2018-07-13, 17:42
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Eller alla organisationer som förutsätter en etnisk tillhörighet som tex samiska.

Good point. Om vi skiter i deras organisationer, så är det flera snäpp värre, sanktionerat av konungadömet Sverige:
-Du måste vara same för att bedriva rennäring i Sverige. (Apartheid anyone?, hint hint..)
-Du måste vara same för att ha rösträtt till Sametinget.. (Apartheid anyone?, hint hint, say no more..)

Det sistnämnda förstår jag, för annars vore det som att släppa in gaisare på blåvitts årsmöte, fattar och respekterar att det inte funkar. -Men att samer ska ha ensamrätt (enligt etnisk ursprung) på att syssla med rennäring? -Okej, fattar det lite också, men att Sverige inte skulle dela upp folk efter "etnicitet" är bara blaj och politisk mumbo-jumbo..

Ska återkoppla till trådens fråga: Ytterst tveksam utveckling att förbjuda organisationer på grund av deras politiska åsikter. Sysslar de med terror (skjuter folk, rånar banker, typ "Baader Meinhof"), så givetvis ska dessa organisationer förbjudas och bedrivas häxjakt på. Men att förbjuda deras (knäppa enligt mig) åsikter, då är vi illa ute, vi är då ordentligt ute på ett så kallat "sluttande plan".

GW sa något mycket intressant om dessa organisationer, och idén att begränsa yttrandefriheten. Är helt enig med honom, hittar inte länken nu, men tittade på Marcus på YT, och på telefonen dök GW upp i klippet efteråt. Ytterst intressant. (Sitter vit TV nu, inte vid telefonen, hoppas att ni ser GW efteråt..) https://www.youtube.com/watch?v=6_wq7O5Yon0
Citera
2018-07-13, 17:46
Medlem
Innan man ger sig in på en sådan här övning måste man först bestämma vem som "äger" kriterierna för "rasisitiska organisationer".
Citera
2018-07-13, 17:51
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Klagas extremt på vänsterextremister? Men har regeringen föreslagit att Sverige ska förbjuda vänsterextrema organisationer?
Tyvärr inte, nu pratar jag om alla nassar som går i försvarsläge
Citera
2018-07-13, 17:59
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Så folkförräderi och försök till folkmord skulle vara mindre allvarligt menar du?
Detta är en subjektiv, nazistisk analys. Finns inget sådant i lagboken. Så varför ska jag förhålla mig till dessa idéer? Det finns flera saker jag kan ge mig på journalister och politiker för, men inte icke-existerande brott.
Citera
2018-07-13, 18:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hur fan kan det vara det när listan bokstavligt talat består av ”XX ska dö”?
Det är ju inga direkta citat från NMR utan det är tolkningen som bloggaren gör av NMR:s "budskap". Var inte så bedräglig.
Citera
2018-07-13, 18:07
Medlem
När det gäller "organisationer" så är jag lite delad i frågan, det kan diskuteras.

Om det gäller ett politiskt parti anser jag att det går emot vår demokrati att förbjuda åsikter.
Nmr som det verkar handla om är inget parti jag är särskilt förtjust i alls. Men dom är medborgare i Sverige och ska ha sin rätt att dela med sig av sin åsikt hur vidrig åsikten än är.
Poängen med en demokrati är att folket röstar och bestämmer om hur dom vill att politiken ska föras i landet. Vill en majoritet ha ett parti med rasistiska åsikter i riksdagen så ska vi lyssna på folket.
Det är helt sjukt att dom försöker förbjuda vad någon tycker. Är det en tillräckligt dålig åsikt kommer folket inte rösta på det partiet.
Men det är upp till folket vad som ska gälla.
Det är inget nuvarande regering ska ha något att säga till om överhuvudtaget.

En majoritet har velat ha invandring. Hur skulle det låta om en framtida regering föreslår att "Invandrarvänliga" partier ska förbjudas?

Går ett sånt här förslag igenom så lämnar jag Sverige. Jag accepterar att politik jag inte håller med om förs, för att en majoritet vill det. Jag kan inte acceptera att några stollar i regeringen förbjuder folk att tycka saker som dom i en demokratisk anda har rätt att tycka.

"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Är ett citar vi fick lära oss i skolan. Något jag helt och hållet håller med om.
Citera
2018-07-13, 18:15
Medlem
NirvanAs avatar
”innebär förföljelse av en folkgrupp på grund av etniskt ursprung, hudfärg eller annat liknande förhållande”

NMR gör inte detta, alltså kan det inte gå igenom.
Citera
2018-07-13, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
De tycker officiellt att vi bör införa dödsstraff och att det som främst ska leda till detta är ”folkförräderi”. Detta drabbar alltså främst oliktänkande politiker och journalister.

Det är rätt saftigt övergrepp de gör sig skyldiga till själva, de du vill se komma undan. Det är fortfarande de som är praktasen. Är du medlöpare till dessa?
Citera
2018-07-13, 18:17
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Och det gör ju givetvis inte NMR heller, bara så det är klart?

Men vad folk gör eller är på riktigt spelar mindre roll. Det handlar om vad de här psykopaterna lyckas driva igenom. Allt just nu handlar om att förbjuda NMR eftersom de lyckas för väl med att bygga en folkrörelse mot folkmordet.

Var det inte nmr folk som sprängde bomber för inte så länge sen?
Citera
2018-07-13, 18:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
När det gäller "organisationer" så är jag lite delad i frågan, det kan diskuteras.

Om det gäller ett politiskt parti anser jag att det går emot vår demokrati att förbjuda åsikter.
Nmr som det verkar handla om är inget parti jag är särskilt förtjust i alls. Men dom är medborgare i Sverige och ska ha sin rätt att dela med sig av sin åsikt hur vidrig åsikten än är.
Poängen med en demokrati är att folket röstar och bestämmer om hur dom vill att politiken ska föras i landet. Vill en majoritet ha ett parti med rasistiska åsikter i riksdagen så ska vi lyssna på folket.
Det är helt sjukt att dom försöker förbjuda vad någon tycker. Är det en tillräckligt dålig åsikt kommer folket inte rösta på det partiet.
Men det är upp till folket vad som ska gälla.
Det är inget nuvarande regering ska ha något att säga till om överhuvudtaget.

En majoritet har velat ha invandring. Hur skulle det låta om en framtida regering föreslår att "Invandrarvänliga" partier ska förbjudas?

Går ett sånt här förslag igenom så lämnar jag Sverige. Jag accepterar att politik jag inte håller med om förs, för att en majoritet vill det. Jag kan inte acceptera att några stollar i regeringen förbjuder folk att tycka saker som dom i en demokratisk anda har rätt att tycka.

"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Är ett citar vi fick lära oss i skolan. Något jag helt och hållet håller med om.

Om förslaget går igenom tar Sverige ett stort steg mot att bli en totalitär stat. Då kommer jag att börja fundera på en exitplan.

När ett land hamnar på ett sluttande plan av den här typen ska det mycket till för att vända utvecklingen.
Citera
2018-07-13, 18:20
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt
Du menar förstås Antifascistisk aktion, Revolutionära fronten och andra våldsbenägna vänsterextrema kommunistinfekterade äckelgrupperingar.....Eller hur???
Tja visst. Varför inte?
Citera
2018-07-13, 18:24
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är ju en sak ifall men vill donera pengar till clowner, men att göra det samtidigt som man inte förstår vad de står för tycks ju extremt oslugt.
Fast har man ingen aning om vad yttrandefrihet innebär och tror Vänsterpartiet är kommunistiskt fortfarande så är det kanske inte så förvånande.

Nej Vänsterpartiet är inte kommunister längre. För till och med kommunistiska partiet har gått ut med att Malmös problem är rotat i mångkulturens töcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in