2018-07-14, 04:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Gillar Marduks senaste skiva.
Citera
2018-07-14, 08:38
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det är er det är fel på, inte Immortal eller Abbath Ni två kanske är purister när det kommer till BM, personligen tycker jag att genren har blivit bättre med tiden allteftersom musiken har utvecklat sig. Visst, de tidiga alsterna har säkert sin charm för romantikerna som har fastnat i någon slags black metalisk underground nostalgi, men generellt har genren blivit bättre när musikerna har lärt sig att hantera sina instrument samt att produktionen inte låter som musiken skulle vara inspelad i en illa dold mikrovågsugn långt bort i urskogen, typ Darkthrone. Är man väldigt upptagen med image förstår jag varför man skulle ha problem med Abbaths framtoning, personligen gillar jag hans attityd samt att han avdramatiserar BM på ett bra sätt. Finns ingen anledning att ta sig själv på så stort allvar som t.ex. Gaahl verkade göra ett tag.
Men jag gillar när det låter inspelat i en mikrovågsugn i urskogen!

Jag har ingenting emot att man förhöjer den tekniska kvalitén på musiken och ljudet, samt rör sig utanför genren en del. Nya plattorna från Deafheaven och Zeal & Ardor är skitbra fastän det är väldigt lite BM över dem, men Immortal är fast någonstans mitt emellan där de spelar vanlig NBM med ett raffinerat sound och slutresultatet är bara tråkigt, tycker jag.
Citera
2018-07-14, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Men jag gillar när det låter inspelat i en mikrovågsugn i urskogen!
Haha, förstår

Citat:
Jag har ingenting emot att man förhöjer den tekniska kvalitén på musiken och ljudet, samt rör sig utanför genren en del. Nya plattorna från Deafheaven och Zeal & Ardor är skitbra fastän det är väldigt lite BM över dem, men Immortal är fast någonstans mitt emellan där de spelar vanlig NBM med ett raffinerat sound och slutresultatet är bara tråkigt, tycker jag.
Hm, så pass. Det förvånar mig eftersom jag själv tycker det är så bra, fan, Horghs trummor och trumsound är ju halva behållningen Men, men, så är det, no size fits all.
Citera
2018-07-15, 17:25
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Det är er det är fel på, inte Immortal eller Abbath Ni två kanske är purister när det kommer till BM, personligen tycker jag att genren har blivit bättre med tiden allteftersom musiken har utvecklat sig. Visst, de tidiga alsterna har säkert sin charm för romantikerna som har fastnat i någon slags black metalisk underground nostalgi, men generellt har genren blivit bättre när musikerna har lärt sig att hantera sina instrument samt att produktionen inte låter som musiken skulle vara inspelad i en illa dold mikrovågsugn långt bort i urskogen, typ Darkthrone. Är man väldigt upptagen med image förstår jag varför man skulle ha problem med Abbaths framtoning, personligen gillar jag hans attityd samt att han avdramatiserar BM på ett bra sätt. Finns ingen anledning att ta sig själv på så stort allvar som t.ex. Gaahl verkade göra ett tag.

Dagens tips: Aquilus - "Griseus". Helt klart en speciell skiva. Bilden som poppar upp i mitt huvud är att detta skulle kunna vara det inofficiella soundtracket till typ en film som "En vampyrs bekännelse" eller nåt. Det är symfoniskt och progressivt med inslag av både black- och death metal, med tydliga Opeth influenser på sina håll. De ibland helt symfoniska inslagen, som bitvis skalas av till enbart piano, har karaktären av filmmusik, snudd på klassisk musik och man kommer även att höra några folkmusiksklingande takter i dur på den här plattan. Jag förundras över hur en person kan stå bakom allting på den här skivan; arrangemang, instrumentering, låtskrivande, produktion, sång etc. Ett mästerverk helt enkelt i min bok. Pampigt och mäktigt och en musikalisk resan in i det fascinerande mörkret.

https://www.youtube.com/watch?v=ywIh-YKuRu4

Njae, jag stör mig i alla fall så ända in i helvete när Abbath tramsar sig igenom intervjuer och dylikt. Att han på så sätt avdramatiserar BM-genren är såklart inte alls bra som du tycker. Tvärtom så är det fanimig katastrofalt!
Lek med tanken att Funeral Mist-Arioch eller Ruins of beverast-Alexander skulle tramsa och beté sig som kompletta nollor i intervjuer och fotosessioner. Skulle du då tycka att det är sköna snubbar som ”avdramatiserar” en stel black metal genre? Svarar du ja då så är du en komplett idiot.
Jag skulle i alla fall bryta ihop och må piss!
Citera
2018-07-15, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Njae, jag stör mig i alla fall så ända in i helvete när Abbath tramsar sig igenom intervjuer och dylikt. Att han på så sätt avdramatiserar BM-genren är såklart inte alls bra som du tycker. Tvärtom så är det fanimig katastrofalt!
Lek med tanken att Funeral Mist-Arioch eller Ruins of beverast-Alexander skulle tramsa och beté sig som kompletta nollor i intervjuer och fotosessioner. Skulle du då tycka att det är sköna snubbar som ”avdramatiserar” en stel black metal genre? Svarar du ja då så är du en komplett idiot.
Jag skulle i alla fall bryta ihop och må piss!

Äh, nu är du ju bara barnslig som har grottat ner dig i imagen för mycket, men det är diskussion för en annan tråd.
Citera
2018-07-21, 13:29
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Äh, nu är du ju bara barnslig som har grottat ner dig i imagen för mycket, men det är diskussion för en annan tråd.

Måhända....
Jag hatar även Nattefrost och hans sätt.

Nu blir det trance dance med Mesarthim - Coma Wall.
Citera
2018-07-21, 16:37
Medlem
von_Ss avatar
Själv skiter jag i Abbath. Tycker han är en tönt osv men han gör dålig musik ändå så det gör mig inget. Hade en seriös musiker med seriös och bra musik betett sig så hade man ju slitit håret av sig dock.

NP: Anaal Nathrakh - The Codex Necro
17 år på nacken och ännu med marginal oöverträffad när det kommer till vansinne och brutalitet. En av de första man plitar ner på en topp 10-lista.
Citera
2018-07-21, 22:29
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Själv skiter jag i Abbath. Tycker han är en tönt osv men han gör dålig musik ändå så det gör mig inget. Hade en seriös musiker med seriös och bra musik betett sig så hade man ju slitit håret av sig dock.

NP: Anaal Nathrakh - The Codex Necro
17 år på nacken och ännu med marginal oöverträffad när det kommer till vansinne och brutalitet. En av de första man plitar ner på en topp 10-lista.
På tal om Anaal Nathrakh släppte dom nyss en ny låt från det kommande albumet.

https://www.youtube.com/watch?v=Lmloi1rcres

AN går längre och längre från sina rötter, tyvärr.
Citera
2018-07-22, 02:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Måhända....
Jag hatar även Nattefrost och hans sätt.

Nu blir det trance dance med Mesarthim - Coma Wall.
Ah, nice! Att de hade släppt en ny EP hade jag helt missat. Bra nyheter! Danke schön.
Senast redigerad av RobRoys 2018-07-22 kl. 02:46.
Citera
2018-07-22, 10:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill

Tyvärr och tyvärr. Tycker senaste albumet The Whole of the Law är deras bästa sen nämnda Codex Necro. Hade de bara kopierat sig själva i 20 år hade man tröttnat.
Citera
2018-08-03, 16:44
Medlem
von_Ss avatar
Behemoth har släppt en ny låt som är redigt fet. Gillar verkligen The Satanist och ser fram emot detta
Citera
2018-08-03, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill

Fan, det här lät ju som om Fred Durst, Atari Teenage Riot och valfritt Deathcore-band spytt ur sig en generisk/edgy metalspya från 2001. Tacka vet jag kaoset de framförde på den gamla onda tiden: https://www.youtube.com/watch?v=7cfskAGScbA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in