2018-07-16, 15:07
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Jo, jag läste inlägget. Men du anger inga källor eller förklaringar till varför du tror att det är bara förseglade [federala] brottsmål (sealed criminal cases) som återfinns i Q-anhängarnas insamlade domstolshandlingar ur PACER. Den enda förklaringen till hur dina grundliga efterforskningar kom fram till detta är "Min tolkning är".
Jag citerade dina kommentarer, således är källan samma dokument som du hänvisade till. Skillnaden är att jag tog mig tiden att översätta dom tekniska termerna.

Citat:
Förhoppningsvis förstår du varför detta gjorde att jag hoppade över ditt inlägg och istället besvarade ett som listade ett antal konkreta fall och som jag ansåg mig kunna dra slutsatser av.
Min slutsats är att du endera inte förstod mitt (väldigt enkla) inlägg eller att slutsatsen inte passar din åsikt. Jag lutar åt en kombination av båda.
Citera
2018-07-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
SKIT MÅNGA länder är en del av allt. Ja, absolut. Sydafrika? Varför skulle dom inte vara det?
Tror du att flera miljarder människor svälter varje dag av en slump? Av att det är svårt att fixa problemet?
Det är deep state som är bakom det. Likaså är dom bakom att vanligt folk i massa länder ska ha det svårt med sitt vardagliga liv.

Minst ett av de påstådda DeepState, som jag kollade upp, där gick fd CEO'n till ett annat företag.
Eller var det kanske Fake News?
Citera
2018-07-16, 15:24
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag citerade dina kommentarer, således är källan samma dokument som du hänvisade till. Skillnaden är att jag tog mig tiden att översätta dom tekniska termerna.

Min slutsats är att du endera inte förstod mitt (väldigt enkla) inlägg eller att slutsatsen inte passar din åsikt. Jag lutar åt en kombination av båda.

Men den källan som jag hänvisade till, FJC-dokumentet om förseglade fall år 2006, säger ju ingenting om vilka av dessa måltyper som finns i PACER, eller någonting om vilka av de måltyper som finns i PACER som Q-anhängarna tar med i sina beräkningar.

Din slutsats att endast förseglade brottsmål finns med har du antingen dragit:

1) Ur tomma luften;
2) Utifrån att du missuppfattat FJC-dokumentet och tror att det säger något om vilka av måltyperna som ingår i PACER;
3) Utifrån något stycke i FJC-dokumentet som faktiskt förklarar detta, men som jag har missat (sidangivelse och gärna citat, tack); eller
4) Utifrån någon annan källa som du inte redovisat (vilken i så fall?).
Citera
2018-07-16, 15:37
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Babblat om deep state - Trump alltså..
https://edition.cnn.com/2017/11/29/politics/donald-trump-deep-state/index.html

Är det någon som kan förklara varför det är så viktigt för Trump att han och Putin ska träffas i enrum - helt utan ens biträden, översättare eller någonting? Varför blir alt right-folk så upprörda över sekretessen kring t.ex. Bilderberg, men verkar knappast ens reagera över att deras "ledare" väljer att gå in i enrum med Putin??
Vad är det de ska diskutera som är så hemligt? Är Trump mer deep state än Hillary?

Trump är en folkvald ledare som vill diskutera i enrum med en annan folkvald ledare, utan att någon av dem gör någon hemlighet av att de ska diskutera i enrum. Att ens jämföra det med Bilderbergmötet antyder att man inte tänkt till ordentligt, eller bara försöker göra en väldigt billig poäng.

Att det sedan skrämmer dem som ogillar både Trump och Putin är förvisso helt begripligt. Jag hade blivit livrädd ifall Hillary blivit president och arrangerat ett slutet möte med Theresa May eller Angela Merkel.
Citera
2018-07-16, 15:48
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Men den källan som jag hänvisade till, FJC-dokumentet om förseglade fall år 2006, säger ju ingenting om vilka av dessa måltyper som finns i PACER, eller någonting om vilka av de måltyper som finns i PACER som Q-anhängarna tar med i sina beräkningar.

Din slutsats att endast förseglade brottsmål finns med har du antingen dragit:

1) Ur tomma luften;
2) Utifrån att du missuppfattat FJC-dokumentet och tror att det säger något om vilka av måltyperna som ingår i PACER;
3) Utifrån något stycke i FJC-dokumentet som faktiskt förklarar detta, men som jag har missat (sidangivelse och gärna citat, tack); eller
4) Utifrån någon annan källa som du inte redovisat (vilken i så fall?).
https://drive.google.com/drive/folders/1KPh2ASFggwF1XVnVpDB3mtwvwlH71om6
Välj ett Sealed Indictments dokument och läs fotnoten:

Citat:
* The numbers represent new sealed court proceedings filed in U.S. Federal District Criminal Courts during the periods listed and include criminal charges and search warrants. Some of them have since been unsealed or removed.
Eller så hade du kunnat söka på citatet jag citerade, vilket jag tog för givet att läsarna skulle förstå.

Citat:
Den enda förklaringen till hur dina grundliga efterforskningar kom fram till detta är "Min tolkning är".
Jag gjorde efterforskningar så att jag inte skulle behöva gissa eller spekulera (som du gjorde). Finns inget bättre än tolkningar; Det är därför vi har flera instanser i rättsystemet som kan ompröva tidigare tolkningar.
Citera
2018-07-16, 15:58
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det är ”Sealed criminal cases” det handlar om enligt de som samlar in dom. Länken jag postar i slutet har dubbelkollat Oregon och där stämmer det åtminstone.

Det är korrekt att vi inte kan avgöra hur många indictments som finns där men det finns inget som tyder på att det skulle vara annat än ökad aktivitet och om ration stämmer från 2006 kan vi alltså räkna med ca 10000 indictments. Jag sitter på telefonen och är lite stressad så har minimal chans att posta mer länkar men sök på några av de ”case dockets” som har ”unsealats” nyligen kan du se lite hur det ser ut när ett sealed case unsealas och vad det brukar innehålla däribland indictments. Ska försöka återkomma i frågan och göra lite mer research.

https://kwynn.com/t/8/02/pacer/pacer.html

Edit: Kolla exempelvis MS13 där ca 10 åkte dit nyligen borde finnas en case docket där! Eller U1 som unsealed tidigare i år!

Jag är lite förvirrad över varför ett mindre antal Magistrate Judge-fall (kod MJ) återfinns bland listorna i länken (och länkarna bakom den), men de är så pass få att de inte påverkar beräkningarna särskilt mycket.

Urvalet är för litet för att säga något med säkerhet och skeptikern i mig säger fortfarande att "stormen" är önsketänkande, men nu blev det lite intressantare i alla fall. Ska granska detta närmare när jag har tid.
Citera
2018-07-16, 16:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trump är en folkvald ledare som vill diskutera i enrum med en annan folkvald ledare, utan att någon av dem gör någon hemlighet av att de ska diskutera i enrum. Att ens jämföra det med Bilderbergmötet antyder att man inte tänkt till ordentligt, eller bara försöker göra en väldigt billig poäng.

Varför det, Bilderbergmötet handlar ju om exakt samma sak - att ledare och höjdare diskuterar i enrum utan att utomstående får ta del av varsom sägs. Att två ledare som Trump och Putin möts utan att ens assistenter får vara närvarande och helt utan att något protokoll förs är minst sagt ovanligt - särskilt med tanke på att de gör det i egenskap av just folkvalda ledare. På Bildeberg deltar man som privatperson - inte i egenskap av folkvald eller liknande om man nu är det..Men visst, exemplet med Bilderberg tog jag förstås bara för att irritera så det var kanske lite onödigt - det hade gott räckt att påpeka det uppseendeväckande i att de ska mötas enskilt.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-16 kl. 16:43.
Citera
2018-07-16, 18:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
https://drive.google.com/drive/folders/1KPh2ASFggwF1XVnVpDB3mtwvwlH71om6
Välj ett Sealed Indictments dokument och läs fotnoten:

Eller så hade du kunnat söka på citatet jag citerade, vilket jag tog för givet att läsarna skulle förstå.

Jag gjorde efterforskningar så att jag inte skulle behöva gissa eller spekulera (som du gjorde). Finns inget bättre än tolkningar; Det är därför vi har flera instanser i rättsystemet som kan ompröva tidigare tolkningar.

Det är väl här du kanske gör ett stort misstag - att det står "include criminal charges and search warrants" behöver ju inte betyda att det enbart är sådana fall som utgör databasen/de ihopsamlade fallen, bara att även dessa fall är inkluderade.
Vidare jämför du ju med år 2006 - över tio år sedan, både rutiner för hur man väljer vilka fall som ska bli förseglade och, kanske framförallt, förfarande för att dokumentera dessa fall kan ha ändrats drastiskt sen dess. Hur många fall är redan unsealed? Så länge ingen kollar upp ens en sådan fundamental fakta Vet vi ju inte ens om kanske 95% eller mer redan är öppnat... problemet är ju att Pacer tar betalt för sökningar, och vem vill betala för detta...
Detta kan mycket väl vara "det nya normala" så länge vi inte har något mer relevant att jämföra med, eller ens insikt i vad förseglingarna döljer.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-16 kl. 18:31.
Citera
2018-07-16, 19:05
Medlem
FelGuds avatar
Så vilka deep state personer har blivit utrensade? Finns det någon sammanfattning?
Citera
2018-07-16, 19:44
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Så vilka deep state personer har blivit utrensade? Finns det någon sammanfattning?
Har inte sett någon lista i sammanfattningsform.

FBI har rensats rätt rejält, noterbart James Comey och Andrew McCabe.
CIA, noterbart James Clapper (sparkad), John Brennan (sparkad).
DOJ håller på att rensas, noterbart Eric Holder.
Mängder med politiker med tillhörande medhjälpare, noterbart Anthony Weiner (arresterad), Imran Awan (arresterad), Eric Schneiderman (avgått pga sexskandal), Paul Manafort (arresterad)
Många sexualbrytaråtal, noterbart Allison Mack (åtalad), Keith Raniere (åtalad), Anthony Weiner (åtalad).
Saudiarabien är rensat, noterbart hela kungafamiljen inkl storskurken Alwaleed bin Talal.
Ryktas vara under husarrest är Hillary Clinton, Huma Abedin, John McCain.
Mängder med federala domare är avsatta eller har avgått.
Citera
2018-07-16, 20:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har inte sett någon lista i sammanfattningsform.

FBI har rensats rätt rejält, noterbart James Comey och Andrew McCabe.
CIA, noterbart James Clapper (sparkad), John Brennan (sparkad).
DOJ håller på att rensas, noterbart Eric Holder.
Mängder med politiker med tillhörande medhjälpare, noterbart Anthony Weiner (arresterad), Imran Awan (arresterad), Eric Schneiderman (avgått pga sexskandal), Paul Manafort (arresterad)
Många sexualbrytaråtal, noterbart Allison Mack (åtalad), Keith Raniere (åtalad), Anthony Weiner (åtalad).
Saudiarabien är rensat, noterbart hela kungafamiljen inkl storskurken Alwaleed bin Talal.
Ryktas vara under husarrest är Hillary Clinton, Huma Abedin, John McCain.
Mängder med federala domare är avsatta eller har avgått.

Clapper avgick i november 2016.. Knappast Trumps "förtjänst" (tror inte han sparkades heller).
Holder avgick redan 2015. Knappast heller Trumps "förtjänst".
Weiner åtalades efter att en utredning mot honom öppnats i september 2016. Knappast heller Trumps "förtjänst".
Eric Schneiderman avgick till följd av me-too avslöjanden. Knappast heller Trumps "förtjänst".

Paul Manafort är ju republikan som arbetade för Trump - visste inte att stormen handlade om att rensa ut dem han själv hade tillsatt (fast med tanke på att så många fler republikaner än demokrater avböjt omval inför mid-terms så börjar man ju undra).. För övrigt ska FBI-utredningen mot Manafort pågått sedan 2014.
så.. Knappast heller Trumps "förtjänst".

Allison Mack och Keith Raniere - en sex-sekt som väl avslöjades av New York Times, har det verkligen med stormen att göra?

Saudiarabiska kungafamiljen utgörs av cirka 15,000 personer - har alla dessa "rensats"? Och hur ser kopplingen till Trumps påstådda blåsväder ut?

Hillary Clinton, Huma Abedin och John McCain måste ha väldigt lösa tyglar för att sitta i husarrest eftersom de verkar röra sig fritt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-16 kl. 20:42.
Citera
2018-07-16, 23:01
Medlem
Bladees avatar
Q har nämnt ”Enjoy the show” hoppas alla förnekare njuter av den. Putin sa under presskonferensen att Iran var näst på tur. Vilket Q även har påpekat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in