JH i LWs liv, blir lätt förväxlingar. Beholder är en och nyligen postad bild en annan.

Aha, 2 st JH. Hon har själv sagt att hon inte hade någon relation eller ville inleda ngn för att det innebar trassel. Trist att alla tror att hennes vänner var kärlekspartners. Sh Holmes är bevisligen en av hennes manliga vänner. Men visst selfies nojjan, som hon verkar lärt sig av SD, är lite too much. Men den yngre generationen lever ju i princip så, en bild på sig själv med en hälsning på snapchat, i tid och otid.
Citera
2018-07-18, 11:38
Medlem
Citat:
Nej, ML var inte den enda riktiga partnern efter UW.

Hur vet du det, och vilka var det fler? Räknar förstås inte SD.
Citera
2018-07-18, 11:40
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nej, det var nog ML som hon haft en relation med för flera år sedan, som det verkar den enda riktiga partnern efter UW. Honom har hon sedan fortsatt att träna med. Jag har honom som en möjlig alternativ KK hösten 2017, den hon berättat om i förtroende för Sh Holmes. Någon mystisk man finns inte.

Tack för klargörandet. Det är så många namnförkortningar på gubbarna som har florerat runt i hennes liv så jag blir alldeles snurrig i huvudet.

Fråga: Är det bara karlar som sysslar med geocaching där i föreningen i Örebro? Den enda tjej som det har stått om förutom LW är ju HD. Inte underligt på att karlarna dras som flugor till de få tjejer som i så fall finns i föreningen och blir svartsjuka på varandra när de inte får tjejen de suktar efter.
Hela situationen är ju tragisk på det hela taget och en annan sak som slår mig när jag följer fallet så här på avstånd är ju att ingen av de vi följer i utredningen verkar ha något egentligt vardagsliv förutom geocachingen.Läser man loggarna så verkar ju jobb, familj och normalt umgänge få stå tillbaka för att de ska ut i skogen och hitta burkar.
Detta gäller främst LW men även några av de andra som vi följer i utredningen. Hade jag varit arbetsgivare hade allihopa fått sparken pga att de missköter sina jobb och jag får en känsla av att LW tappat jobbet i kyrkan pga att hon misskött sina uppgifter men det vet jag förstås inte.
Citera
2018-07-18, 11:40
Medlem
Citat:
Nja, det var väl ett semmelevent och en skridskotur också?

Vilket semmelevent? Var det när hon delade upp cacher med HD/SD och mötte dem på parkeringen?
Citera
2018-07-18, 11:43
Medlem
Citat:
Aha, 2 st JH. Hon har själv sagt att hon inte hade någon relation eller ville inleda ngn för att det innebar trassel. Trist att alla tror att hennes vänner var kärlekspartners. Sh Holmes är bevisligen en av hennes manliga vänner. Men visst selfies nojjan, som hon verkar lärt sig av SD, är lite too much. Men den yngre generationen lever ju i princip så, en bild på sig själv med en hälsning på snapchat, i tid och otid.

Ja, två stycken JH. Det krånglar till det i tråden.
Menar du allvar när du skriver att hon anammat selfies via SD? Då har du inte sett den familjeblogg hon hade men som numera är nerstängd. LW var självlärd i konsten vad du än vill påskina.
Citera
2018-07-18, 11:44
Medlem
Citat:
Hur vet du det, och vilka var det fler? Räknar förstås inte SD.

Jag vet eftersom jag finns i kretsen.
Citera
2018-07-18, 11:46
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Det måste vara svårt att ta in att LW faktiskt umgicks med SD solo även efter anmälan om misshandel.

Lena skriver själv den 11 februari:

"HTD vill ut på Storhjälmaren. Jag med förstås, jag vill ju jämt ut."

"Det blir en fantastisk dag på och bredvid, stundom lite ovanför isen och ett hastigt ögonblick platt på densamma."

Vid det här laget, utifrån det vi vet idag, så har SD ingen aning om att han är anmäld. När han får vetskap om det så bryter han kontakten. Något som han verkar ha försökt göra redan den nionde januari då han inte vill fika men LW vill prata till punkt och sitta kvar i hans bil tills hon är klar. Självklart undrar jag vem av de två som "ville mer". I mina ögon ser det inte ut som om det är SD iaf.

Haha, nee. Det har framgått ganska tydligt i tråden att Lena inte ville släppa Stefan. Stefan ville inte ha med henne att göra. Lena tog t.ex ledigt från jobbet för att åka dit hon visste att SD befann sej. Hon hånar honom på plats för sin tumme, vill jag minnas. Hon stalkade honom. Säkert vid fler tillfällen. Lena var ju värre än Lill-babs för tusan. Hon verkade äta män till frukost och middag. Äckligt. Hon tänkte då rakt inte på barnen. Må vara att hon kallar männen för "vänner". Finns nån enda bild med Lena ihop med en kvinna? Mer än HD....Hon var en mansslukerska. Helt klart. Ingen normalt funtad karl vill väl ha en sån. VAD skulle Stefan med henne till. Han hade ledsnat. DET har jag sett som ett starkt motiv för både SD och HD att vilja bli av med Lena. Jag tror INTE SD och Lena fortsatte träffas EFTER misshandeln. Eller efter SD fick reda på att hon anmält honom.
Citera
2018-07-18, 11:47
Medlem
Citat:

De hade väl kommit överens om att det skulle vara enbart vänner? Alltså hade de tänkt tanken om relation, kan man förmoda.
Citera
2018-07-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du vart just nu tröttsam med dina lögner.
Läs loggarna från FTF jakten, dom träffades i skogen och inte på parkeringen efteråt.
Det är polisen som började med denna ryktesspridning kring LW:s relationer när dom gick ut med att det kan vara ett svartsjukemotiv. Då bör det finnas minst en person till?!
Och OM det inte är SD är ju logiskt någon annan i nära relation (statistik, kontakt på kvällen och allt annat som vänds mot SD) GM?!

Det viktigaste jag fick ut av det var att SD och HD geocachade tillsammans och LW anslöt för att ta hälften av kontrollerna. Som jag tolkade det hade de digital kontakt under banan men stötte ihop IRL på parkeringen. Oviktigt var de stötte på varandra. Visst, det talar ej för en större konflikt just då men absolut inte för en pågående relation.
Citera
2018-07-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du vart just nu tröttsam med dina lögner.
Läs loggarna från FTF jakten, dom träffades i skogen och inte på parkeringen efteråt.
Det är polisen som började med denna ryktesspridning kring LW:s relationer när dom gick ut med att det kan vara ett svartsjukemotiv. Då bör det finnas minst en person till?!
Och OM det inte är SD är ju logiskt någon annan i nära relation (statistik, kontakt på kvällen och allt annat som vänds mot SD) GM?!

OM det inte var för om...
Citera
2018-07-18, 11:51
Medlem
Citat:
Vilket semmelevent? Var det när hon delade upp cacher med HD/SD och mötte dem på parkeringen?

Hur mycket energi lägger du på att göra saker svårare än de är. Saken har diskuterats i tråden.
Den 28 februari, alltså efter anmälan, lägger LW upp glada bilder på bland annat SD och henne.
Citera
2018-07-18, 11:54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Haha, nee. Det har framgått ganska tydligt i tråden att Lena inte ville släppa Stefan. Stefan ville inte ha med henne att göra. Lena tog t.ex ledigt från jobbet för att åka dit hon visste att SD befann sej. Hon hånar honom på plats för sin tumme, vill jag minnas. Hon stalkade honom. Säkert vid fler tillfällen. Lena var ju värre än Lill-babs för tusan. Hon verkade äta män till frukost och middag. Äckligt. Hon tänkte då rakt inte på barnen. Må vara att hon kallar männen för "vänner". Finns nån enda bild med Lena ihop med en kvinna? Mer än HD....Hon var en mansslukerska. Helt klart. Ingen normalt funtad karl vill väl ha en sån. VAD skulle Stefan med henne till. Han hade ledsnat. DET har jag sett som ett starkt motiv för både SD och HD att vilja bli av med Lena. Jag tror INTE SD och Lena fortsatte träffas EFTER misshandeln. Eller efter SD fick reda på att hon anmält honom.

Hahaha värre än Lill-Babs
Nåväl skämt å sido har du rätt, det är bara två kvinnor som florerar i utredningen, LW och HD samt en massa svartsjuka karlar som verkar tjuvhålla på varandra. Jag vidhåller att jag tror att LW agerade lite för gränslöst i sina relationer till andra och det blev den utlösande faktorn till detta svartsjukemord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in