Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 13:53
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De som jobbar och försörjer sig då.
Det är inte många av dom som kommit de senaste 20 åren som är självförsörjande. Men dom tycker jag kan få stanna om dom inte har nått grövre i belastningsregistret.
Citera
2018-07-16, 13:56
Medlem
Citat:
Låter lika övertygande som när Annie Lööf säger att vi kan ta hand om 30 miljoner nya svenskar.

Och detta är inget raljerande utan allvarligt menat. Ska AfS lyckas får de allt lägga fram en hederlig poltik som är genomförbar.

Det lär kosta ofantligt mycket mindre att sätta dem i en container och ut i havet. Dra in alla bidrag, alla förmåner och alla speciella rättigheter. Det lär skapa incitament för att dra åt helvete. Om de blir uppnosiga så är det därför som vi har militär. för att försvara oss från fientliga hot. Precis som Syrien försvarar sig mot terrorister, inhemska som utländska.
Senast redigerad av Yaskaleh 2018-07-16 kl. 14:03.
Citera
2018-07-16, 13:56
Medlem
Fris avatar
Citat:
Väldigt enkelt: Frivillighet versus Tvång. Så AfS stoltserar med att man är för repatriering; supportrarna upprepar det mantrat; du säger att jag kommer med kuggfrågor när jag frågar efter hur det ska gå till politiskt. Om du vill att AfS ska uppfattas som en seriös spelare så får de faktiskt ta och lägga fram hur detta ska gå till. Det kallas för politisk hederlighet vilket ni påstår andra partier inte har. Till dess är sådana utspel bara svammel och snömos.
Att Malmö och många andra städer i Sverige ska ha en muslimsk majoritetsbefolkning för alltid, det är inte genomförbart! Inte med någon form av bibehållen civilisation i alla fall.
Citera
2018-07-16, 13:58
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Förklara logistiken för att återföra en miljon människor? Vi kan börja med antal/dag och under hur lång tid och med vad för medel. Kostnad kan vara bra att ta upp i sammanhanget.

Tänk på att alla inte ska till samma ställe.
Istället för att fylla tråden med ditt tröttsamma dementa blarrande kan du mejla dina frågor till partiet: info@alternativforsverige.se
Citera
2018-07-16, 13:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Att Malmö och många andra städer i Sverige ska ha en muslimsk majoritetsbefolkning för alltid, det är inte genomförbart! Inte med någon form av bibehållen civilisation i alla fall.
Okey, nu säger jag så här. Om AfS kommer upp med en genomförbar och detaljerad plan så kommer jag att rösta på dem. Innan des så är det rent av ohederligt av dem att föra sådana förslag framåt. I klass med sjuklöverns alla löften fast värre.
Citera
2018-07-16, 14:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Alltså, jag gillar inte alls "massinvandringen" men jag har nog en nyktrare syn på saken. En postare har nu sagt att det handlar om en miljon som ska hem. När AfS påstår att det ska genomföras så är de politiskt ohederliga helt enkelt och jag vill rent av varna för att rösta på ett parti som även om de skulle få inflytande aldrig någonsin kan leva upp till det de lovar.

Det är min hållning och för övrigt anser jag att jag inte har något parti att rösta på i valet i september.

Om du kollar på Tucker Carlson så vet du ju att redan Obama deporterade hundratusentals om året. Så varifrån har du fått den underliga idén att deporteringar inte kan genomföras?

Citat:
Ska kolla upp namnet du har nämnt. Jag är ganska självständig i mina åsikter och har inga "idoler "egentligen.

Mark Steyn är Tuckers favoritgäst. Du får vara lite mer uppmärksam när du kollar på Tucker
Citera
2018-07-16, 14:01
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Förklara logistiken för att återföra en miljon människor? Vi kan börja med antal/dag och under hur lång tid och med vad för medel. Kostnad kan vara bra att ta upp i sammanhanget.

Tänk på att alla inte ska till samma ställe.

Logistik? Det vällde in en kvarts miljon bettlare bara 2015. Givetvis är det inte svårare att skicka tillbaka dem. Och vilka är alternativen på sikt tror du? Balkanisering och inbördeskrig? Ett dysfunktionellt U-land?
Citera
2018-07-16, 14:02
Medlem
Fris avatar
AfS är det enda partiet som är emot EU-medlemskap.
Det är potential till att bli största parti i EU-parlamentsvalet i maj 2019. Särskilt som det är ett parti kapabelt att mobilisera svenska Farager. Junilistan lett av en socialdemokratisk nationalekonom fick 14.5% i EUP-valet 2004. Och deras enda profil var EU-motstånd i vissa sakfrågor (inte EU-utträde ens en gång).

Åkesson har nu satt bort SD stooort inför EUP-valet! De har bara gruppen "nationalistiska EU-vänner" kvar nu. De kanske inte får behålla en enda plats i EU.
Senast redigerad av Fri 2018-07-16 kl. 14:04.
Citera
2018-07-16, 14:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det är inte många av dom som kommit de senaste 20 åren som är självförsörjande. Men dom tycker jag kan få stanna om dom inte har nått grövre i belastningsregistret.
De flesta jag känner till (jag har jobbat flera år med klientelet) som kommit under de sista åren lyfter inte mer bidrag än svenskar. Det finns dock en stor grupp som lever på bidrag men det är ingen miljon. Kom ihåg att de också har folk omkring sig som jobbar och som skulle bli både arga och ledsna om deras anhöriga var tvugna att åka hem, Det måste man också hantera.
Citera
2018-07-16, 14:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Det lär kosta ofantligt mycket mindre att sätta dem i en container och ut i havet. Dra in alla bidrag, alla förmåner och alla speciella rättigheter. Det lär skapa incitament för att dra åt helvete. Om de blir uppnosiga så är det därför som vi har militär. för att försvara oss från fientliga hot. Precis som Syrien försvarar sig mot tierrorister, inhemska som utländska.
Det var en genomförbar politik från ett seriöst parti jag efterlyser.
Citera
2018-07-16, 14:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Istället för att fylla tråden med ditt tröttsamma dementa blarrande kan du mejla dina frågor till partiet: info@alternativforsverige.se
Det tycker du. Jag tror att det är fler som anser det vara relevanta frågeställningar i synnerhet i en tråd här. Och flera tycker nog att det vore hederligt av AfS att presentera ett detaljerat förslag hur man ska genomföra sina politiska idéer innan man ens fundera på att rösta på dem.
Citera
2018-07-16, 14:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Om du kollar på Tucker Carlson så vet du ju att redan Obama deporterade hundratusentals om året. Så varifrån har du fått den underliga idén att deporteringar inte kan genomföras?
Det är USA med betydligt större resurser som i princip skickar hem folk till grannländerna. Ungefär som att skicka hem ett gäng norrmän.

Mark Steyn är Tuckers favoritgäst. Du får vara lite mer uppmärksam när du kollar på Tucker [/quote]
Jag har sett och hört honom flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in