2018-07-15, 10:52
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0xLqR/21-aringen-overlevde-skotten--ar-en-av-malmos-mest-jagade

Här ligger en del av grundproblematiken.
Citat:
Sex gånger föreslår socialtjänsten olika insatser, men hans pappa tackar nej varje gång.

Pappan tar även sonens parti när han blir misstänkt för inbrotten i skolorna.

Han säger att ”araber är lika varandra” och att hans pojke har blivit oskyldigt anklagad och hopblandad med någon annan. P

En pappa som inte vill ta sitt vuxenansvar. Vet inte hur många ggr jag läst detta i olika FUPar. Det borde inte vara möjligt att tacka nej till Socialtjänstens insatser.
Citera
2018-07-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En ganska uttömmande artikel. Det mesta är nog redan nämnt i tråden, om man orkat traggla sig förbi alla inlägg där man beskyller varandra för att vara "luffare".

Ett par saker sticker ut:

Hade det varit 2014 så hade Aftonbladet valt att kalla honom "Bengt".

Ett klassiskt batikhäxenamn. Låter som något Fula Gubben kunde ha skaldat ihop.

Men då hade det väl inte längre varit frivilliga insatser?
Det som inte framkommer tillräckligt tydligt i artikeln är att AM är en klassisk psykopat. Det finns inga botemedel eller hjälp för en psykopat. Han är iskall och saknar förmågan att känna ånger och empati. Det enda som finns kvar är att han dömd till långa straff för alla de mord han begått , eller om polisen inte klarar sitt jobb, att de kriminella tar saken i egna händer och klipper honom.
Citera
2018-07-15, 12:05
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det som inte framkommer tillräckligt tydligt i artikeln är att AM är en klassisk psykopat. Det finns inga botemedel eller hjälp för en psykopat. Han är iskall och saknar förmågan att känna ånger och empati. Det enda som finns kvar är att han dömd till långa straff för alla de mord han begått , eller om polisen inte klarar sitt jobb, att de kriminella tar saken i egna händer och klipper honom.

Det går inte bota psykopati eller narcissism dock finns möjligheten att ge ett anta ECT behandlingar d.v.s behandla hjärnan med el och den behandlade blir efter ca 12 behandlingar from som ett lamm. Man kan behöva fylla på med fler ECT efter tid.

Förr behandlades denna typ av personer med lobotomi.
Citera
2018-07-15, 13:16
Medlem
Han heter väl Amir Mekky? Då döpte ju Aftonbladet honom rätt genomskinligt Karim / Amir. Bara k:ett, annars är ju alla bokstäver samma...
Citera
2018-07-15, 15:11
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Det går inte bota psykopati eller narcissism dock finns möjligheten att ge ett anta ECT behandlingar d.v.s behandla hjärnan med el och den behandlade blir efter ca 12 behandlingar from som ett lamm. Man kan behöva fylla på med fler ECT efter tid.

Det går inte att bota efterblivna som säljer sig heller. Det är trots allt de som styr.

Själv har jag svårt med denna kategorisering... Fast det har jag med många.
Är alla psykopater likadana? Faller karaktärerna Jarod och eller Miss Parker från kameleonten inom någon av dessa kategorier?

Är en psykopat per automatik ond och farlig? Hur stor är chansen att träffa en renodlad psykopat kontra en som har lite egenskaper av varje som ALLA människor har.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-07-15 kl. 15:16.
Citera
2018-07-15, 15:16
Medlem
Citat:

Hur vet du att han är psykopat? Är du bekanting med honom?
Citera
2018-07-15, 15:30
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08

Vad i hela friden pratar du om? Alla blir fromma som lamm efter lite el i hjärnan och särskilt lobotomi. Psykopati och narcissism är inget man "botar" varken med el eller varmkorv med kaffe eller kattungar och särskilda samtal. Jobbar du på sjukhus på 50-talet fortfarande?

Ps. Psykopater brukar oftast vara de som ger elstötarna och inte tvärtom.
Citera
2018-07-15, 15:35
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:

Låter som du beundrar honom? Vad i helvete vet du om hur pass "iskall" han är? Hur fan vet du att han saknar empati eller ånger och seriöst nu, det är skitenkelt att vara instängd i ett hörn som ett djur och skylla på det. Hade idioten varit psykopat hade han gått under radarn omgående redan från dag 1 och då hade du inte kan runkat till nästa inlägg. Jobbigt att vara måltavla nämligen, detta handlar om vanlig pissa-på-mitt-territorium. Alla tuffingar är ju psykopater nuförtiden tills de träffar en riktigt sådan. Då sover man permanent eller tar en bärs.

Du är löjlig. Käft.
Citera
2018-07-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Låter som du beundrar honom? Vad i helvete vet du om hur pass "iskall" han är? Hur fan vet du att han saknar empati eller ånger och seriöst nu, det är skitenkelt att vara instängd i ett hörn som ett djur och skylla på det. Hade idioten varit psykopat hade han gått under radarn omgående redan från dag 1 och då hade du inte kan runkat till nästa inlägg. Jobbigt att vara måltavla nämligen, detta handlar om vanlig pissa-på-mitt-territorium. Alla tuffingar är ju psykopater nuförtiden tills de träffar en riktigt sådan. Då sover man permanent eller tar en bärs.

Du är löjlig. Käft.

Det undrar jag också. Mint100 låter som en person som har tittat för mycket på (När lammen tystnar).
Citera
2018-07-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis

Du är löjlig. Käft.

Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Det undrar jag också. Mint100 låter som en person som har tittat för mycket på (När lammen tystnar).
Vilken tur att ni kom med expertkompetens då! Ni känns ju som sagt väldigt trovärdiga och insatta. Jag återgår till solstolen så löser ni världsproblemen ok!
Citera
2018-07-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det går inte att bota efterblivna som säljer sig heller. Det är trots allt de som styr.

Själv har jag svårt med denna kategorisering... Fast det har jag med många.
Är alla psykopater likadana? Faller karaktärerna Jarod och eller Miss Parker från kameleonten inom någon av dessa kategorier?

Är en psykopat per automatik ond och farlig? Hur stor är chansen att träffa en renodlad psykopat kontra en som har lite egenskaper av varje som ALLA människor har.
Vet att det är fb favorit diagnos att kalla folk för psykopater eller autister. Självklart är inte alla likadana. Det finns enormt mycket skrivet om psykopater om man är intresserad. De flesta lever bland oss och de smartaste åker aldrig fast. Människor kan också ha psykopatiska drag eller lite empati.
Citera
2018-07-15, 16:12
Medlem
AmirMekkys avatar
Jag vill tacka Kenan Habul som skrev denna fina hyllningsartikel till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in