2018-07-15, 15:04
Medlem
Hexen666s avatar
Dom som klagar på den här värmen har inte upplevt riktig värme. 30 grader är knappast outhärdligt. Mycket vatten och ett dopp i sjön ibland räcker mer än väl för att må fint. Extremt för Sverige ja, men snälla nån, har ni aldrig varit utomlands?
Citera
2018-07-15, 15:12
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Dom som klagar på den här värmen har inte upplevt riktig värme. 30 grader är knappast outhärdligt. Mycket vatten och ett dopp i sjön ibland räcker mer än väl för att må fint. Extremt för Sverige ja, men snälla nån, har ni aldrig varit utomlands?

Jo men utomlands är man ju oftast när man har semester. Några av dom som skriver här har KANSKE jobb... 30grader är absolut ingen trevlig temperatur att jobba i. Men visst är man arbetsbefriad och kan hoppa i sjön lite då och då. Ligga på stranden. Då är det kanske ok. Jag hatar dock att sola.

Sen ta en titt på temperaturen här. https://www.temperatur.nu/manskensvagen.html
Senast redigerad av PingPongZong 2018-07-15 kl. 15:15.
Citera
2018-07-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ser att många rekommenderar ökat intag av salt. Varför? Utländska turister som kommer hit tycker att vi svenskar använder alldeles för mycket salt i vår mat, men enligt den samlade expertisen här ska vi nu dessutom salta vårt dricksvatten?
Tror ni bush-folket i Afrika och i den Sydamerikanska regnskogen saltar mat och dryck?

Du kan bälja i dig vatten men ändå dö av uttorkning. Saltet behövs för mineralerna
Citera
2018-07-15, 15:21
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Nej, det är rena lyxen ju.
https://www.youtube.com/watch?v=ue7wM0QC5LE

Eller varför inte gott om kaffe och spik i foten…
https://www.youtube.com/watch?v=1w0l9GNi0OU

Eller för att uttrycka mig mer rakt: Man kan klaga på värmen i dagens Sverige även om man upplevt värre saker och helt oberoende av om andra upplevt värre saker.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2018-07-15 kl. 15:28.
Citera
2018-07-15, 15:25
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Burka.

Går naken under.
Citera
2018-07-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porygon
Kan du förklara vad du menar? Om jag mäter upp 25C på termometern inomhus och 30C utomhus, hur hjälper det att öppna fönsterna? Vad har det med växthus att göra?
Dom flesta bostäder har inte tillräckligt bra ventilation. Luften blir äcklig, luften ute är fräsch och trevligare att andas. Sen har inte dom flesta så lågt som 25 utan någon form av kylning

Om du någonsin har varit i ett växthus vet du hur varmt och äckligt det är att andas i en. Öppnar man dörren eller ett fönster blir det lättare att vara där inne
Citera
2018-07-15, 15:49
Medlem
Citat:

Helt annan luftfuktighet då man ofta semestrar vid havet, har du aldrig vart utomlands? Har besök från Filippinerna och de har aldrig upplevt en sån här typ av värme.
Citera
2018-07-15, 15:59
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Helt annan luftfuktighet då man ofta semestrar vid havet, har du aldrig vart utomlands? Har besök från Filippinerna och de har aldrig upplevt en sån här typ av värme.

Det är ju förfan ännu värre när det är 30c+ och 85% luftfuktighet som det är i halva asien. Mycket tacksamt att vi slipper sån äckelfukt i Sverige. Annars hade det definitivt varit outhärdligt.
Citera
2018-07-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är ju förfan ännu värre när det är 30c+ och 85% luftfuktighet som det är i halva asien. Mycket tacksamt att vi slipper sån äckelfukt i Sverige. Annars hade det definitivt varit outhärdligt.

Agree to disagree.
Citera
2018-07-15, 16:29
Medlem
jkl555s avatar
Kalla avrivningar, ordentligt nedkylt vatten samt vattenmelon som föda.
Citera
2018-07-15, 16:34
Medlem
AmirMekkys avatar
Vad fan pratar folk om, här nere i Skåne är det skön brisvind och 22 grader.
Värmebölja är 40 grader detta är bara vårväder.
Citera
2018-07-15, 16:34
Medlem
Z2361s avatar
Citat:

Jag undviker att åka till varmare länder på sommaren. För min kropp är +30 extremt och jag är nog inte ensam om att tycka detta. Kul för dig att du tål värme, men för mig är detta alldeles för varmt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in