2018-07-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En person med initialerna AL nämndes ganska nyss i tråden. Svårt att minnas alla initialer, har denne man figurerat i spekulationerna tidigare? Är det en geocachare?

Svaret är JA på båda frågorna. Han har nämnts i tråden.

Mer detaljer har inte framkommit. Andra kanske vet mer.
Citera
2018-07-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Svar Ja på båda frågorna, med bild och allt. Omnämnd som AL den snygge...

Finns de som tydligen inbillat sig att de (också) har haft en kärleksrelation, något LWs manliga träningsvänner i regel har blivit misstänkta för. Men läser man tråden så framgår att detta inte stämmer. Kanske hade det kunnat utvecklats till kärlek i framtiden, vem vet.
Citera
2018-07-18, 00:24
Medlem
Citat:
Svar Ja på båda frågorna, med bild och allt. Omnämnd som AL den snygge...

Kan du då länka till dessa uppgifter tack?
Citera
2018-07-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är färdigt och de har matchat det mot andra DNA-fynd och kammat noll

Jag försöker igen:
Är det här något som är officiellt eller är det din gissning?
Citera
2018-07-18, 00:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Finns de som tydligen inbillat sig att de (också) har haft en kärleksrelation, något LWs manliga träningsvänner i regel har blivit misstänkta för. Men läser man tråden så framgår att detta inte stämmer. Kanske hade det kunnat utvecklats till kärlek i framtiden, vem vet.
Kan månne "AL den snygge" ha utlöst svartsjuka hos ngn annan geocachare? Obs, retorisk fråga, förmodligen ingen som vet.
Citera
2018-07-18, 00:41
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, och det är svårt att veta vad man skall tro på när det kommer motstridiga uppgifter. 'Moralensväktare' skriver att det var LW:s mobiltelefon som hittades i skogen, och du skriver att hennes mobiltelefon inte har hittats. Det är nog ingen som misstror er, men det lutar väl åt att åtminstone en av er måste vara felinformerad.

Har din egen källa berättat någonting alls om föremålet som hittades i skogen? Om det inte var mobilen, vad kan det ha varit?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena

Jag förstår det! Och jag beskyller inte de som sakligt ifrågasätter uppgifter. Det gör jag också.

Tyvärr vet jag inte varför uppgifterna går isär eller vad som hittades i skogen. Det skulle såklart vara optimalt att veta vems uppgifter som stämmer, även för mig.
Jag önskar att jag kunde redovisa min källa. Tyvärr går inte det utan att min källa förstår vem jag är.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-18 kl. 00:46.
Citera
2018-07-18, 00:43
Medlem
Vet någon (med säkerhet) om LW och SD:s relation var helt avslutad eller om de fortfarande träffades ibland?
Citera
2018-07-18, 00:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag förstår det! Och jag beskyller inte de som sakligt ifrågasätter uppgifter. Det gör jag också.
Tyvärr vet jag inte varför uppgifterna går isär eller vad som hittades i skogen. Det skulle såklart vara optimalt att veta vems uppgifter som stämmer, även för mig.
Jag önskar att jag kunde redovisa min källa. Tyvärr går inte det utan att min källa förstår vem jag är.
Ok. Tills vidare får vi väl utgå från att mobilen har hittats. Polisens agerande (att mobilletandet avslutades när man fann ett föremål i skogsområdet mobilen hade pingats till) går ju inte ihop annars.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 00:52.
Citera
2018-07-18, 00:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vet någon (med säkerhet) om LW och SD:s relation var helt avslutad eller om de fortfarande träffades ibland?

Om de träffades vet jag inte. Det har framkommit i tråden att LW och SD hade ”elektronisk kontakt” den kvällen som LW mördades. Kontakten ska till en början ha förnekats av SD. När han överbevisats om detta i förhör ska han ha erkänt att kontakten dem emellan faktiskt ägde rum.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-18 kl. 01:04.
Citera
2018-07-18, 01:04
Medlem
Ok..men ingen, i tråden, har säker vetenskap om hur deras relation/kontakt sett ut efter incidenten i bilen 2017?
Citera
2018-07-18, 01:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om de träffades vet jag inte. Det har framkommit i tråden att LW och SD hade ”elektronisk kontakt” den kvällen som LW mördades. Kontakten ska till en början ha förnekats av SD. När han överbevisats om detta i förhör ska han ha erkänt att kontakten dem emellan faktiskt har ägt rum.
Länka hellre till det inlägg där du har läst om att SD skall ha först förnekat och sedan överbevisats om någonting. Då blir det lättare att bilda sig en uppfattning om hur det påstådda förhöret kan ha gått till. Det här är trots allt en ganska allvarlig anklagelse, eftersom den antyder att han skulle ha ljugit i förhör.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 01:11.
Citera
2018-07-18, 01:11
Medlem
Citat:
Om de träffades vet jag inte. Det har framkommit i tråden att LW och SD hade ”elektronisk kontakt” den kvällen som LW mördades. Kontakten ska till en början ha förnekats av SD. När han överbevisats om detta i förhör ska han ha erkänt att kontakten dem emellan faktiskt ägde rum.

Ok..men ingen, i tråden, har utgett sig ha säker koll på hur deras relation/kontakt sett ut efter incidenten i bilen som ledde till en anmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in