Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 21:01
  #4405
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Förklara gärna för oss oinsatta hur kursen manipuleras.
Troligtvis är du en Trejder som inte vill förstå,, titta på Fingerprint hur den Manipuleras via callen,, ingen ser vem eller hur mycket som dom vill bli av med eller köpa, 08:45 någon lägger en sälj order 40%under sista sälj ,småsparare blir nervösa och tror det är nått på G och säljer ,medans Hajjarna köper i stället och avslutar sin order 10 sekunder innan börsen öppnar,, är det ok tycker du?
Citera
2018-07-12, 21:06
  #4406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
titta på Fingerprint
Varför är jag inte förvånad?
Citera
2018-07-12, 21:08
  #4407
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför är jag inte förvånad?
Förklara gärna,, och jag äger inga Fingerprint längre ,sålde som tur av på ca100:-
men du påstår att det inte sker nån kurspåverkan i callen?
Citera
2018-07-13, 10:34
  #4408
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Du har uppenbarligen inte förstått hur man manipulerar kursen via detta fenomen,eller har du?

Jag skrev ju att du gärna får förklara.

Om du kan.
Citera
2018-07-13, 10:39
  #4409
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Troligtvis är du en Trejder som inte vill förstå,, titta på Fingerprint hur den Manipuleras via callen,, ingen ser vem eller hur mycket som dom vill bli av med eller köpa, 08:45 någon lägger en sälj order 40%under sista sälj ,småsparare blir nervösa och tror det är nått på G och säljer ,medans Hajjarna köper i stället och avslutar sin order 10 sekunder innan börsen öppnar,, är det ok tycker du?

Så småsparare investerar efter öppningscallen i en aktie? Kanske ska dom göra en liten grundligare analys innan dom investerar.

Sälja när det gått ner och köpa när det gått upp? Lär gå bra för dom oavsett.......

Är dom dock traders vilket dom borde vara i ditt scenario så är det ju spelet dom själva valt.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2018-07-13 kl. 10:41.
Citera
2018-07-13, 18:45
  #4410
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Förklara gärna,, och jag äger inga Fingerprint längre ,sålde som tur av på ca100:-
men du påstår att det inte sker nån kurspåverkan i callen?
Har du bevis på att kursmanipulation förekommit?

Anklagelser av denna typen har jag sett är vanlig hos de som förorat. Jag säger inte att du förlorat men ditt påstående tarvar backup.
Citera
2018-07-13, 21:04
  #4411
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Har du bevis på att kursmanipulation förekommit?

Anklagelser av denna typen har jag sett är vanlig hos de som förorat. Jag säger inte att du förlorat men ditt påstående tarvar backup.
Nej,men är övertygad om at om FI gick in och petade i vissa köp /sälj så skulle även dom inse att nått fuffens pågår,
eller menar du att svenska börsen är absolut helt fri från manipulation
Vill påstå till 110% att där det finns pengar att tjäna så pågår fuffens börsen är knappast ett undantag eller tror du?
Varför ska man ha detta, och varför ska man få sälja och köpa anonymt på börsen, förklara gärna anledningen,är ju upplagt för missbruk,eller?
__________________
Senast redigerad av BlueMarlin123 2018-07-13 kl. 21:07.
Citera
2018-07-14, 11:54
  #4412
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Troligtvis är du en Trejder som inte vill förstå,, titta på Fingerprint hur den Manipuleras via callen,, ingen ser vem eller hur mycket som dom vill bli av med eller köpa, 08:45 någon lägger en sälj order 40%under sista sälj ,småsparare blir nervösa och tror det är nått på G och säljer ,medans Hajjarna köper i stället och avslutar sin order 10 sekunder innan börsen öppnar,, är det ok tycker du?

Hur köper/säljer man innan börsen har öppnat, menar du?
Citera
2018-07-14, 22:52
  #4413
Medlem
riskybizzys avatar
Har ett demokonto på IG. Kan någon förklara för mig vad skillnaden på stop respektive limit innebär vore jag tacksam. När man lägger en order så fyller man dels i antal kontrakt samt storlek på hävstång. Sedan finns det två rutor till, en med stop, vilket jag förstår man fyller i nivån för stop-loss men vad skall jag fylla i limitrutan? Fattar inte...
Citera
2018-07-16, 12:53
  #4414
Medlem
frasselitos avatar
På nyheterna hör man "börsen upp x%"

Vad är det som går upp? Aktieköp eller vadå?
Citera
2018-07-16, 13:00
  #4415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
På nyheterna hör man "börsen upp x%"

Vad är det som går upp? Aktieköp eller vadå?

Det är aktiepriserna som har stigit.
Citera
2018-07-16, 13:07
  #4416
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det är aktiepriserna som har stigit.
Så att börsen stigit x% betyder att aktiepriserna blivit dyrare?

Är aktiepriserna med i kpi-måttet för inflation?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback