2018-07-17, 15:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Om de inte släpptes in i USA och åkte därifrån med första bästa flyg, när bör de då ha varit på Arlanda?

Om det vore den här veckan så skulle
det kunna se ut så här:

Från Arlanda till LA:
20:30 tisdag – 14:50 onsdag, lokal tid LA
KLM
Delta
27 h 20 m
ARN–LAX
1 mellanlandning

Från LA till Arlanda:
16:05 onsdag – 19:25 torsdag
Aeroflot
18 h 20 m
LAX–ARN
1 mellanlandning
Citera
2018-07-17, 16:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
[/b]
Moralensväktare ger oss här en hint om att UW inte är avförd som presumtiv GM.
UW har vad mig anbelangar dom klart största motiven att göra sig av med LW och med enkla knep få sin vinnande rival SD få axla skulden. .
Obetalbart få skåda UWs inre visavi det kraschade äktenskapet och SDs osedliga förhållande med sina barns mor.
"Man har inga skäl att misstänka UW för mordet". Har du lite svårt med läsförståelsen?
Kan du tala om varför UW skulle vänta i sex år för att ta livet av ex-frun? Varför inte ha ihjäl SD i stället då som "snodde" frun?

Att det skulle komma bevis på att SD är oskyldig betyder ju inte att UW blir intressant, hur mycket du än vill få det Moralens Väktare skrev till det.
Citera
2018-07-17, 16:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om vi skiter i vad det finns för bevisning och inte eftersom vi inte har insyn i utredningen, på vilket sätt känns SD ologisk som eventuell GM? Är det för att du kan se på bilder på honom att han inte kan vara mördaren?
Eller säg tvärtom. Om vi bortser från alla inlägg där folk utifrån selfies och texter i SD:s geocacheloggar anser sig kunna utläsa hans personliga egenskaper, vad finns det då kvar som talar för att han skulle vara den som dödade LW?
Citera
2018-07-17, 16:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om det vore den här veckan så skulle
det kunna se ut så här:

Från Arlanda till LA:
20:30 tisdag – 14:50 onsdag, lokal tid LA
KLM
Delta
27 h 20 m
ARN–LAX
1 mellanlandning

Från LA till Arlanda:
16:05 onsdag – 19:25 torsdag
Aeroflot
18 h 20 m
LAX–ARN
1 mellanlandning

Och sen bli hämtade på Arlanda av JG. Arlanda - Örebro, 2 tim?

Då hinner man ju hem och slå på LW’s mobil på torsdag kväll så Polisen får nåt att göra på fredag morgon.

Edit: Tack Gloriouslife för tiderna! 👍
Citera
2018-07-17, 16:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Eller säg tvärtom. Om vi bortser från alla inlägg där folk utifrån selfies och texter i SD:s geocacheloggar anser sig kunna utläsa hans personliga egenskaper, vad finns det då kvar som talar för att han skulle vara den som dödade LW?

Ska vi behöva ta detta igen?
1. Utredarna anser honom ensam misstänkt ( fortfarande )
2. Han har tidigare brukat visst våld mot Lena
3. De har tidigare haft en relation (statiskt sett högre risk att han är GM)
4. Han har haft kontakt med Lena den aktuella kvällen vilket han erkänt
5. Vittne har sett honom i området den aktuella kvällen
Citera
2018-07-17, 16:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Får jag fråga en sak: När och i vilket sammanhang togs bilden när de var på torget och BO skrev Herr tummetott?
Någon av er skrev/trodde att SD hade kontaktförbud men det kan väl inte stämma om de träffades dels på torget samt på olika geocachekonvent över landet. Jag för min del tror att SD och LW träffades även efter incidenterna som polisanmäldes eftersom de ju är omöjligt med kontaktförbud och annat om man är med på samma geocachekonvent osv.
Däremot kan givetvis alla inblandade karlar i hennes liv varit svartsjuka på de andra vilket egentligen gör att åtminstone 4, kanske 5 karlar har motiv till dådet om vi nu ska hänga kvar vid att motivet är svartsjuka.

Få se nu om jag benämner de rätt: SD, UW, Beohold X, dvs karln hon vänslades med på det senaste konventet och så den senaste karln som nämndes A någonting, som någon trodde var hennes senaste pojkvän. Var det honom som hon delade rum med på konventet eller var det någon annan? Om det var någon annan har vi potentiellt 5 karlar som KAN ha motiv till att åtminstone skada och hota henne.

Vad gäller mordet i sig tror jag att det i grunden var en olyckshändelse som gick fel eller möjligen går under likgiltighetsuppsåt. Kanske ville GM bara skada henne och hota henne som hämnd för att hon "varit otrogen" eller "uppmanat till otrohet", "försummat sin familj" eller något liknande och sparkade därför undan benen på henne så att skadan gick upp så att hon ligger hjälplös på marken och inte kan ta sig upp utan bara kan dra sig över gräset med armarna. Hon släpar sig iväg mot buskarna samtidigt som hon ropar på hjälp och GM lämnar henne där hjälplös bakom planket. Hon fortsätter att skrika på hjälp och hoppas att någon ska komma och hjälpa henne men ingen kommer och hon dör där bakom planket.

Kontaktförbudet var utfärdat av HD (men det kanske du var på det klara med.)
Citera
2018-07-17, 16:14
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Skribenten Cloudedcrystelbeam är väldigt duktig på att hitta uppgifter,
här finns dennes "grävande" angående HD!

Giftermålet mellan HD och SD skall ha varit år 2008 och som tidigare
skrivits så var det LW som vigde paret. Mest troligt har de känt varandra
ytterligare någon tid/år innan vigseln, exakt när de blev bekanta vet jag
inte om det kommit fram någon uppgift om i tråden.

Men allra minst 10 år har således LW och SD känt varandra.

Otroligt. SD och LW har alltså känt varandra i absolut minst 10 år. LW var alltså vigselförrättare för SD och HD och väljer sedan att inleda en relation/sexuell förbindelse med SD samt avslutar sin pastorstjänst.

Tappade hon tron?

Visst kommer väl LW från Norrköping?

Vet att jag läst på sociala medier att SD haft ärenden i Linköping. Men kan inte hitta nu. Tror det tagits bort från Facebook.

Nog om DFT för detta inlägg.

Kan det inte väckt argt blod inom frikyrkan i Örebro när LW går från att vara pastor till att inleda sexuell förbindelse med en man hon tidigare vigit?

Förekommer hedersmord inom den kristna sfären?
Citera
2018-07-17, 16:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tack! Källa på 4 och 5?
Citera
2018-07-17, 16:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tack! Källa på 4 och 5?

Källa med insyn i utredningen.
Punkt 4 har även EGT och Moralensväktare bekräftat
Citera
2018-07-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Otroligt. SD och LW har alltså känt varandra i absolut minst 10 år. LW var alltså vigselförrättare för SD och HD och väljer sedan att inleda en relation/sexuell förbindelse med SD samt avslutar sin pastorstjänst.

Kan det inte väckt argt blod inom frikyrkan i Örebro när LW går från att vara pastor till att inleda sexuell förbindelse med en man hon tidigare vigit?

Förekommer hedersmord inom den kristna sfären?

Jag tror absolut att många varit upprörda. Men det yttrar sig nog i att de snackar skit om henne, som i den här tråden t.ex. Där stannar det nog med svenska baptisters hedersmord. (Jag har läst att i Mellanöstern förekommer sådana i alla läger, men långsökt i det här fallet).
Citera
2018-07-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
En sak som oroar mig är att han är litet FÖR uppenbar. Skulle inte förvåna mig ett smäck om det finns sådana där "döda" inlägg till L som han skrev till dyktjejen också. Och kanske bara som en ful jargong. Men den kan verkligen ligga honom i fatet, om det nu inte är han som är GM.
Citera
2018-07-17, 17:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Den sista bilden LW lade ut på
sin GeoCachlogg:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c29dae19-950b-4534-8056-f2d1ce0156f1_l.jpg

5/10/2018

Jag hoppas att Du ska få vila i frid
snart Lena <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in