2018-07-17, 17:05
Medlem
Mines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Ngr skriver att Dani är bror till M.B-J som är kroat. Det finns ingen som är 34-35 år med den kidnappades efternamn.

Vi kan inte skriva lite vad vi tycker här. Vi får hålla oss till verkligheten/sanningen. Ingen har förtroende för folk som bara kräker av sig mest vad den får lust f.t....

Kan inte vara brödrar om han är jude.
Bor på Gullviksborg i Malmö
Citera
2018-07-17, 17:08
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Nej det har jag inte sagt heller, de är kanske inte oskyldiga allihopa eller någon av dem men förtjänar man att dö, skjutas ihjäl på öppen gata, för att man säljer lite cannabis? Om du tycker det så är du tyvärr sjuk i huvudet och bör uppsöka läkare för du tror antagligen att det regnar munkar i Asgård också ha ha ha
´
Tror inte de handlar om lite cannabis, deras minsta problem. De springer runt och dödar varandra, det är hämnd på hämnd. Kanske grundar sig i droger men det är inte vad som får bägaren att rinna över.

Huruvida någon förtjänar att dö eller inte är en definitionsfråga. Däremot skulle jag, om jag var anhörig till bröderna med efternamn Bajramaj, gärna se att alla som gjorde det dödades långsamt och brutalt. Så , som sagt, "förtjänar att dö", kanske inte. Men i alla fall riktiga konsekvenser så man får upprättelse.
Citera
2018-07-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Allah trodde väl att det var han som blev mördad, när de hörde den glada nyheten igår.

Citat:
Ursprungligen postat av Mine
Kan inte vara brödrar om han är jude.
Bor på Gullviksborg i Malmö
Han kallas bara för jude för att han är snål när det kommer till pengar, han är ej etnisk jude.
Citera
2018-07-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Han kallas bara för jude för att han är snål när det kommer till pengar, han är ej etnisk jude.

Han är i varje fall inte bror till M.B. som ngn skrev.
Citera
2018-07-17, 17:15
Medlem
Mines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking

Om Du säger det så!

Men jag vet att han är jude.
Citera
2018-07-17, 17:16
Medlem
Har BO något att göra med skjutningen på Kroksbäck den 19:e maj? En 23 åring greps två gånger men släpptes.

(FB) Man i 30-årsåldern ihjälskjuten i Malmö, Hyllievångsvägen 2018-05-19

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-11/23-aring-haktad-for-mordet-pa-kroksback
Citera
2018-07-17, 17:18
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
´
Tror inte de handlar om lite cannabis, deras minsta problem. De springer runt och dödar varandra, det är hämnd på hämnd. Kanske grundar sig i droger men det är inte vad som får bägaren att rinna över.

Huruvida någon förtjänar att dö eller inte är en definitionsfråga. Däremot skulle jag, om jag var anhörig till bröderna med efternamn Bajramaj, gärna se att alla som gjorde det dödades långsamt och brutalt. Så , som sagt, "förtjänar att dö", kanske inte. Men i alla fall riktiga konsekvenser så man får upprättelse.

I mitt tycke bör alla dessa skjutningar upphöra och de som springer med pistoler ska ersätta dem med skolböcker
Citera
2018-07-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Har BO något att göra med skjutningen på Kroksbäck den 19:e maj? En 23 åring greps två gånger men släpptes.

(FB) Man i 30-årsåldern ihjälskjuten i Malmö, Hyllievångsvägen 2018-05-19

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-11/23-aring-haktad-for-mordet-pa-kroksback

Nej det var en av 2 brödrar "Kameel-ngt" och det var den som kallades Kamil också kallad ansiktet som var gripen i 2 omgångar för det mordet.
Citera
2018-07-17, 17:23
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
I mitt tycke bör alla dessa skjutningar upphöra och de som springer med pistoler ska ersätta dem med skolböcker

Jag också, men jag är realist. De som skjuter på varandra kommer sluta 2 meter under jord, en och annan kommer få långa straff, någon enstaka kommer kanske vända sitt liv, bli en föredetta kriminell som åker runt i skolor och säger, "det kan hända dig om du inte sköter skolan".

Att dessa personer kommer ändra sig är på det stora hela uteslutet. Det viktiga är att fokusera på framtiden, denna generation är redan förlorad.
Citera
2018-07-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Var begraver dom sina döda? Skulle va smart med attack vid en begravning då kan man utplåna en hel släkt.
Det sjuka är att mordoffer och mördare i vissa fall är begravda alldeles intill varandra, närheten av varandra eller på samma plats åtminståne
Citera
2018-07-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mine
Om Du säger det så!

Men jag vet att han är jude.

Etnisk jude, vad innebär det, du med insikt, är mamman hans judinna? Jude är ingen etnicitet utan en religiös tillhörighet.

Om det nu är så att han faktiskt ÄR jude så får du gärna förklara på vilket sätt, sist jag hörde var han från Balkan.
Citera
2018-07-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsdondada
Jätte bra skrivet. Ödmjuk och jordnära människa.
Tack! Men jag talar från erfarenheter.
Många av mina barndoms vänner valde fel väg men de har aldrig gjort de till sämre människor.
Jag uppmuntrar inte deras val i livet men de är fortfarande samma personer jag en gång kände. Vi hade gått på dagis ihop osv.
Tyvärr gick det snett. Men skulle aldrig döma dom genom att säga att de är genom ruttna människor. De är precis som dig och mig dom gjorde ett val. Tonårs perioden är kritisk vi alla har gjort dumheter vissa fastnar. Min barndomsvän blev sjukten till döds 2010 hans död väckte många av våra vänner. I vår värld dog en oskyldig man. Så många ifågesatte detta. Och många gjorde en hel omvändning. Hans död rädda livet på ett par andra grabbar. Har även en nära vän i Storbritannien som är extremt kriminell. Han hade en väldigt trasig barndom där både mamma o pappa var drog missbrukare samt alkisar. Hans äldsta bror är den enda av 3 bröder som de har gått bra för. Hans yngre bror sitter 20 år för han ville leva upp till min väns status medans min vän va på rymmen och levde livet i Spanien. Dom är extremt god hjärtade människor. Har alltid ställt upp för mig. Är väldigt måna om mitt välmående osv. Jag tycker de är så sjukt fel att sitta o prata om folks liv som att de vore ingenting. De är så sjukt tragiskt de som händer och alla familjer och nära vänner detta drabbar. För sanningen är ingen människa mår bra att begå dessa handlingar, ingen människa mår bra av att vara paranoid 24/7 ingen människa vill att ens mamma eller bror eller syster ellrr vän ska bli mördad pga dom. Tro mig jag vet. Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg min man va yrkeskriminell, tackar Gud att han inte fanns i mitt liv under den perioden men ja tackar Gud för att allt han har gått igenom och upplevt har format honom till den han är idag. Han har mått riktigt piss över livet han levt människorna han har skadat. Han blev brandman efter ett par år och gjorde allt va han kunde för att rädda människor för han äntligen sett att de finns hopp de finns bra och dåligt där ute. Han vakna och de är inte för Sent för någon av dessa grabbar. Och de handlar inte bara om att dra sig ur, för att dra sig ur kan leda till att man blir mördad. Många av dessa grabbar verkar ha kriminalitet inom familjen vänner släkt. Hur lätt är de att bryta med familj släkt vänner? Du kommer bara ha dig själv kvar o ensamheten är de som gör att alla dina handlingar allt du gjort o ditt samvete hinner ikapp. Livet är inte svart eller vit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in