Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 14:51
Medlem
Precis som Amriswil skrev och var inne på, det kommer med mycket stor sannolikhet att ske gradvis. Det är en väldigt oseriös frågeställning över huvud taget. Huvudsaken är att AfS VILL och TÄNKER skicka hem massvis av folk. Sedan exakt hur lång tid denna process tar är en icke-fråga i sammanhanget. Hellre att det tar några decennier än att det aldrig sker. "Arbetet" låter inte som en person som faktiskt överväger AfS, utan en ohederlig idiot som många andra, som endast är ute efter att skitsnacka. Påminner mig om alla PK-troll som höll på i SD-tråden innan de blev ett riksdagsparti. Då var det minsann "omöjligt" eller "icke-genomförbart" att stoppa massinvandringen då det skulle "bryta" mot massa konventioner hit och dit som skulle "väcka omvärldens vrede".
Citera
2018-07-16, 15:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Okej bra, du förstår alltså att man kan deportera norrmän. Eftersom du är en hedersman så kommer du här och nu redogöra för din detaljerade beskrivning för hur detta går till rent praktiskt. När du väl har gjort det, så ska jag förklara för dig de små kalibreringar i tillvägagångssättet som krävs för att deportera någon till t.ex. Marocko. Bra deal, va? Du kommer att bli helnöjd - och hitta ett parti att rösta på 9/9

Hittade den här förresten:
Obama Administration Deported Record 1.5 Million People
https://www.npr.org/sections/itsallpolitics/2012/12/24/167970002/obama-administration-deported-record-1-5-million-people

Och det vara bara hälften av vad han gjorde.
Fortfarande USA som har betydligt större resurser och för det mesta folk till grannländer för att inte tala om ej bundna till internationella avtal.
Citera
2018-07-16, 15:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vår stat har en väldigt stor våldsapparat till sitt förfogande, kallas rättsväsendet. Genom att göra det illegalt för personerna att uppehålla sig på vår mark samt ha viljan att upprätthålla lagarna så kommer det bli väldigt obekvämt för de oönskade att stanna kvar. Man har historiskt landsförvisat många folk från olika länder - bland annat zigenare och judar - utan att bry sig så mycket om vart de tar vägen, så bevisligen går det om man vill.
Lycka till med att hantera en miljon illegala som inte vill åka hem. En sak är säker, jag kommer i varje fall inte vara kvar i ett sådant Sverige.
Citera
2018-07-16, 15:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du skrev: "Jag vill ha reda på hela logistiken i detalj". Det är en kuggfråga, som över huvud taget inte är seriös. Den visar också att du missförstått projektet. Massåtervandringen kommer att ske steg för steg, gradvis, kanske under ett par decennier (eller längre), utifrån vanlig trial and error. Den kommer inte sammanfattas i ett tusensidigt kompendium med påskriften "Massåtervandringsplanen" som sedan ska genomföras kolumn efter kolumn. Så fungerar ju heller inte politiska processer, annat än möjligen i kommunistiska diktaturer med femårsplaner.

Om du följer AfS i sociala medier och annan kommunikation så kan du ta del av skisser till hur återvandringspolitiken kommer att se ut. Det räcker på det här stadiet. Såvida man inte, vilket man kan misstänka med dig, efterfrågar en fullständig plan för att underminera själva politiken som sådan, ett sätt att säga "Det går inte" när man egentligen menar "Jag vill inte". På tal om politisk hederlighet alltså.
Det räcker inte. Hur många kan man ta i en flygtransport tror du? Jag skulle vilja säga max 20 st särskilt om de är ovilliga. Så det är bara att ta upp miniräknaren. 50000 flygresor då. Fem om dagen är nog i överkant skulle jag tro men det blir 10.000 dagar eller 28 år. Frågan är vad vi ska göra med alla under tiden. Har du några förslag?
Citera
2018-07-16, 15:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Varför jobbar du med "klientelet som inte lyfter bidrag" Varför behöver du jobba med dom. Vad har du tillgång till för statistik och varför har just u den?!
De flesta som har invandrat till Sverige jobbar. Har du någon annan statistik? Det innebär inte att vi även har ett stort antal som lever på bidrag.
Citera
2018-07-16, 15:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Om du nu är så noga med detaljerade planer och siffror och fakta, in till minsta decimal, så kanske du borde föregå med gott exempel själv och presentera annat än anekdotisk bevisföring kring arbetskamrater?

Nationalekonomen Joakim Ruist har forskat kring detta och kommit fram till att en genomsnittlig "flykting" kostar det offentliga i genomsnitt 74 000 kr per år.

Ny ESO-rapport: Flyktinginvandring en kostnad för Sverige

Förmodligen är beräkningarna i underkant, den verkliga kostnaden lär vara betydligt högre.

Ingen är intresserad av dina arbetskamrater.
Jag har inte sagt att det inte är ett stort problem men faktum är att en majoritet av alla som har invandrat till Sverige jobbar. Min mor som nu är pensionerad t.ex. som kom från Finland.

Så säger Ruist också vilket var ett av syftena med hans rapport. Den visade att t.ex. de från Balkan många gånger har integrerats och jobbar, i synnerhet deras avkommor.
Citera
2018-07-16, 15:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Personerna som utvecklat partiets politik når du lättast genom att mejla info@alternativforsverige.se. Jag lovar att det är större chans att du får svar på dina frågor på det sättet än att upprepa samma hjärndöda frågor om och om i den här tråden.

Det är inte ens säkert att AfS är medvetna om frågorna du ställer här. Så mejla dina frågor till info@alternativforsverige.se.
Det här en tråd på Flashback om AfS så det är nog i allra högsta grad OnT vad för politik AfS har. Jag tror t.o.m. att regelverket på Flashback inte tillåter några andra diskussioner faktiskt.
Citera
2018-07-16, 15:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Räkna på antalet centrum, systembolag, stationer, gatukorsningar så kommer man nog fram till 100 000 tiggare. Ett annat sätt är att ta en promenad räkna antalet svenskar, invandrare, negrer, tiggare, etc. Invandrare kan se svenska ut med det får gå det blir ändå illavarslande.

5% tiggare
25% muslimer, tydliga tecken krävs.
20% negrer kan även vara muslimer
30% osvenskt utseende, d.v.s. blattar i någon senare generation
20% som ser etniskt svenska ut.

Afs behövs verkligen.
Men hur ska vi få ut dem? Svara på det på ett seriöst sätt.
Citera
2018-07-16, 15:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det ENDA realistiska är repatriering. Nej, jag finner ditt resonemang helt obegripligt. Absolut ingenting säger att det skulle vara svårare att skicka tillbaka dem än vad det var för dem att komma hit. Jag gissar att dina bevekelsegrunder är av annat slag.
Men då så: berätta mera!
Citera
2018-07-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har inte sagt att det inte är ett stort problem men faktum är att en majoritet av alla som har invandrat till Sverige jobbar. Min mor som nu är pensionerad t.ex. som kom från Finland.

Okej, vilken statistik utgår du ifrån?

Citat:
Så säger Ruist också vilket var ett av syftena med hans rapport. Den visade att t.ex. de från Balkan många gånger har integrerats och jobbar, i synnerhet deras avkommor.

Nej, Ruist hade såklart inget fördefinierat syfte, annat än att han ville undersöka de offentliga transfereringarna till "flyktingar". Genomsnittskostnaden, inklusive invandrare från Balkan (= mestadels vita européer), är 74 000 kr per år. För att vara libertarian verkar du inte särskilt bekymrad över denna pengarullning.
Citera
2018-07-16, 15:33
Medlem
Citat:
Det räcker inte. Hur många kan man ta i en flygtransport tror du? Jag skulle vilja säga max 20 st särskilt om de är ovilliga. Så det är bara att ta upp miniräknaren. 50000 flygresor då. Fem om dagen är nog i överkant skulle jag tro men det blir 10.000 dagar eller 28 år. Frågan är vad vi ska göra med alla under tiden. Har du några förslag?

Jag tänker inte presentera någon detaljerad logistisk plan och har redan förklarat varför du gör en rad felslut kring de här sakerna.
Citera
2018-07-16, 15:34
Medlem
Citat:
De flesta som har invandrat till Sverige jobbar. Har du någon annan statistik? Det innebär inte att vi även har ett stort antal som lever på bidrag.

Arbetslösheten är skyhög bland nyanlända invandrare och invandrare från vissa länder. 100 000 tals går på jobb med lönebidraga dessutom har de fått kommunala eller statliga jobb bara genom att de är invandrare, inte på grund av kompetens.

Om Sverige behöver arbetskraft så kan vi börja med att utvisa de som bara slår dank, är sjukskrivna, går på lönebidrag. Sedan tar vi resten i takt med att deras jobb inte längre behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in