2018-07-15, 13:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Knappast vad polis och åklagare trodde. SD är inte en föhärdad brottsling som vill leva sitt liv på flykt. Den bilden har jag inte fått. Han har dessutom barn.
Jag tror inte på att polis/åklagare "såg till" att de inte fick inresetillstånd. Låter löjligt med tanke på att dom släppte honom direkt efter första förhöret. Utan restriktioner, samt inte hämtade honom när han kom hem. Han har inga restriktioner nu heller. Skulle flyktfara finnas är det enkelt att införa nån form av restriktion. T.ex anmälningsplikt.
Och JA, jag tror att SD är oskyldig. För tillfället. Det kan ändra sej.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Läste ni inte Netherworlds inlägg eller varför fortsätter ni diskutera varför SD inte blev insläppt i USA?

Hahaha nej! Det försvann visst i etern verkar det som. En hård regel de har i USA, men visum kan man fixa ändå. Men det hade dom inget uppenbarligen. Enligt länken från USA:S ambassad, räcker det med att ha blivit gripen för att bli nekad att få komma in på intesetillstånd.
Citera
2018-07-15, 13:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att man blivit arresterad är ju inte någon offentlig uppgift. Och det finns 7521 personer som bär efternamnet Davidsson i Sverige.

På något sätt så får USA iallafall information vilka personer som blivit gripna. Jag har haft bekantas bekanta som inte kommit in på ESTA av just den anledningen. Hur det går till vet jag dock inte.
Citera
2018-07-15, 14:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Suck att du orkar!
Du måste väl förstå att du gör dig dum om du gnäller på att JAG upprepar mig när jag för 4:e gången påpekar att ni upprepat er 480 ggr om exakt samma sak?

Det är inte jag som gör mig dum. Du svarar att anledningen till dina upprepade ordtvisterier är upprepade användningar av de ord som du just upprepat. Nog så.
Citera
2018-07-15, 14:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har skrivits tidigare i tråden.
Vittne har sett SD ute och gå i området den här kvällen

Men du får gärna verifiera "källan" med något mer än det, eftersom det annars är risk för trådsanningar.

Annars är det bättre att skriva något i stil med "sägs ha sett", "verkar ha sett" eller dylikt, och inte formulera det som en absolut händelse. För det finns det i dagsläget inga publicerade bevis på.
Citera
2018-07-15, 14:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant. Källa?
Källa är hon själv. .
Citera
2018-07-15, 14:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Eftersom "Skäligen misstänkt" enligt sökfunktion upprepats 480 ggr av dig och dom andra spamm-tjatande finner jag i det högst motiverat att mellan var hundrade upprepning påminna om att det är mycket tunt förutom spammandet om det.

https://www.flashback.org/sok/Skäligen+misstänkt+?sp=1&t=2942694

Nu var det ju inte "skäligen misstänkt" du skrev, utan du fortsatte att raljera genom att skriva "bortom allt rimligt tvivel misstänkt". Sen är det ganska uppseendeväckande att du fortfarande inte lyckats koppla vad som krävs för att vara skäligen misstänkt. Det är inte mycket tunt. Det krävs konkreta och underbyggna omständigheter. Dvs räcker det exempelvis inte att någon säger till polisen "Jag är säker på att SD är skylldig". Din teori är ju att LW ljugit för polisen rörande SD och att det är därför SD är skäligen misstänkt. Det är inget som kan göra SD skäligen misstänkt då det krävs konkreta, OBJEKTIVA omständigheter.
Senast redigerad av Netherworld 2018-07-15 kl. 14:14.
Citera
2018-07-15, 14:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag undrar om mordet var planerat?

Det finns 2 stycken som är ganska nyreggade här
som försöker flytta fokus mot NW.
De reggade sina konton innan mordet på LW.

Det kan tyda på att mordet var planerat.
Jag har tidigt varit inne på planering av två personer.
Citera
2018-07-15, 14:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu var det ju inte "skäligen misstänkt du skrev, utan du fortsatte att raljera genom att skriva "bortom allt rimligt tvivel misstänkt". Sen är det ganska uppseendeväckande att du fortfarande inte lyckats koppla vad som krävs för att vara skäligen misstänkt. Det är inte mycket tunt. Det krävs konkreta och underbyggna omständigheter. Dvs räcker det exempelvis inte att någon säger till polisen "Jag är säker på att SD är skylldig". Din teori är ju att LW ljugit för polisen rörande SD och att det är därför SD är skäligen misstänkt. Det är inget som kan göra SD skäligen misstänkt då det krävs konkreta, OBJEKTIVA omständigheter.
Oops du lyckades klämma in hela 5 st till "sk*älgen misst*nkt" duktigt, då är vi uppe i 485ggr.
Då är han alltså fortfarande sk*ligen misst*nkt. Tack för den klargörande upplysningen
Citera
2018-07-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men du får gärna verifiera "källan" med något mer än det, eftersom det annars är risk för trådsanningar.

Annars är det bättre att skriva något i stil med "sägs ha sett", "verkar ha sett" eller dylikt, och inte formulera det som en absolut händelse. För det finns det i dagsläget inga publicerade bevis på.
Det var nog MoralensVäktare som skrev det. Tror att denne har ngn insyn i utredningen. Men om jag minns rätt fick vi inte klart precis var och när vittnet såg SD. (Inte så mysko att ses ute i sitt bostadsområde).
Citera
2018-07-15, 14:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Oops du lyckades klämma in hela 5 st till "sk*älgen misst*nkt" duktigt, då är vi uppe i 485ggr.
Då är han alltså fortfarande sk*ligen misst*nkt. Tack för den klargörande upplysningen

Det verkar behövas för att du ska få upp ögonen. Du har ju fortfarande inte greppat vad som krävs för denna misstankegrad.
Citera
2018-07-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hahaha nej! Det försvann visst i etern verkar det som. En hård regel de har i USA, men visum kan man fixa ändå. Men det hade dom inget uppenbarligen. Enligt länken från USA:S ambassad, räcker det med att ha blivit gripen för att bli nekad att få komma in på intesetillstånd.
Det skulle alltså kunna vara så i deras fall att de stoppades p.g.a. gripandet, men fått ESTA tidigare ( räknas även förhör eller var han gripen i sin frånvaro ?) Hur var det för din släkting? Jag tänker att man borde bli nekad ESTA om ngt dyker upp i deras register.
Citera
2018-07-15, 14:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har skrivits tidigare i tråden.
Vittne har sett SD ute och gå i området den här kvällen
Varför skriver du "Har skrivits tidigare i tråden?" När det är du som har börjat skrivit om det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in