2018-07-15, 12:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Med tanke på allt som har hänt kanske inte frasen "partner in crime" är särskilt lämplig

Freudiansk felsägning IGEN?!

Så då umgås JG fortfarande med honom.
Vad är det för fel på folk?
Citera
2018-07-15, 12:40
Medlem
Gabriel Knights avatar
När kommer resultaten från labbet?
Så länge det inte ramlar in resultat blir det ju bara rundgång i våra gissningar tyvärr.
Citera
2018-07-15, 12:43
Medlem
Honan6s avatar
SD bjuder upp till tråddans och retas. Han är beundransvärt kylig inför det faktum att ha huvudroll när det gäller möjliga GM. Då tråden talar om Partners in Crime, så varför ska inte SD med göra det, kanske han tänker och belyser det faktum att han har det mysigt tillsammans med vännen JG. Därtill har han medvetet(?) skrivit FTF med dagens datum, medan Yankeevännen skrev gårdagens i sin logg.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a90d88d0-16e0-4cf2-bf2e-850f88a37baa&IID=ff4b44e3-fb93-4275-8b22-9bcc9254b156

Nu något annat. Har sett att namnet Rosamund betyder *protection och att det fanns en poet med nämnda namn som skrev bok under pseudonym Graham.
Att jag tar upp detta exempel beror på att vi inte ska glömma att vissa nick kan ha särskilda uppdrag på order o s v. Beordrade "semestrar" utgör således inget hinder för den/de med onda avsikter.
Citera
2018-07-15, 12:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Haha. Ja undrar om om han medvetet bjöd sin vän på ett eventuellt utochinvändande av sitt liv och analyserande av fotominer och bildtexter minst tio år tillbaka här i tråden? Vem vet, han kanske tom gav det som presentkort?

Ja, jag noterade också det lite smått uppenbara tilltaget av reversed psychology.
Citera
2018-07-15, 12:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Se där ja.. Fleudhästen m.fl. kanske får lov att tugga i er sanningen när den kommer. Då går det inte an att håna och förlöjliga som ni gör med mej.
Varför driver ni mot SD fortfarande? Är ni så korkade så ni biter er fast vid "skäligen misstänkt"? Varför försvarar ni NW så in i h-vete? SD blir nog lika ledsen om han är oskyldig, som Nw skulle bli. Vad är skillnaden? Eller är det bara för att ni ska ha rätt. Inte klokt detta hurdana ni är!

För mig personligen spelar det ingen som helst roll vem som är skyldig till mordet. Just nu finns en person som av utredningen anses misstänkt. Jag finner ingen anledning att nagelfara sonen då ingenting i nuläget pekar på honom. Att du sen hänvisar till att du kan se i hans ögon att han är ond (ej ordagrant) känns onekligen tunt och hyfsat naivt. Du får tro vad du vill. Likaså får jag och andra i tråden. Tydligt nog?
Citera
2018-07-15, 13:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Jag undrar om mordet var planerat?

Det finns 2 stycken som är ganska nyreggade här
som försöker flytta fokus mot NW.
De reggade sina konton innan mordet på LW.

Det kan tyda på att mordet var planerat.
Citera
2018-07-15, 13:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Se där ja.. Fleudhästen m.fl. kanske får lov att tugga i er sanningen när den kommer. Då går det inte an att håna och förlöjliga som ni gör med mej.
Varför driver ni mot SD fortfarande? Är ni så korkade så ni biter er fast vid "skäligen misstänkt"? Varför försvarar ni NW så in i h-vete? SD blir nog lika ledsen om han är oskyldig, som Nw skulle bli. Vad är skillnaden? Eller är det bara för att ni ska ha rätt. Inte klokt detta hurdana ni är!

Någon måste ju ha rätt angående GM
Vem tror du ligger bäst till?
Du, som kan se i någons ögon om denne är en mördare eller inte.
Eller vi som gissar på SD, som är ensam skäligen misstänkt fortfarande efter 2 månader samt har haft kontakt med Lena samt setts på platsen
Citera
2018-07-15, 13:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Någon måste ju ha rätt angående GM
Vem tror du ligger bäst till?
Du, som kan se i någons ögon om denne är en mördare eller inte.
Eller vi som gissar på SD, som är ensam skäligen misstänkt fortfarande efter 2 månader samt har haft kontakt med Lena samt setts på platsen

Intressant. Källa?
Citera
2018-07-15, 13:18
Medlem
Honan6s avatar
Jag är lite nyfiken på vad EGT tycker (såg att du var online nyss) om fallet nu efter några dagars paus med inlägg i tråden.
Citera
2018-07-15, 13:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Freudiansk felsägning IGEN?!

Så då umgås JG fortfarande med honom.
Vad är det för fel på folk?

Min tro är att SD är en övertygande person, han kan ju absolut driv tesen "de har inget på mig, det är därför jag inte är häktad och det är därför jag är enbart skäligen misstänkt". Jag kommer att bli helt friad".

Vilket i princip också kan vara sant (jag tror dock inte det i nuläget).

Den "freudianska felsägningen" är kanske inte så mycket felsägning, som du (och även jag) har misstänkt om andra loggar som handlat om att grilla kaniner och ekorrdödare??
https://www.flashback.org/sp64539274

Skulle kunna vara så att han driver med oss och att han har riktigt roligt åt denna katt och råtta lek.

Har inte någon drivit en spekulation om att de skulle ha gjort det i samförstånd eller åtminstone att JG skulle varit behjälplig i efterarbetet mm?
Citera
2018-07-15, 13:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant. Källa?

Har skrivits tidigare i tråden.
Vittne har sett SD ute och gå i området den här kvällen
Citera
2018-07-15, 13:26
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag undrar om mordet var planerat?

Det finns 2 stycken som är ganska nyreggade här
som försöker flytta fokus mot NW.
De reggade sina konton innan mordet på LW.

Det kan tyda på att mordet var planerat.

Det är garanterat så att vänner till de som omnämnts som GM är här inne och läser och skriver.
Likaså vänner till Lena.
Kanske också de personer som omnämns som GM läser och skriver här.
Man vill flytta fokus åt olika håll.
Men det behöver inte betyda att mordet var planerat.
Men visst det är inte en omöjlighet med tanke på olika omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in