Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmsdondada
Jätte bra skrivet. Ödmjuk och jordnära människa.
Tack! Men jag talar från erfarenheter.
Många av mina barndoms vänner valde fel väg men de har aldrig gjort de till sämre människor.
Jag uppmuntrar inte deras val i livet men de är fortfarande samma personer jag en gång kände. Vi hade gått på dagis ihop osv.
Tyvärr gick det snett. Men skulle aldrig döma dom genom att säga att de är genom ruttna människor. De är precis som dig och mig dom gjorde ett val. Tonårs perioden är kritisk vi alla har gjort dumheter vissa fastnar. Min barndomsvän blev sjukten till döds 2010 hans död väckte många av våra vänner. I vår värld dog en oskyldig man. Så många ifågesatte detta. Och många gjorde en hel omvändning. Hans död rädda livet på ett par andra grabbar. Har även en nära vän i Storbritannien som är extremt kriminell. Han hade en väldigt trasig barndom där både mamma o pappa var drog missbrukare samt alkisar. Hans äldsta bror är den enda av 3 bröder som de har gått bra för. Hans yngre bror sitter 20 år för han ville leva upp till min väns status medans min vän va på rymmen och levde livet i Spanien. Dom är extremt god hjärtade människor. Har alltid ställt upp för mig. Är väldigt måna om mitt välmående osv. Jag tycker de är så sjukt fel att sitta o prata om folks liv som att de vore ingenting. De är så sjukt tragiskt de som händer och alla familjer och nära vänner detta drabbar. För sanningen är ingen människa mår bra att begå dessa handlingar, ingen människa mår bra av att vara paranoid 24/7 ingen människa vill att ens mamma eller bror eller syster ellrr vän ska bli mördad pga dom. Tro mig jag vet. Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg min man va yrkeskriminell, tackar Gud att han inte fanns i mitt liv under den perioden men ja tackar Gud för att allt han har gått igenom och upplevt har format honom till den han är idag. Han har mått riktigt piss över livet han levt människorna han har skadat. Han blev brandman efter ett par år och gjorde allt va han kunde för att rädda människor för han äntligen sett att de finns hopp de finns bra och dåligt där ute. Han vakna och de är inte för Sent för någon av dessa grabbar. Och de handlar inte bara om att dra sig ur, för att dra sig ur kan leda till att man blir mördad. Många av dessa grabbar verkar ha kriminalitet inom familjen vänner släkt. Hur lätt är de att bryta med familj släkt vänner? Du kommer bara ha dig själv kvar o ensamheten är de som gör att alla dina handlingar allt du gjort o ditt samvete hinner ikapp. Livet är inte svart eller vit.