2018-07-18, 01:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Länka hellre till det inlägg där du har läst om att SD skall ha först förnekat och sedan överbevisats om någonting. Då blir det lättare att bilda sig en uppfattning om hur det påstådda förhöret kan ha gått till. Det här är trots allt en ganska allvarlig anklagelse, eftersom den antyder att han skulle ha ljugit i förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har inte från polisens sida gått på byskvaller utan man fick tidigt indikationer på att hon hade kontakt med SD vilket var anledningen till att man började kolla upp han och hans förehavanden under mordkvällen. Han förnekade inledningsvis i förhören att han haft kontakt med LW, sen när förhörsledaren visar upp bevis på att så är fallet erkänner han digital kontakt men förnekar att han mötte henne på kvällen. Vilket anses som besvärande uppgifter för SD.

Här är inlägget.
Citera
2018-07-18, 01:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Länka hellre till det inlägg där du har läst om att SD skall ha först förnekat och sedan överbevisats om någonting. Då blir det lättare att bilda sig en uppfattning om hur det påstådda förhöret kan ha gått till. Det här är trots allt en ganska allvarlig anklagelse, eftersom den antyder att han skulle ha ljugit i förhör.

Den uppgiften har läckt från utredningen genom en källa till MoralensVäktare:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Edit: 2:a på bollen.
Citera
2018-07-18, 01:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Den uppgiften har läckt från utredningen genom en källa till MoralensVäktare:

Edit: 2:a på bollen.
Skall man tro 'Moralensväktare' så var ju utredarna (de nu utbytta?) allt annat än objektiva:
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 01:48.
Citera
2018-07-18, 01:41
Medlem
gloriouslifes avatar
AL, den snygge:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cc59b591-ab84-4ab9-954b-60f774258de2_l.jpg
5/10/2018
Citera
2018-07-18, 01:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vet du vem mannen är, initialer eller maskat namn?
Håller med om att han ser snäll och trevlig ut!

Jag vet tyvärr inte vem han är.

LW kallade honom för "Mr Winter".

Kanske någon annan här kan berätta
vem han är.
Citera
2018-07-18, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dock är det detta citat konstigt i min värd:

Detta är ganska extremt att rena och så pass exakta fakta från ett förhör sipprar ut. Från utredningen typ: "mobilen är (inte) hittad", det har jag större förståelse för.

Citat:

Se min fetning
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-18 kl. 02:10. Anledning: Justering av citat
Citera
2018-07-18, 02:38
Medlem
gloriouslifes avatar
När man går igenom LWs geocachlogg
så ser man att det även har varit många
utflykter med JG:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e93ce7e8-71f7-4f21-86d9-7ef77f999b77_l.jpg
10/18/2015
Citera
2018-07-18, 08:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Ok..men ingen, i tråden, har utgett sig ha säker koll på hur deras relation/kontakt sett ut efter incidenten i bilen som ledde till en anmälan?

De har geocachat ihop i alla fall
Citera
2018-07-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag förstår det! Och jag beskyller inte de som sakligt ifrågasätter uppgifter. Det gör jag också.

Tyvärr vet jag inte varför uppgifterna går isär eller vad som hittades i skogen. Det skulle såklart vara optimalt att veta vems uppgifter som stämmer, även för mig.
Jag önskar att jag kunde redovisa min källa. Tyvärr går inte det utan att min källa förstår vem jag är.

Kan mobilen ha hittats fast i molekyler, och det tar en faslig tid att först ens kunna identifiera vems tfn kan vara och sen vad gör information som går att få fram. Via telelistor kan man kanske se ATT sd och lw haft kontakt men inte vad som sagts.
Att pingandet då skulle vart där den senast var i gång. Därav sökområdet utan exakt position.
Citera
2018-07-18, 09:12
Medlem
På nya bilder ser LW sned ut i ansiktet, men på gamla normal. Kan något hänt hennes ansikte? Första bilden med henne och SD, som någon länkade till häromdagen var hon mer symmetrisk.
Citera
2018-07-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan månne "AL den snygge" ha utlöst svartsjuka hos ngn annan geocachare? Obs, retorisk fråga, förmodligen ingen som vet.

Ja, svartsjuka verkar vara temat för mordet. Men sannolikt är det Beholder X som väckt allra mest känslor. Tolkat utifrån de inlägg som kommit i tråden. Har du inte läst den så kan jag även nämna en annan vän som har diskuterats flitigt, ML. Det är nog tyvärr så att vi i tråden har kört fast, jag hoppas däremot att utredningen går framåt.
Citera
2018-07-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ok..men ingen, i tråden, har säker vetenskap om hur deras relation/kontakt sett ut efter incidenten i bilen 2017?

Vem kan vara säker? Det sägs att både LW och HD begärt att de inte skulle ha kontakt. Enligt Sh. Holmes nämndes inte SD när relationer diskuterades. Däremot tolkar jag att SD nu använt det som försvar till den tekniska bevisningen mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in