Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 15:35
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Om du nu är så noga med detaljerade planer och siffror och fakta, in till minsta decimal, så kanske du borde föregå med gott exempel själv och presentera annat än anekdotisk bevisföring kring arbetskamrater?

Nationalekonomen Joakim Ruist har forskat kring detta och kommit fram till att en genomsnittlig "flykting" kostar det offentliga i genomsnitt 74 000 kr per år.

Ny ESO-rapport: Flyktinginvandring en kostnad för Sverige

Förmodligen är beräkningarna i underkant, den verkliga kostnaden lär vara betydligt högre.

Ingen är intresserad av dina arbetskamrater.

Tycker du vi skall utvisa kvinnor med för de "kostar" skattebetalare ännu mer? Man kan inte räkna så om man skall se samhällsekonomiskt på frågan. Det visar sig i slutändan att alla som har låglönejobb är en dålig affär för staten just för att de har låglönejobb. Det är alltså ett felaktigt sätt att räkna på. Stå istället för att du vill ha ut alla invandrare för att de inte är vita. Blir enklare att försvara än att låtsas att du bryr dig om kostnaden för dom.
Citera
2018-07-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men hur ska vi få ut dem? Svara på det på ett seriöst sätt.

Du kan inte avkräva mig en vanlig svensk privatperson, lösningen på ett framtida uppgift för en ny regering.
Jag har förfan rätt att säga vad jag tycker ändå!
Citera
2018-07-16, 15:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Okej, vilken statistik utgår du ifrån?

Nej, Ruist hade såklart inget fördefinierat syfte, annat än att han ville undersöka de offentliga transfereringarna till "flyktingar". Genomsnittskostnaden, inklusive invandrare från Balkan (= mestadels vita européer), är 74 000 kr per år. För att vara libertarian verkar du inte särskilt bekymrad över denna pengarullning.
Jag är bekymrad. Något annat jag är bekymrad över är att AfS går ut med något som de inte har en aning om hur det ska genomföras nämligen repatrieringen av en miljon människor enl. en postare här.
Senast redigerad av arbetet 2018-07-16 kl. 15:41.
Citera
2018-07-16, 15:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Arbetslösheten är skyhög bland nyanlända invandrare och invandrare från vissa länder. 100 000 tals går på jobb med lönebidraga dessutom har de fått kommunala eller statliga jobb bara genom att de är invandrare, inte på grund av kompetens.

Om Sverige behöver arbetskraft så kan vi börja med att utvisa de som bara slår dank, är sjukskrivna, går på lönebidrag. Sedan tar vi resten i takt med att deras jobb inte längre behövs.
Visst! Ställer upp på det direkt bara du talar om hur det ska genomföras.
Citera
2018-07-16, 15:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du kan inte avkräva mig en vanlig svensk privatperson, lösningen på ett framtida uppgift för en ny regering.
Jag har förfan rätt att säga vad jag tycker ändå!
Jag begär det av AfS. Annars är de lika ohederliga som de andra i sjuklövern.
Citera
2018-07-16, 15:54
Medlem
Citat:
Det räcker inte. Hur många kan man ta i en flygtransport tror du? Jag skulle vilja säga max 20 st särskilt om de är ovilliga. Så det är bara att ta upp miniräknaren. 50000 flygresor då. Fem om dagen är nog i överkant skulle jag tro men det blir 10.000 dagar eller 28 år. Frågan är vad vi ska göra med alla under tiden. Har du några förslag?

Du ser bara problem. I värsta fall får det väl ta 28 år. Vilket det inte kommer göra, eftersom man garanterat kan få med fler än 20 pers per flygtur, oavsett ifall de är villiga eller inte. Huvudsaken är att man kommer igång med en storskalig återvandring. Man får ta en sak i taget. Börja med att dra in alla incitament för dem att vara kvar i Sverige, dvs ta bort bidrag, gratis bostad osv. Sedan kan man skapa en engångs-summa för att få dem att lämna Sverige, osv.
Citera
2018-07-16, 16:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Du ser bara problem. I värsta fall får det väl ta 28 år. Vilket det inte kommer göra, eftersom man garanterat kan få med fler än 20 pers per flygtur, oavsett ifall de är villiga eller inte. Huvudsaken är att man kommer igång med en storskalig återvandring. Man får ta en sak i taget. Börja med att dra in alla incitament för dem att vara kvar i Sverige, dvs ta bort bidrag, gratis bostad osv. Sedan kan man skapa en engångs-summa för att få dem att lämna Sverige, osv.
Nu börjar det arta sig men du är fortfarande ljusår från en hållbar lösning. Det är det jag vill se. Inte ännu ett parti som bedrar sina röstare som AfS.

Mitt nya parti ska heta "Fred på jorden" eller "Guld och gröna skogar".
Citera
2018-07-16, 16:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Lycka till med att hantera en miljon illegala som inte vill åka hem. En sak är säker, jag kommer i varje fall inte vara kvar i ett sådant Sverige.

Lovar du? Ytterligare en anledning till att deportera alla oönskade.
Citera
2018-07-16, 16:01
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Det här en tråd på Flashback om AfS så det är nog i allra högsta grad OnT vad för politik AfS har. Jag tror t.o.m. att regelverket på Flashback inte tillåter några andra diskussioner faktiskt.
Om du nu är så mån om att få svar på dina frågor gör du bäst i att vända dig till partiets officiella mejl: info@alternativforsverige.se
Citera
2018-07-16, 16:12
Medlem
Citat:
Visst! Ställer upp på det direkt bara du talar om hur det ska genomföras.

Inget snack om lagar och regler nu!! Vi ska ändra på allt sådant! Sverige godkänner inte längre några internationella konventioner och om det krävs lämnar vi EU och vi lämnar FN.

Andra länders reaktioner är inte en isue hår. Vi vet ingen om det, vi kan mycket väl få applåder fler och fler länder blir nationalistiska och vill utvisa.

Till exempel drar in deras bidrag, rätten till sjukvård. Erbjuder fri hemresa och ett flyttbidrag.
Till exempel ger de nya som kommer under tiden mycket enkla boenden gärna i tält men inga pengar vi förklarar att de inte är önskvärda att detta inte är paradiset ni får käk i 30 dagar sedan ut samma väg ni kom.

Alla ska i första hand ut den väg de kom, på flygbolagens på Danmarks TYsklands bekostnad på färjerederiernas bekostnad.

Alla länder som vägrar ta emot sina egna eller de som bott där länge utan att de betraktas som deras säger vi upp alla former av diplomatiska avtal med. Även kanske sänker deras handelsfartyg eller skickar våra nya UAS att anfalla deras städer.

Därefter börjar vi dumpa dem med flyg med handfängsel i transportplan. Per båt, i kontainerfartyg borde rymmas 20 000 -30 000 eller fler i ett stor kontainerfartyg.

De som nu saknar försörjning men vägrar åka plockar vi ut ett antal av och skjuter dom. Det borde göra att de andra börjar röra på sig. Andra sätt är att sparka ut dem från flygplan även om jag inte tror det behövs. Det kan vi använda på de kriminella slöddret som begåt mord.

Avstängd centralvärme och inga pengar borde leda till att de rör på sig, åker vidare och andra länder blir tvungna att göra lika dant annars får dom dem i stället.

Sedan måste det givetvis vara straffbart att hjälpa utvisade. Pingstkyrkorna som brukar gömma dem får ny högkonjunktur, men då river vi alla pingstkyrkor, prästgårdar etc.

"Gömmare" interneras i baracker på Trängslets skjutfält Vidsels skjutfält eller på Gotska Sandön under mycket primtiva förhållanden.

Jag tror inte att de hårdaste metoderna behövs. Drar vi in pengarna så kan de inte hålla ut, inte i längden oavsett hur många aktivister som ställer upp och hjälper dom.

Den svenska asyl och bidragsinvandringen dopas med hundratals miljoner varje år. Utan de pengarna går det inte att vara kvar här men framför allt det kommer inga nya när ryktet sprider sig.

På 10 år kan vi ha deporterat 500 000 på 20 år alla vi vill bli av med.
Citera
2018-07-16, 16:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Inget snack om lagar och regler nu!! Vi ska ändra på allt sådant! Sverige godkänner inte längre några internationella konventioner och om det krävs lämnar vi EU och vi lämnar FN.

Andra länders reaktioner är inte en isue hår. Vi vet ingen om det, vi kan mycket väl få applåder fler och fler länder blir nationalistiska och vill utvisa.

Till exempel drar in deras bidrag, rätten till sjukvård. Erbjuder fri hemresa och ett flyttbidrag.
Till exempel ger de nya som kommer under tiden mycket enkla boenden gärna i tält men inga pengar vi förklarar att de inte är önskvärda att detta inte är paradiset ni får käk i 30 dagar sedan ut samma väg ni kom.

Alla ska i första hand ut den väg de kom, på flygbolagens på Danmarks TYsklands bekostnad på färjerederiernas bekostnad.

Alla länder som vägrar ta emot sina egna eller de som bott där länge utan att de betraktas som deras säger vi upp alla former av diplomatiska avtal med. Även kanske sänker deras handelsfartyg eller skickar våra nya UAS att anfalla deras städer.

Därefter börjar vi dumpa dem med flyg med handfängsel i transportplan. Per båt, i kontainerfartyg borde rymmas 20 000 -30 000 eller fler i ett stor kontainerfartyg.

De som nu saknar försörjning men vägrar åka plockar vi ut ett antal av och skjuter dom. Det borde göra att de andra börjar röra på sig. Andra sätt är att sparka ut dem från flygplan även om jag inte tror det behövs. Det kan vi använda på de kriminella slöddret som begåt mord.

Avstängd centralvärme och inga pengar borde leda till att de rör på sig, åker vidare och andra länder blir tvungna att göra lika dant annars får dom dem i stället.

Sedan måste det givetvis vara straffbart att hjälpa utvisade. Pingstkyrkorna som brukar gömma dem får ny högkonjunktur, men då river vi alla pingstkyrkor, prästgårdar etc.

"Gömmare" interneras i baracker på Trängslets skjutfält Vidsels skjutfält eller på Gotska Sandön under mycket primtiva förhållanden.

Jag tror inte att de hårdaste metoderna behövs. Drar vi in pengarna så kan de inte hålla ut, inte i längden oavsett hur många aktivister som ställer upp och hjälper dom.

Den svenska asyl och bidragsinvandringen dopas med hundratals miljoner varje år. Utan de pengarna går det inte att vara kvar här men framför allt det kommer inga nya när ryktet sprider sig.

På 10 år kan vi ha deporterat 500 000 på 20 år alla vi vill bli av med.
Och under tiden så har vi antingen infört en hård militärdiktatur eller lever i ett land i inbördeskrig typ Syrien. För du tror väl inte på att alla dessa kommer att sitta och vänta snällt på sin tur att bli deporterade.
Citera
2018-07-16, 16:19
Medlem
Citat:
Jag begär det av AfS. Annars är de lika ohederliga som de andra i sjuklövern.

Nu har du ett antal ideér som jag kommer att stötta om partiet lägger fram dom, jag är med hela vägen, invandringskramarna är ansvarig om det blir blodsutgjutelse. Dock alla ska få en chans att försvinna frivilligt vi vill inte döda dom bara slippa dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in