2018-07-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Skridskoturen var i januari 2017 dvs före bilincidenten. Semlor har jag missat, trots att jag försökt hänga med. Tror vi tidigare har konstaterat att enda kontakten var på geocachevent och att de hade hamnat rejält på kant med varandra så att de inte ens kunde åka i samma bil efter polisanmälan. De har aldrig umgåtts på tu man hand efteråt.
Sedan vill antagligen SD och hans vapendragare nu låta påskina detta som förklaring till ev tekniska bevis, blod mm.

Nja, så var det väl inte? Var försiktig med skapandet av trådsanningar. Jag vill minnas att den fina skridskoturen var efter hennes anmälan om misshandel. Kan leta senare om ingen annan hinner före. Fanns flera fina bilder på SD och LW från den turen.
Sen spelar det väl ingen roll om det är geocache som är orsak till träffandet? Det rimmar fortfarande illa med info om att det behövdes olika bilar för att inte träffas. För träffats har paret. Som det verkar även på tu man hand.
Senast redigerad av Schazz 2018-07-18 kl. 11:07. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Snälla vän(ner)!
Jag har både skrivit och klistra in loggtexter där dom geocachar ihop.
Bl.a åker LW och SD på en heldagsutflykt, bara dom två, en månad efter anmälan.
Detta är inte normalt tycker jag.
Vid ett annat tillfälle ringer LW till SD och HD och dom sammanstrålar i skogen och geocachar.
Besöksförbud...?

Du pratar om en månad efter anmälan om ofredande? Tror faktiskt LW försökte att ha en vänskaplig relation, som hon kunde ha med andra män, fram till bilincidenten då han visade sin våldsamma sida. Jag tror det var en rejäl chock eftersom hon ringde polisen direkt.
Nej det var inget besöksförbud från polisen men på tu man hand var de inte mera. Ja, jag har läst om hur hon samlade geocach med HD och SD, mötte dem på parkeringen och avslutade kvällen i ett större sällskap. Oavsett vad SD och hans vänner nu vill påskina så var relationen över. Tyvärr svårt att bevisa, när offret själv inte kan berätta.
Citera
2018-07-18, 11:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, du dyker upp i tråden (välkommen) 2 månader efter mordet och menar att det är mkt som är intressant, skenet bedrar o s v, lonely wolf (sista intressant ordval av dig) och inte alls som det ser ut. Polisen borde kartlägga mer, säger du.
Nog för att myndigheten är underbemannade, men menar du att AL inte skulle ha kontrollerats som sig bör? Det tror jag inte på.

LW kanske lekte med AL som trodde att de hade en relation de senaste månaderna innan hennes död. AL är nog en bestämd natur som går sin egen väg om saker inte passar honom. Är det som menas med "lonely wolf" eller vad?

AL har en son som är i samma ålder som LW:s dotter. För två år sen förekom AL i massmedia då han kämpade för att hans sons ensamkommande och asylsökande klasskamrat inte skulle förpassas långt upp i landet. Kan tänka mig att det bl a tilltalade LW utöver de faktum att han är driven, bestämd, snygg, singelpappa och geocachare.

AL var nog helt enkelt ett hinder för GM, d v s om mordet handlar om svartsjuka.

Var det AL som var den hon delade rum med på sista konventet hon var på eller var det han som barnen hade träffat och ansågs av hennes närmaste som hennes senaste pojkvän?
Citera
2018-07-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det? LW postade tusentals bilder och alla män noterades som "vän".
Flera utav dessa män hade hon ett förhållande med, det kan vi konstatera. Jag vet att hon hade en kärleksrelation med denna JH och det vet den närmaste kretsen också.

Tvivlar på att det var ett flertal. JH är ju samma som Beholder X, som knappast var en kärleksrelation. Möjligen var han den KK som hon nämnde om i nov 2017, men som Sh Holmes av respekt för offret inte ville sprida här. Vilket hedrar honom. Det känns för mig som SD och hans bekanta vill få det till att det kryllade av rivaler. Tröttsamt.
Citera
2018-07-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Var det AL som var den hon delade rum med på sista konventet hon var på eller var det han som barnen hade träffat och ansågs av hennes närmaste som hennes senaste pojkvän?

Nej, det var nog ML som hon haft en relation med för flera år sedan, som det verkar den enda riktiga partnern efter UW. Honom har hon sedan fortsatt att träna med. Jag har honom som en möjlig alternativ KK hösten 2017, den hon berättat om i förtroende för Sh Holmes. Någon mystisk man finns inte.
Citera
2018-07-18, 11:21
Medlem
Citat:
Du pratar om en månad efter anmälan om ofredande? Tror faktiskt LW försökte att ha en vänskaplig relation, som hon kunde ha med andra män, fram till bilincidenten då han visade sin våldsamma sida. Jag tror det var en rejäl chock eftersom hon ringde polisen direkt.
Nej det var inget besöksförbud från polisen men på tu man hand var de inte mera. Ja, jag har läst om hur hon samlade geocach med HD och SD, mötte dem på parkeringen och avslutade kvällen i ett större sällskap. Oavsett vad SD och hans vänner nu vill påskina så var relationen över. Tyvärr svårt att bevisa, när offret själv inte kan berätta.

Det måste vara svårt att ta in att LW faktiskt umgicks med SD solo även efter anmälan om misshandel.

Lena skriver själv den 11 februari:

"HTD vill ut på Storhjälmaren. Jag med förstås, jag vill ju jämt ut."

"Det blir en fantastisk dag på och bredvid, stundom lite ovanför isen och ett hastigt ögonblick platt på densamma."

Vid det här laget, utifrån det vi vet idag, så har SD ingen aning om att han är anmäld. När han får vetskap om det så bryter han kontakten. Något som han verkar ha försökt göra redan den nionde januari då han inte vill fika men LW vill prata till punkt och sitta kvar i hans bil tills hon är klar. Självklart undrar jag vem av de två som "ville mer". I mina ögon ser det inte ut som om det är SD iaf.
Citera
2018-07-18, 11:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Är det? LW postade tusentals bilder och alla män noterades som "vän".
Flera utav dessa män hade hon ett förhållande med, det kan vi konstatera. Jag vet att hon hade en kärleksrelation med denna JH och det vet den närmaste kretsen också.

Jag tror att det är pga att hon kallade alla dem vänner och troligen var lite gränslös i sitt sätt som de olika karlarna till slut blev svartsjuka på varandra och som utlöste det här tragiska mordet
Citera
2018-07-18, 11:26
Medlem
Citat:
Tvivlar på att det var ett flertal. JH är ju samma som Beholder X, som knappast var en kärleksrelation. Möjligen var han den KK som hon nämnde om i nov 2017, men som Sh Holmes av respekt för offret inte ville sprida här. Vilket hedrar honom. Det känns för mig som SD och hans bekanta vill få det till att det kryllade av rivaler. Tröttsamt.

Jag vill inte påstå att det kryllar av rivaler men jag närmar mig påståendet att flera av kärleksrelationerna pågick samtidigt alternativt gick in i varandra på ett osnyggt sätt. En lekmannapsykolog skulle kanske tolka LWs enorma utbud av inlägg på sociala medier som att hon hade ett bekräftelsebehov och kanske kan alla de relationer hon hade varit bekräftande för hennes person men slutligen blivit för trassligt att hantera.

Det fanns två JH i LWs liv, blir lätt förväxlingar. Beholder är en och nyligen postad bild en annan.
Citera
2018-07-18, 11:28
Medlem
Citat:
Nja, så var det väl inte? Var försiktig med skapandet av trådsanningar. Jag vill minnas att den fina skridskoturen var efter hennes anmälan om misshandel. Kan leta senare om ingen annan hinner före. Fanns flera fina bilder på SD och LW från den turen.
Sen spelar det väl ingen roll om det är geocache som är orsak till träffandet? Det rimmar fortfarande illa med info om att det behövdes olika bilar för att inte träffas. För träffats har paret. Som det verkar även på tu man hand.

Detsamma angående trådsanningar!
Citera
2018-07-18, 11:28
Medlem
Citat:
Nej, det var nog ML som hon haft en relation med för flera år sedan, som det verkar den enda riktiga partnern efter UW. Honom har hon sedan fortsatt att träna med. Jag har honom som en möjlig alternativ KK hösten 2017, den hon berättat om i förtroende för Sh Holmes. Någon mystisk man finns inte.

Nej, ML var inte den enda riktiga partnern efter UW.
Citera
2018-07-18, 11:30
Medlem
Citat:
Du vart just nu tröttsam med dina lögner.
Läs loggarna från FTF jakten, dom träffades i skogen och inte på parkeringen efteråt.
Det är polisen som började med denna ryktesspridning kring LW:s relationer när dom gick ut med att det kan vara ett svartsjukemotiv. Då bör det finnas minst en person till?!
Och OM det inte är SD är ju logiskt någon annan i nära relation (statistik, kontakt på kvällen och allt annat som vänds mot SD) GM?!
Citera
2018-07-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag tror att det är pga att hon kallade alla dem vänner och troligen var lite gränslös i sitt sätt som de olika karlarna till slut blev svartsjuka på varandra och som utlöste det här tragiska mordet

Så kan det absolut vara. Om man ligger med någon och får se statusuppdateringar där man kallas "vännen" så är det väl inte långsökt att man anar andra sexuella relationer när andra benämns som "vän".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in