2018-07-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är Du som skriver att blod fanns i lgh... menar Du att Moralensväktare skrivit det och att Du tar det som en trådsanning eller är det något Du vet?
Som jag skrev så passar SD in på någon som LW inte ville ha in i huset så länge barnen var hemma och kanske ville dom prata med varandra...
Läser man tråden så vet man hur man ska tolka dom olika uppgifterna. Just blodet kan vara en trådsanning, men skyll inte det på mig. I min sammanställning finns massa uppgifter som inte är officiella, utan kan betraktas som trådsanningar. Ta det som det är.
Citera
2018-07-21, 12:39
Medlem
Snor-Johans avatar
En nygamma uppgift som iaf gått mig förbi mig är att: Ärendet rubriceras som ett försvinnande, men ändras sedan till misstänkt människorov.
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misstänkt-i-lena-fallet-därför-bedömer-polisen-honom-som-intressant

Ovanstående uppgifter att Lena FÖRST rubricerades som försvunnen har åtminstone gått mig förbi och ger ett visst annat sammanhang till dom gamla uppgifterna nedan.

Enligt Mats Rupla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Följaktligen inställer sig frågan på vems order och VAD fick polis på plats att aktivt ändra rubriceringen i så tidigt skede som ju var orsaken att Lenas kropp 100 m bort hittades först efter 5 (var det väl? )dagar och då av en privatperson.

Jag och kanske många med mig har vilseleds tro att rubriceringen människorov (kidnappning i vanligt tal) var rubriceringen fallet ursprungligen gavs. Det visar sig att så inte var alls var fallet.
Oblygt nyfiken på uppgiterna av vem ändrades och vilka(s) uppgifter föranledde ändringen och gav ovärderlig hjälp till mördaren.
Citera
2018-07-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Läser man tråden så vet man hur man ska tolka dom olika uppgifterna. Just blodet kan vara en trådsanning, men skyll inte det på mig. I min sammanställning finns massa uppgifter som inte är officiella, utan kan betraktas som trådsanningar. Ta det som det är.
Jag funderar bara på Dina tankar som Du skriver om hur det kan ha gått till... Du skriver också en fundering på att LW gått ut om det är eventuella tjuvar ute och att hon kan tänkas följa efter dom, jag tycker inte att det kan stämma med tanke på att hon skrivit om att hon är mörkrädd... då hade hon nog hellre ringt polisen isf (verkar inte rädd för att göra det)... Du skrev en smärre uppsats och inte helt lätt att ta in allt på en gång... Önskar att Du kunde följa upp en tanke...
Citera
2018-07-21, 12:48
Medlem
Citat:
Jag funderar bara på Dina tankar som Du skriver om hur det kan ha gått till... Du skriver också en fundering på att LW gått ut om det är eventuella tjuvar ute och att hon kan tänkas följa efter dom, jag tycker inte att det kan stämma med tanke på att hon skrivit om att hon är mörkrädd... då hade hon nog hellre ringt polisen isf (verkar inte rädd för att göra det)... Du skrev en smärre uppsats och inte helt lätt att ta in allt på en gång... Önskar att Du kunde följa upp en tanke...
Mörkrädd var väl redan avhandlat i tråden?
Hon skrev lite på skämt i en logg om det, typ en anledning att ha någon med sig. Andra loggar visar ju att hon far långt ut i skogen ensammen i mörkret. Lite värre än längs en upplyst villagata?!
Citera
2018-07-21, 12:51
Medlem
Citat:
Mörkrädd var väl redan avhandlat i tråden?
Hon skrev lite på skämt i en logg om det, typ en anledning att ha någon med sig. Andra loggar visar ju att hon far långt ut i skogen ensammen i mörkret. Lite värre än längs en upplyst villagata?!
Ja hon ville nog ha med sig någon (SD) ut... Vilka loggar visar att hon var ensam ute i skogen i mörkret?
Citera
2018-07-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En nygamma uppgift som iaf gått mig förbi mig är att: Ärendet rubriceras som ett försvinnande, men ändras sedan till misstänkt människorov.
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misstänkt-i-lena-fallet-därför-bedömer-polisen-honom-som-intressant

Ovanstående uppgifter att Lena FÖRST rubricerades som försvunnen har åtminstone gått mig förbi och ger ett visst annat sammanhang till dom gamla uppgifterna nedan.

Enligt Mats Rupla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Följaktligen inställer sig frågan på vems order och VAD fick polis på plats att aktivt ändra rubriceringen i så tidigt skede som ju var orsaken att Lenas kropp 100 m bort hittades först efter 5 (var det väl? )dagar och då av en privatperson.

Jag och kanske många med mig har vilseleds tro att rubriceringen människorov (kidnappning i vanligt tal) var rubriceringen fallet ursprungligen gavs. Det visar sig att så inte var alls var fallet.
Oblygt nyfiken på uppgiterna av vem ändrades och vilka(s) uppgifter föranledde ändringen och gav ovärderlig hjälp till mördaren.
MR:s uppgift går ju stick i stäv med det som framkom först. Men å andra sidan stämmer det med tiden. Dom gick ju inte ut med hundar första dagen/dagarna väl? När dom sen kom med hundar så rubricerades det som människorov och telefon pingades åt fel håll.
(Som jag förstått det)
Citera
2018-07-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ja hon ville nog ha med sig någon (SD) ut... Vilka loggar visar att hon var ensam ute i skogen i mörkret?
Läs tråden, varför ska jag jobba åt dig?
Citera
2018-07-21, 12:59
Medlem
Citat:
Läs tråden, varför ska jag jobba åt dig?
Ditt påstående "långt ut i skogen i mörkret" är inget jag läst om att LW varit och jag har läst tråden från början... jag har inte sagt att Du ska jobba åt mig bara ställt en fråga var Du fått den uppgiften ifrån!
Citera
2018-07-21, 13:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Som jag skrev så passar SD in på någon som LW inte ville ha in i huset så länge barnen var hemma och kanske ville dom prata med varandra...
Det blir ofta ett väldigt krumbuktande för att få just SD att passa in i ett tänkt händelseförlopp. Om det nu är som du av någon anledning utgår ifrån, dvs. att GM aldrig var inne i huset, så måste det väl ändå finnas många tänkbara GM som just det passar in på lika bra?

Dessutom tyder väl polisens omfattande undersökningar av LW:s hem på att det finns något som talar för att GM var där inne med henne, och att det kanske också hände någonting där.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-21 kl. 13:09.
Citera
2018-07-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det blir ofta ett väldigt krumbuktande för att få just SD att passa in i ett tänkt händelseförlopp. Om det nu är som du av någon anledning utgår ifrån, dvs. att GM aldrig var inne i huset, så måste det väl ändå finnas många tänkbara GM som passar in minst lika bra som SD?

Dessutom tyder väl polisens omfattande undersökningar av LW:s hem på att det finns något som talar för att GM var där inne med henne, och att det kanske också hände någonting där.
Jag utgår inte från att SD är GM (tvärtom önskar jag att det inte är så), men jag tror med envishet att om GM varit i lgh och bråk startat där borde barnen ha vaknat. Tror också att LW och SD kan ha fortsatt att träffas och att LW inte ville att barnen skulle veta om det på grund om vad som hänt tidigare.
Att polisen är intresserad av LW lgh är som jag ser det självklart...
Om andra tänkbara GM som passar "minst lika bra som SD" är ett ?-tecken med tanke på deras förflutna.
Citera
2018-07-21, 13:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Var "Missing people" ens ute och letade efter henne?

I så fall borde hon väl ha hittats tidigare?

OM de ändrade till misstänkt människorov pga
att de inte trodde att hon skulle försvinna frivilligt
på sonens födelsedag så är det ju också konstigt.
Hon kunde ju ha stuckit iväg och GeoCachat på natten
och skadat sig så hon inte kunde ta sig hem.
De borde väl ha satt igång ett stort sök efter
henne istället?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-21 kl. 13:22.
Citera
2018-07-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var "Missing people" ens ute och letade efter henne?

I så fall borde hon väl ha hittats tidigare?
Enl vad som framkommit i tråden så har dom inte varit ute och letat... inget man läst i NA om heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in