2018-07-15, 14:29
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då förbjuds inte NMR därför att den organisationen är för demokrati.

NMR Citat;

4. Införa en stark stat med utpräglat folkstyre. Ansvarspositioner ska tilldelas efter kompetens och statens mål blir att främst arbeta för folkets väl och bevarande. Yttrandefriheten ska vara omfattande.

Att förbjuda organisationer som har åsikter som inte passar majoriteten är inte demokratiskt. Att vara odemokratisk i demokratins namn är snudd på bedrägligt.

Om det är svårt att komma åt odemokratiska organisationer så är det lika svårt att komma åt de man anser vara rasistiska organisationer av precis samma skäl.
Finns väl ingen mer odemokratisk organisation än Sveriges Riksdag, då i princip alla partier däri är överens om att Nordiska Motståndsrörelsen ska förbjudas. Den höga ironin påstår där utav det unisona kacklandet då de alla har olika bevekelsegrunder för på vilka grunder de vill förbjuda dem.

Åkesson och judinnan Bieler vill förbjuda dem med förevändningen att de är "terrorister". Att de aldrig utfört något terrordåd är ovesäntligt förstås. Kristersson vill förbjuda dem under förevändningen att de är "våldsbejakande". Även här förklaras det oväsentligt att den enda våldsanvändning som de bejakar är den som som ryms under nödvärnsrätten. Allt medan Stefan Löfvén och dvärgen Johansson vill förbjuda dem i egenskap av varande en "rasistisk" organisation. De är förstås en rasistisk organisation, så här får man lov att konstatera faktumet att det senare förslaget är det mest ärliga.

Samtliga knyter dock an till påståendet att Nordiska Motståndsrörelsen är emot demokratin och utgör ett hot mot demokratin. Vad de gör är förstås att likställa demokrati med parlamentarism. Därmed utesluter de att ett mer utpräglat folkstyre kan tillåtas ersätta deras respektive platser vid riksdagsbordets köttgrytor. Detta tror jag är det verkliga skälet till varför i princip samtliga riksdagspartier vill förbjuda Nordiska Motståndsrörelsen.

Skulle Nordiska Motståndsrörelsen vinna folkligt majoritetsstöd, då skulle det vara slut med såväl parlamentarismen som dess skendemokratiska partier.
Citera
2018-07-15, 15:03
Medlem
Det här är ju Medias sista kramp mot SD innan valet. Nu när SD blivit rumsrent och det är uppenbart att inga fler skandaler finns att få fram, aja lite tid fram till valet.

Det man gör nu är att HELA tiden lägga upp artiklar där man INSINUERAR till SD hela tiden. Hur många ledare och artiklar och debattartiklar har man inte läst de senaste dagarna om hur hemskt nazism är och att vi minsann har ett parti i sveriges riksdag som man INSINUERAR är nazister.

Men Muslimska brödraskapet t.ex. varför skriver man inget om detta? Varför lägger man fokus på det som självaste säpo sagt är ett hundratal förvirrade män som inte ens är farligast mot riket kontra islamister och vänsterfalangen.

Kan det måhända vara så att vår media, har en agenda?

Folk har slutat gå på denna lätta nu.
Senast redigerad av Mialterego 2018-07-15 kl. 15:06.
Citera
2018-07-15, 15:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Vem är det som har sista ordet huruvida sagda organisation faktiskt är rasistisk? Enligt regeringens logik så ska alltså Sverigedemokraterna förbjudas eftersom Aftonbladet skrev att dom var rasister förut?

Eller gör dom skillnad på parti och parti? Man bannlyser dom som inte sitter i dom fina rummen?

Även vår högt vördade statsminister har uttalat att SD är rasistiska.

Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Då kan de ju applicera den på samtliga muslimska organisationer.

Det kommer de förstås inte göra eftersom de vill gulla med dem.

Citat:
Ursprungligen postat av dwg
SD är inte rasistiska, kanske hade några udda punkter när partiet bildades. Men det är länge sen och folk pratar om det fortfarande.

Då skulle man kunna förbjuda S med med tanke på deras bakgrund.

Spelar ingen roll vilka som egentligen är rasister, detta blir en gummiparagraf som kan användas av makthavarna för att förbjuda alla som utmanar deras makt. Detta är kanske sista gången det är tillåtet att rösta på SD.

Dags att sluta kritisera Kina för bristande demokrati nu, vårt 7K-parti försöker gå ännu längre.
Citera
2018-07-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Jo, det gjorde du. Det är bara att läsa dina inlägg. Och jag förnedrade dig sen genom att hänvisa till experter som du hävdade att jag fantiserade om.

Dina påhitt blir inte mer sanna ju mer fantasifulla de är men jag tror säkert de håller dig själv nöjd.
Citera
2018-07-15, 15:59
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Dina påhitt blir inte mer sanna ju mer fantasifulla de är men jag tror säkert de håller dig själv nöjd.

Jag behöver ju bara länka till ditt eget inlägg. Som jag därefter bemötte genom att hänvisa till juridikprofessor Joakim Nergelius och yttrandefrihetsexperten Nils Funcke. Seså, schas från tråden nu ditt troll.

”Vad är det för högt uppsatta jurister och erkända yttrandefrihetsexperter som slagit fast att grundlagarna vantolkas?

Nej, du har slagit fast saker, inte vi.
Att du anser det är dravel att jag känner till grundlagarna och hur de brukar tolkas gör ju inte direkt att du framstår som smart ifall du trodde det.”

-hex 27, självbefläckande troll

(FB) Regeringen vill förbjuda "rasistiska organisationer" (Sammanf/Mod)
Citera
2018-07-15, 16:38
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ja, Kommunistiska Partiet.
Jag har knappt hört talas om dem. När jag växte upp fans VPK, och KFMLR men KP. När menar du att de demonstrerade, och kom med hatiska krav o.s.v?
Citera
2018-07-15, 16:40
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Haha, really?

Du stödjer alltså att vänstern ska få härja fritt, eller hur ska man tolka dig?
När demonstrerade dom och kom med hatiska krav? Det där var väl inget svar?
Citera
2018-07-15, 16:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Läser 1984 just nu och det hjälper väl inte i dessa frågor och nu är jag kanske lite konspiratorisk ;-) Eller..?

Men kom att tänka på det där att SD faktiskt var först ut med förbud gällande NMR, som jag också tyckte var lite märkligt. För han var väldigt snabb med att komma med det förslaget och det fanns inte ens någon större tvekan i ett tidigt skede...

Nu har övriga politiker hakat på och andra motståndare till SD. Men om man nu redan tänker det värsta om SD varför ägnar ingen ens en tanke på varför även Jimmie Åkeson vill se ett förbud och om det här verkligen är så klokt?

Den vanliga inställningen är ”om SD tycker så, tycker vi tvärtom”. Men av alla frågor man i praktiken ställer sig på samma sida utan att ens fundera så blir det i yttrandefrihetslagar... Med tanke på att många av deras motståndare ser partiet som ett demokratihot är väl det här kanske bland dom sämsta sakfrågorna att välja att göra så i? :-)

Även om det är väldigt hypotetiskt tänk OM hela hans agenda med detta utspel var just för att göra det enklare för honom själv att använda och införa nya lagar till att förbjuda deras politiska fiender i framtiden...?

Folk har ju väldigt bra fantasi i vanliga fall när det gäller vad SD är kapabla till om de får makten, men här verkar man inte tänka ett enda steg längre varför de också var så pigga på förbud. Man ser inte längre än att en fiende drabbas, för stunden.

Japp Åkesson är Hitler och han är för förbud av NMR enbart för när han kommer få makten så kommer han förbjuda med samma lag sossar och hela skiten! Så är det. Men vi måste tala lite tyst om det.
Citera
2018-07-15, 16:46
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Så trevlig är du. Din sort har alltid funnits, bl a bland de röda khmererna. Medlöparna. Där gick de och pekade ut folk som skulle tas in till förhör. De försvann in i fängelsehålor och torterades till döds. Skulle du skita i. "De är nazister", berövade sin värdighet och sina rättigheter.
Ja det är ju inte som att de gör någon hemlighet av sin sjuka ideologi. Går uniformt klädda och har flaggor med en Nazistsymbol (Nu kommer fjanten svara, "Det där är ingen Nazistsymbol, det är en runa" men det skiter jag i). Fråga nästa treåring som du stöter på om de är Nazister eller inte!
Citera
2018-07-15, 16:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Om förslaget gick ut på att förbjuda religiösa militanta fundamentalister att marschera på våra gator så vore inte så många emot det, men Nazister är ju inte ett spår bättre än dessa.

Exakt vad är det som ska förbjudas, "marschera på våra gator", inkluderar det även att bara gå på gatorna eller vad är skillnaden? Fundera ett slag på exakt vilka som ska förbjudas att göra vad?

Ska man inte få tycka vad man vill är det tankebrott som ska införas.
Citera
2018-07-15, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja det är ju inte som att de gör någon hemlighet av sin sjuka ideologi. Går uniformt klädda och har flaggor med en Nazistsymbol (Nu kommer fjanten svara, "Det där är ingen Nazistsymbol, det är en runa" men det skiter jag i). Fråga nästa treåring som du stöter på om de är Nazister eller inte!

Trevlig kille du är. Du vill vara bödel, skicka dina nazister till tortyr. Peka ut folk lite på måfå eller först dra nytta av den allomfattande övervakningsapparaten. 1984 och dödslägren. För du är en härlig humanist och det är detta de gör. Bra att ni bekänner färg.

Ni "varnar" för nazister och vill tortera som röda khmererna och avliva som de och de tyska nazisterna gjorde. Du tycker inte du har förlorat rätt bra i trovärdighet nu? Du är ju ett monster.

Annars heter det "nazister", inte "Nazister". Språkpolis är okej att vara.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-15 kl. 17:09.
Citera
2018-07-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
När det gäller "organisationer" så är jag lite delad i frågan, det kan diskuteras.

Om det gäller ett politiskt parti anser jag att det går emot vår demokrati att förbjuda åsikter.
Nmr som det verkar handla om är inget parti jag är särskilt förtjust i alls. Men dom är medborgare i Sverige och ska ha sin rätt att dela med sig av sin åsikt hur vidrig åsikten än är.
Poängen med en demokrati är att folket röstar och bestämmer om hur dom vill att politiken ska föras i landet. Vill en majoritet ha ett parti med rasistiska åsikter i riksdagen så ska vi lyssna på folket.
Det är helt sjukt att dom försöker förbjuda vad någon tycker. Är det en tillräckligt dålig åsikt kommer folket inte rösta på det partiet.
Men det är upp till folket vad som ska gälla.
Det är inget nuvarande regering ska ha något att säga till om överhuvudtaget.

En majoritet har velat ha invandring. Hur skulle det låta om en framtida regering föreslår att "Invandrarvänliga" partier ska förbjudas?

Går ett sånt här förslag igenom så lämnar jag Sverige. Jag accepterar att politik jag inte håller med om förs, för att en majoritet vill det. Jag kan inte acceptera att några stollar i regeringen förbjuder folk att tycka saker som dom i en demokratisk anda har rätt att tycka.

"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Är ett citar vi fick lära oss i skolan. Något jag helt och hållet håller med om.

Fast majoriteten av svenskar har ALDRIG velat ha mer invandring utan snarare färre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in