Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 01:51
Medlem
Kasselstrand och AfS är en tydlig kontrast till Sade och MED i det att de är äkta och ett trovärdigt oppositionsparti. De vill betydligt mer än SD i invandringsfrågan, och de står upp för kärnfamiljen och horar inte ut sig (som MED). Jag vill inte ens nämna detta skämtparti vid namn, men kunde inte låta bli att dra upp denna tydliga och klara kontrast.
Citera
2018-07-16, 03:51
Medlem
Pungsvings avatar
"Frågor att diskutera och forska i:
1) Vilka krafter ligger bakom AfS?
2) Vems intressen försöker de gynna? "

1. Sunt förnuft.
2. Svenskarnas.
Citera
2018-07-16, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Är man lite konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att Jimmie vill ha in AfS i Riksdagen.

Snarare så att Samhällsnytt har fått lite friare tyglar i och med hanteringen av Ekeroth. Ett AfS i riksdagen skulle både vara något bra och dåligt från SDs perspektiv. Bra att någon är "värst", och dåligt att de blivit av med sitt monopol och inte längre kan hora ut sig hur som helst utan konsekvenser.
Citera
2018-07-16, 07:05
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okey, rent svammel då om än på metanivå. Vad jag förstår så är SD glada över er. Alltid bra att ha en "slask" där alla tokdårar samlas och jag kan inte annat än att hålla med dem. Tycker du att andra liknande partier varit lyckosamma som F! eller Piratpartiet? Nej, det gagnar bara SD att ha något att peka finger åt.

Och som sagt, för att ni ska bli trovärdiga får ni allt bli mer detaljerade i era förslag.
Nej, det är inte svammel. Det är endast du som inte klarar av att ta till dig koncept som är mer abstrakta än Kjell-Åkes dansband och folkhemslajvande. Vilket gör dig till en utmärkt "svärjevän".
Citera
2018-07-16, 07:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Nej, det är inte svammel. Det är endast du som inte klarar av att ta till dig koncept som är mer abstrakta än Kjell-Åkes dansband och folkhemslajvande. Vilket gör dig till en utmärkt "svärjevän".
Du verkar inte kunna ta till dig ens konkreta ting. Jag är inte SD:are.
Citera
2018-07-16, 08:43
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Du verkar inte kunna ta till dig ens konkreta ting. Jag är inte SD:are.

Att du kallar folk som motsätter sig vanvettspolitiken för ”tokdårar” visar bara hur många cyklop och byfånar det finns i Sverige. Landet som bäst kan beskrivas som ett vänstervridet sinnessjukhus. Men lita på att du och dina gelikar kommer att få en ”reality check” som heter duga vad det lider.
Citera
2018-07-16, 09:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Att du kallar folk som motsätter sig vanvettspolitiken för ”tokdårar” visar bara hur många cyklop och byfånar det finns i Sverige. Landet som bäst kan beskrivas som ett vänstervridet sinnessjukhus. Men lita på att du och dina gelikar kommer att få en ”reality check” som heter duga vad det lider.
Återigen så missuppfattar du mig. Det är inte situationen som sådan eller beskrivningen av den som jag motsätter mig emot utan det är politiken AfS har för att lösa den. Det ska Gud veta att vi har satt oss i en fruktansvärt sits eller rättare sagt politikerna har gjort det. Vad jag efterlyser är en politik som är genomförbar praktiskt och framförallt går att få gehör för. Det har inte AfS.

Och jag är Libertarian, en äkta sådan, ej att blandas ihop med liberalism, speciellt inte Europeisk. Tänk Tucker Carlson ungefär.
Citera
2018-07-16, 09:42
Bannlyst
Citat:
Återigen så missuppfattar du mig. Det är inte situationen som sådan eller beskrivningen av den som jag motsätter mig emot utan det är politiken AfS har för att lösa den. Det ska Gud veta att vi har satt oss i en fruktansvärt sits eller rättare sagt politikerna har gjort det. Vad jag efterlyser är en politik som är genomförbar praktiskt och framförallt går att få gehör för. Det har inte AfS.

Och jag är Libertarian, en äkta sådan, ej att blandas ihop med liberalism, speciellt inte Europeisk. Tänk Tucker Carlson ungefär.

Det kommer aldrig finnas nån politik, som är praktiskt genomförbar och som kommer få gehör. Människor är på det hela taget alldeles för dumma. Vi går mot Armageddon. Vi blir bara fler och fler människor på jorden och alla andas ut koldioxid som är en växthusgas. Befolkningsöknigen gör att koldioxid som borde vara bundet i växter går ut i luften. Dessutom ska alla äta, bajsa, ha bil och hus med tv och vitmaskiner. Det har skett en populationsökning utan dess like. Vi är snart 10 miljarder människor, det är enorm påfrestning för jorden. Till detta kommer de hjärndöda kulturmarxisterna som vill rädda och hjälpa alla de som inte klarar sig själva. Jorden klarar inte av hur mycket som helst. Vi kommer alla att dö.
Citera
2018-07-16, 10:35
Medlem
Citat:
Sluta att svamla och svara på frågorna:

Du kommer inte någonstans med att kalla saker du inte förmår bemöta för "svammel" och sedan nöja dig med det. Vill du debattera så får du i alla försöka argumentera för din sak. Sedan finns det naturligtvis ingen anledning för någon att på allvar försöka besvara dina kuggfrågor, som enbart är konstruerade för att du ska kunna skrika "GOTCHA!" och känna dig som vinnare. Nog för att jag ibland kan unna stackars knäppskallar deras uppblåsthet, men det finns gränser.

Fanns det en detaljerad logistisk plan för massinvandringen? Nej. Och ändå skedde den? Märkligt. Trots att ingen på förhand kunde peka exakt på hur den i detalj skulle administreras (det fanns väl i och för sig inte sådana samvetsgranna personer som dig på den tiden, som ställde sådana kloka frågor...) så kom den till stånd. Här har du en uppgift: Argumentera för varför det skulle förhålla sig annorlunda med massåtervandringen.
Senast redigerad av Amriswil 2018-07-16 kl. 11:34.
Citera
2018-07-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ha ha, du har ju världens kortaste uppmärksamhetshorisont!

Låt oss repetera tågordningen i den här subtråden:
1. Baggebo skriver att han tänker rösta på NMR.
2. Jag skriver ett vänligt svar till Baggebo.
3. Du skriver hysteriskt känslosvammel, helt grundat i din brist på läsförståelse.
4, Jag påpekar att så är fallet.
5. Du skriver ovanstående - vilket således är Sverige-rekord i goddag yxskaft.

Så:
a) Det är väl i så fall Baggebo du ska anklaga för att vara besatt av NMR (även om t.o.m. det vore sjukt). Jag bara svarade på vad han skrev.
b) Menar du alltså att jag felaktigt anklagat Baggebo för att vara NMR-sympatisör? Han tänker ju rösta på dem, skrev han.

Du är ju dum i huvudet på riktigt. Fast jag tycker att det är lite kul. För när man petar på dig så gör du så lustiga piruetter. Får se var jag ska peta nästa gång.

Du missförstod hälften, och i övrigt svarade du på något helt annat än det jag skrev. Så kan det vara, och inget annat är nog att förvänta. Det viktiga i sammanhanget är att du nu vet att du inte ska prata auktoritativt och myndigt om vilken som är AfS' verkliga politik eller försöka inbilla folk att du på något sätt representerar AfS, vilket du inte gör.

Njut av den thailändska solen!
Citera
2018-07-16, 11:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du kommer inte någonstans med att kalla saker du inte förmår bemöta för "svammel" och sedan nöja dig med det. Vill du debattera så får du i alla försöka argumentera för din sak. Sedan finns det naturligtvis ingen anledning för någon att på allvar försöka besvara dina kuggfrågor, som enbart är konstruerade för att du ska kunna skrika "GOTCHA!" och känna dig som vinnare. Nog för att jag ibland kan unna stackars knäppskallar deras uppblåsthet, men det finns gränser.

Fanns det en detaljerad logistisk plan för massinvandringen? Nej. Och ändå skedde den? Märkligt. Trots att ingen på förhand kunde peka exakt på hur den i detalj skulle administreras (det fanns väl i och för sig inte sådana samvetsgranna personer som dig på den tiden, som ställde sådana kloka frågor...) så kom den till stånd. Här har du en uppgift: Argumentera för varför det skulle förhålla sig annorlunda med massåtervandringen.
Väldigt enkelt: Frivillighet versus Tvång. Så AfS stoltserar med att man är för repatriering; supportrarna upprepar det mantrat; du säger att jag kommer med kuggfrågor när jag frågar efter hur det ska gå till politiskt. Om du vill att AfS ska uppfattas som en seriös spelare så får de faktiskt ta och lägga fram hur detta ska gå till. Det kallas för politisk hederlighet vilket ni påstår andra partier inte har. Till dess är sådana utspel bara svammel och snömos.
Citera
2018-07-16, 12:46
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Du har helt fel sätt att se på saken. Repatriering är det enda som på fredlig väg kan lösa problemen som förbrytarpolitikerna skapat. Varför skulle det inte vara ”praktiskt och genomförbart”? Vi har miljoner människor som vällt in här från länder där de har sina rötter sedan tusentals år tillbaka. Det kan omöjligen vara svårare att skicka tillbaka dem. Särskilt som de då slipper guppa omkring på något risigt fartyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in