2018-07-15, 11:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Från USA:s ambassad:

Källa: https://se.usembassy.gov/sv/visas-sv/visa-waiver-program-se/?_ga=2.41213986.1422157654.1531613888-1968870530.1531613888

Verkar som att det räcker med att ha blivit arresterad. Men jag har alltid trott att det gäller om man tidigare blivit arresterad i USA.
Läste ni inte Netherworlds inlägg eller varför fortsätter ni diskutera varför SD inte blev insläppt i USA?
Citera
2018-07-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Låt höra dina rationella skäl för att utesluta diskussioner om alternativa GM?

Förmodar du med rationella skäl menar att SD är misstänkt eftersom han är funnen misstänkt, alltmedan han de fakto är skäligen misstänkt så är han ju absolut misstänkt, så misstänkt att han tom, är bortom allt rimligt tvivel misstänkt.
Alternativa GM har väl redan diskuterats i tråden, det tycks ju inte finnas något som pekar mot någon av dem. Om det skulle visa sig att någon av de föreslagna personerna befunnit sig på aktuell plats, vid aktuell tidpunkt hade jag kunnat gå med på det tåget.
Två månader har gått och utredarna riktar fortfarande in sig på den MGM, de har dock inte kunnat säkra teknisk bevisning mot honom (än)
Citera
2018-07-15, 11:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Förmodar du med rationella skäl menar att SD är misstänkt eftersom han är funnen misstänkt, alltmedan han de fakto är skäligen misstänkt så är han ju absolut misstänkt, så misstänkt att han tom, är bortom allt rimligt tvivel misstänkt.

Du menar att en ungdom som haft tonårsbråk med sin mor, bygger muskler och skriver att han gillar cola på sociala medier på dessa premisser borde vara misstänkt/skyldig till hennes död?

Det är horribelt.
Citera
2018-07-15, 11:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Läste ni inte Netherworlds inlägg eller varför fortsätter ni diskutera varför SD inte blev insläppt i USA?

Att man blivit arresterad är ju inte någon offentlig uppgift. Och det finns 7521 personer som bär efternamnet Davidsson i Sverige.
Citera
2018-07-15, 11:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Från USA:s ambassad:

Källa: https://se.usembassy.gov/sv/visas-sv/visa-waiver-program-se/?_ga=2.41213986.1422157654.1531613888-1968870530.1531613888

Verkar som att det räcker med att ha blivit arresterad. Men jag har alltid trott att det gäller om man tidigare blivit arresterad i USA.

Tusen tack för tydligt svar! Jag trodde samma som dig men nu har jag lärt mig något nytt 😊.
Citera
2018-07-15, 11:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Tycker du att din ramsa är så underfundig att du måste upprepa den flera gånger om?!
Vi vet var du står. Kanske du borde acceptera att andra tycker annorlunda och gå vidare?
Citera
2018-07-15, 11:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tycker du att din ramsa är så underfundig att du måste upprepa den flera gånger om?!
Vi vet var du står. Kanske du borde acceptera att andra tycker annorlunda och gå vidare?

Eftersom "Skäligen misstänkt" enligt sökfunktion upprepats 480 ggr av dig och dom andra spamm-tjatande finner jag i det högst motiverat att mellan var hundrade upprepning påminna om att det är mycket tunt förutom spammandet om det.

https://www.flashback.org/sok/Skäligen+misstänkt+?sp=1&t=2942694
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-15 kl. 12:14.
Citera
2018-07-15, 12:02
Medlem
Ju längre tiden går och polisen förhoppningsvis dragit i alla trådar vad gäller de närmaste är det kanske dags att tänka i vidare banor...? Och nu är en del på semester som kan ge mer info...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-07-15 kl. 12:05.
Citera
2018-07-15, 12:13
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Eftersom "Skäligen misstänkt" enligt sökfunktion upprepats 480 ggr av dig och dom andra tjatmostrarna finner jag i det högst motiverat att mellan var hundrade upprepning påminna om att det är mycket tunt förutom spammandet om det.

https://www.flashback.org/sok/Skäligen+misstänkt+?sp=1&t=2942694

Så du vill tillhöra gemenskapen tjatmostrar? Du bidrar ju rätt friskt själv med ”skäligen misstänkt” menar jag.
För all del, fortsätt tjata för att få slut på tjatandet. Det hjälper nog.
Citera
2018-07-15, 12:19
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
2 bilder på Linus Carlen:
https://www.google.se/search?q=linus+carlen&oq=linus+carlen+&aqs=chrome. .69i57j0l3.12122j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=uPDLN8NGzIN9AM:
https://www.google.se/search?q=linus+carlen&oq=linus+carlen+&aqs=chrome. .69i57j0l3.12122j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=UnpaA3tcBV13eM:

En del av dom inlägg som berört äldsta sonen

Föreställ er att dessa uppgifter om handgemäng med sin mor LW, gillar cola, signatur på ig: narco det traffic, kraftig muskeltillväxt etc gällt hatobjektet N:1 SD ?

Intressant läsning speciellt för Fleudhesten som lovar oss att hon bygger sina önskningar om SD som GM på rationella skäl. Ty det var det vilket föranledde min att visa några rationella skäl på en alternativ GM

Se där ja.. Fleudhästen m.fl. kanske får lov att tugga i er sanningen när den kommer. Då går det inte an att håna och förlöjliga som ni gör med mej.
Varför driver ni mot SD fortfarande? Är ni så korkade så ni biter er fast vid "skäligen misstänkt"? Varför försvarar ni NW så in i h-vete? SD blir nog lika ledsen om han är oskyldig, som Nw skulle bli. Vad är skillnaden? Eller är det bara för att ni ska ha rätt. Inte klokt detta hurdana ni är!
Citera
2018-07-15, 12:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Så du vill tillhöra gemenskapen tjatmostrar? Du bidrar ju rätt friskt själv med ”skäligen misstänkt” menar jag.
För all del, fortsätt tjata för att få slut på tjatandet. Det hjälper nog.
Suck att du orkar!
Du måste väl förstå att du gör dig dum om du gnäller på att JAG upprepar mig när jag för 4:e gången påpekar att ni upprepat er 480 ggr om exakt samma sak?
Citera
2018-07-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Se där ja.. Fleudhästen m.fl. kanske får lov att tugga i er sanningen när den kommer. Då går det inte an att håna och förlöjliga som ni gör med mej.
Varför driver ni mot SD fortfarande? Är ni så korkade så ni biter er fast vid "skäligen misstänkt"? Varför försvarar ni NW så in i h-vete? SD blir nog lika ledsen om han är oskyldig, som Nw skulle bli. Vad är skillnaden? Eller är det bara för att ni ska ha rätt. Inte klokt detta hurdana ni är!
Du måste väl ändå förstå att man reagerar på ditt inlägg där du påstår att du i NW’s ögon kan se en ”ond själ” eller vad du nu uttryckte. Jag invänder mot att han skulle ha något med saken att göra eftersom INGET i dagsläget pekar åt det hållet, tror du att en så ung människa skulle kunna komma undan med att ha haft ihjäl sin egen mor?! Han skulle haft polisen i hasorna från dag ett, om han inte är en väldigt försigkommen tonåring som lyckats göra sig av med precis varenda spår..Och ja, jag kommer att tugga i mig sanningen när/om den kommer. Frågan är, kommer DU att göra detsamma. Du tycks väldigt ivrig i ditt försvar av SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in