Citat:
Jag kände också så och tänkte att det har varit igång tidigare föregående val. Men sen sökte jag på valstugor Sergels Torg och annat och tydligen är det helt normalt att dessa kommit upp någon vecka in i augusti. Så efter första veckan i augusti, den sista månaden innan valet ganska exakt kan man förvänta sig mer av det du efterfrågar.
Sverigedemokraterna släpper sina valaffischer veckan som kommer vet jag

Citat:
Jag är inte pluskund och kan inte gå in på sidan. Jag läste Hallandposten hos tandläkaren....alltså 20% som tänker rösta på SD nu och i Halmstad hade man 10% i riksdagsvalet 2014. En stor framgång. Lite sämre som vanligt kommunalt, man hade i valet 2014 "svaga" 7% men nu tänker 12% av Hallandspestens läsare rösta på SD. Bra också att 15% inte vill svara eller inte vet.
SD har märkts en del i kommunen genom motståndet mot ett moskébygge i Fyllinge. Det är historisk mark men SD har väl också sagt att moskén kan byggas på en mer lämplig plats. Övriga partier har sagt varken bu eller bä.
Jag tror att SD kommer att gå fram ytterligare, både till Riksdagen och vid kommunalvalet. Det råder optimism inom SD här.
SD har märkts en del i kommunen genom motståndet mot ett moskébygge i Fyllinge. Det är historisk mark men SD har väl också sagt att moskén kan byggas på en mer lämplig plats. Övriga partier har sagt varken bu eller bä.
Jag tror att SD kommer att gå fram ytterligare, både till Riksdagen och vid kommunalvalet. Det råder optimism inom SD här.
Okej, jag får lita på ditt ord att det var väldigt starka SD-siffror i Halmstad
20% med underskattning i Halmstad är som du skriver riktigt bra. Det är säkerligen uppemot 23% i verkligheten och på det kan man lägga siffror på 35-40% runt om i Skåne så har SD ett valresultat på 25-26% vilket är ytterligare en fördubbling i ännu ett riksdagsval.Ja, moskémotstånd och motstånd mot böneutrop och liknande brukar vara populärt och ge stort stöd med nya medlemmar och tusentals namn vid namninsamlingar och liknande. Halmstad är utanför storstäderna också så SD borde ha en stark potential att växa där ju bättre man blir som parti lokalt västerut i landet.
. Jag är det, men det verkar vara ganska ovanligt tyvärr. Kanske finns fler i tråden som tycker så, men jag antar att jag är i en minoritet här.