2018-06-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men då kan du ju dra åt helvete med ditt gnäll och rösta på något mindre cuckigt. AFS antar jag. Var ligger de i opinionsundersökningarna?
Du är väldigt aggressiv måste jag säga, jag trodde du som trofast SD-sympatisör skulle vara lite mildare och mjukare, i linje med SD själva, och vars beteende du hyllar? Eller hycklar du bara? Själv röstar jag SD så länge de inte cuckar ut, men varför skulle jag lita på dem, eller någon politiker? Men jag hoppas att de blir bättre, i takt med ökningarna i opinionen.
2018-06-30, 21:00
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kommer det på SD någon "prinsessan på ärten-effekt? Jag menar ärtan Söder och ärtan Durmaz. Två ärtor som ligger under madrasserna och skaver. Denna effekt syns inte här men kan komma i juli. Men jag tror inte vi ser den för hela tiden ser man upplösningstendenser både hos Allians och Sossar som borde gynna SD, åtminstone i augusti igen.

Om listige Uffe frigör sig från sänkena Annie och Janne kan nog M gå mot 21,5% men valets segrare ser ut att bli SD. Vi ser det kanske inte helt i OU men vid valet. Jag hoppas på att (S)offan sänker Sossarna.
Jag tror inte SD berörs av dessa drev; folk är innerlig trötta på att bli rasistanklagade hela tiden, och de är trötta på att höra att svenskar inte finns och alla är svenskar. De som upprörs över dessa drev hatar redan SD och kommer ändå inte rösta på dem. De som valt SD stärks i sitt beslut och vissa som funderat på SD blir arga på att man utnytjar fotboll för att angripa SD, och att Annie "Människor som kommer hit pratar svenska" Lööf tar upp en gammal debatt igen och envisas med att alla i hela världen är svenskar.

Nej SD sjunker inte i opinionen, kanske tom ökar. De ökade ju tom av "järnrörsskandalen".

"Människor som kommer hit pratar svenska"
https://www.youtube.com/watch?v=a-lo0cuEzhQ
2018-06-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Kvotflyktingar vill de flesta att Sverige ska ta emot (i begränsad skala). Ingen vill däremot se speciallagstiftning som riktar sig till en liten grupp högljudda migranter som redan fått sin sak prövad av juridiska instanser. Det sticker något oerhört i ögonen på folk.

Men om 5000 kvotflyktingar är en röstmagnet för SD, bör väl 10 000 vara ännu bättre?

Det är ju det svenska folket vill ha? Bara det går rättsäkert till och det finns kulturlotsar på hugget i lokalt sverigecentrum, så blir det väl berikande. Ett budskap om totalt flyktingmoratorium på låt säga 10 år hade antagligen lett till väljarflykt till C.
2018-06-30, 21:34
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
L ligger på 6%, lite önsketänkande att de skulle åka ut.
Nu spekulerar vi i SD på plus 30. då tar dom inte bara från M och S utan givetvis Blir småpartierna naggade också,och då finns inga 6 %.
Räkna även med att tex MP är uppblåsta fortfarande ,och då lär det gälla L också. Nu har ju jag misstänkt att Centern är rejält uppblåsta,och det kan ju då skydda L något.
2018-06-30, 22:05
Medlem
Opinionsmätning från Ipsos om förtroendet för tolv olika samhällsinstitutioner. Det enda som är intressant är förtroendet för riksdag och regering som har sjunkit markant och successivt. År 2010 fanns det ett bastant förtroende för regeringen på 62 procent. Nu åtta år senare har förtroendet halverats (31 procent).

https://mobile.twitter.com/DavidAhlin/status/1013078930926993410
2018-06-30, 22:51
Medlem
Grevelesevis avatar
Då det endast återstår en dryg timme av månaden kan vi konstatera att vi ökat i alla junimätningar utom Sifo (-0,2).
Medelvärdet för månaden uppgår till hela 22.0 %
Detta är ett nytt rekord

Med alliansen på dekis och en socialdemokrati i spillror ser det onekligen bra ut.
Allting pekar åt rätt håll.
Vad blir etablissemangets stora motåtgärd? Kommer de verkligen bara sitta still och titta på?
Jag tror inte det..
71 dagar kvar.
2018-07-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag tror knappast att det gått sämre om SD varit lika smarta, uppriktiga och slipade som Orban och hans gossar.
Absolut är det så.
2018-07-01, 03:57
Medlem
8711s avatar
Någon som har koll på vilka mätningar som lär komma i juli och vilka som lär ta uppehåll? Några lär det bli som tar en månads uppehåll även om det är valår. Sen brukar Yougov komma med både julis och augustis mätningar i augusti.

Vilka kommer säkert och vilka kommer förmodligen inte i juli månad? Hur har det sett ut tidigare år?
2018-07-01, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
L 5,1
C 9.5
S 23,9
MP 3,9
SA 42,4

V 8.9

SA 51,3

Om nu l och c funderar på att gå i säng med s och mp så bör de betänka att en sådan konstellation inte har mer än 42,4 procent av väljarna. Lägger man till v så blir det 51,3 procent, men här finns det minst tre problem:

1 S brukar ju ha lägre andel väljare vid val än vid ou, så det kan alltså bli mindre än 50 procent
2 S befinner sig opinionsmässigt i en nedåtgående trend och ingen vet när botten är nådd.
3 Varken c eller l säger sig vilja samarbeta med kommunisterna
4 C:s asylvänliga politik och dess närmande till s tenderar att ta väljare från mp som dessutom brukar ha lägre resultat vid val än i ou, varför risken för att mp faller under spärren ökar ännu mer.

5 SD växer hela tiden och en del väljare tas även från c, l, s och mp

Jag tror knappast att SD tar väljare från C, L och MP.

Men vill L verkligen sitta i en regering med V? Av C väntar jag mig däremot vad som helst. Annie Lööf regerar nog med vem som helst utom SD, bara hon själv får bestämma politiken.
2018-07-01, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Måste erkänna att jag helt har litat på Mellin i Aftonbladet i fråga om valresultatet för s i förhållande resultatet i ou.
Kanske att hon skriver så för att ha ett glädjeämne vid en eventuell katastrof för s. Säg att s enligt ou skulle få 15,7 och får 16. Då kan ju Mellin och hela AB glädja sig åt att det gick mycket bättre än vad någon kunde tro, eftersom man trodde runt 14

Är det någon som har Aftonbladet Plus och kan berätta vad Lena Mellin sa i sin senaste krönika?
2018-07-01, 09:03
Medlem
Separatistens avatar
Bland männen ser det ut som att SD har mer än S och M tillsammans. (YouGou, nedbrutet på män)

SD får över 36% bland männen.

Var tredje man du möter kommer att rösta på dom. Vänsterns svar, och TV4:as, är att håna och förlöjliga.

Man inser ju att det kommer att bli problematiskt efter valet, när till och med de mest korkade inser faktum. Se till att ha mat och vatten hemma.
2018-07-01, 09:07
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag tror knappast att SD tar väljare från C, L och MP.

Men vill L verkligen sitta i en regering med V? Av C väntar jag mig däremot vad som helst. Annie Lööf regerar nog med vem som helst utom SD, bara hon själv får bestämma politiken.

Bevisligen tar SD en del väljare från tom MP,och tar man väljare från MP tar man från övriga partier också.
L är vindflöjlar och har samarbetat mycket med sossarna.troligtvis släpper man inte in vänstern i regeringen ,men som lydiga hundar har dom ju aldrig någonsin ifrågasatt vad S har gjort.det extremaste motståndet har eventuellt varit att man lagt ner sina röster i vissa fall.
typ så här..
https://www.youtube.com/watch?v=S8kPqAV_74M

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in