2018-07-14, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag skulle nog fått svårt att lämna just det cruiset.
Nej, men allvarligt jag har sett att många i tråden blir arga över att Madsen kanske hamnar i nåt lyxigt, modernt fengelse, för att han skulle få det så bra där. Men det er inte så det funkar, det är frihetsberövelsen som svider i lengden, inget annat. Vi människor vänjer oss vid det mesta, dårlig mat, kallt rum, bråk etc, men det att inte ha frihet det blir svårt för dom flesta. Lyx är nåt man kan unna sig ibland, får man det hela tiden blir det inte lyx, då blir även det vardag.
Jag ser det på samma sätt - och speciellt uttråkad lär han bli med de störda personlighetsdragen (lätt uttråkad, ständig jakt på spänning). Förutom detta kan man ha i åtanke att han levt som en nomad nära sina ubåtsbarn och raketer ända sen barndom. Han är ett med sitt särintresse och det är han fjärran från oavsett hur vacker inredningen är (vilket PM skiter totalt i, han sov på en madrass under ett skrivbord).
Förutom detta har han mkt svårt att anpassa sig och ta order - vilket märks under rättegången då han "Jacobade" och blev skitsur då han inte hade total kontroll.
Citera
2018-07-14, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag skulle nog fått svårt att lämna just det cruiset.
Nej, men allvarligt jag har sett att många i tråden blir arga över att Madsen kanske hamnar i nåt lyxigt, modernt fengelse, för att han skulle få det så bra där. Men det er inte så det funkar, det är frihetsberövelsen som svider i lengden, inget annat. Vi människor vänjer oss vid det mesta, dårlig mat, kallt rum, bråk etc, men det att inte ha frihet det blir svårt för dom flesta. Lyx är nåt man kan unna sig ibland, får man det hela tiden blir det inte lyx, då blir även det vardag.
Lyssnade på en norsk podcast där Psykologen Pål Grøndahl besökt rättsalen.
Han tar del av första dagens konklusioner från RPU som ÅK läser upp och han skrattar till av ren överraskning. Han verkar aldrig ha hört nåt liknande och säger att hade de bara lagt till Pedofili så hade han haft full pott.
Han räknar upp pervers, sexuellt avvikande, avvikande personlighet osv och nämner kontrasten gentemot omgivningen som beskrivit honom som hygglig, rar, söt och sexuellt fixerad.

För övrigt pratar han om aggressiva sadistiska fantasier, det skulle inte förvåna att det blivit mer och mer av det, att han behövt mer och mer för att blivit stimulerad.
Han ser det som en person som närt mycket aggression mot kvinnor men har lyckats att dölja det, men det har funnits där, dvs aggressiva impulser.
https://www.nrk.no/urix/rettslegeradet-mener-madsen-er-farlig-1.14018751
Citera
2018-07-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han tar del av första dagens konklusioner från RPU som ÅK läser upp och han skrattar till av ren överraskning. Han verkar aldrig ha hört nåt liknande och säger att hade de bara lagt till Pedofili så hade han haft full pott.
Han räknar upp pervers, sexuellt avvikande, avvikande personlighet osv och nämner kontrasten gentemot omgivningen som beskrivit honom som hygglig, rar, söt och sexuellt fixerad.

För övrigt pratar han om aggressiva sadistiska fantasier, det skulle inte förvåna att det blivit mer och mer av det, att han behövt mer och mer för att blivit stimulerad.
Han ser det som en person som närt mycket aggression mot kvinnor men har lyckats att dölja det, men det har funnits där, dvs aggressiva impulser.

Utdrag ur länken du skickade säger det mesta om PM. Mycket har redan sagts i tråden, men nu fastnade jag mest för just detta:

"Ifølge aktor fremstår Madsen som polymorf pervers, og svært seksuelt avvikende. Han fremstår totalt sett som lite troverdig. Ifølge erklæringen er Madsen svært selvopptatt, med et behov for hyppig bekreftelse for å opprettholde selvbildet."

Jo, det vill till mycket om han ska kunna hålla ihop som person nu. Lite elakt kanske, men jag önskar att han rasar samman inifrån och ut av alla sina frustrationer då han inte längre är herre på täppan och kan göra som han vill.

Det blir ett bra straff. Sen kan det nya fängelset vara hur nybyggt och tjusigt som helst, men han kommer lida svårt av frihetslängtan och det är helt i sin ordning med tanke på det fruktansvärda han har gjort mot Kim Wall.
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-14 kl. 23:22.
Citera
2018-07-15, 05:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Utdrag ur länken du skickade säger det mesta om PM. Mycket har redan sagts i tråden, men nu fastnade jag mest för just detta:

"Ifølge aktor fremstår Madsen som polymorf pervers, og svært seksuelt avvikende. Han fremstår totalt sett som lite troverdig. Ifølge erklæringen er Madsen svært selvopptatt, med et behov for hyppig bekreftelse for å opprettholde selvbildet."

Jo, det vill till mycket om han ska kunna hålla ihop som person nu. Lite elakt kanske, men jag önskar att han rasar samman inifrån och ut av alla sina frustrationer då han inte längre är herre på täppan och kan göra som han vill.

Det blir ett bra straff. Sen kan det nya fängelset vara hur nybyggt och tjusigt som helst, men han kommer lida svårt av frihetslängtan och det är helt i sin ordning med tanke på det fruktansvärda han har gjort mot Kim Wall.
Ja, det är ett stort nederlag och han grämer sig garanterat över att ha åkt dit då han trodde han kunde utföra det perfekta brottet. Vore intressant att ta del av hans tankar eftersom han säkerligen skyller på nån annan att han åkt dit.

PM som förnärmad släpper inte tagit och går vidare, vilket är typiskt narcissistiska drag. För psykopaten PM övergår det i hat och ren krigsföring. Han är kränkt.

Det är intressant att fundera på hur han i hela friden lyckats hålla sig i schack så länge med alla dessa extremt negativa karaktärsdrag och perversiteter.
Antagligen är det så att hämnden mot CS blev en tävlingsinstinkt men när nederlaget var ett faktum så var det kört. En tickande bomb.

Till viss del får jag Breivik vibbar kring PM om man bortser från det perversa. Han är lika grandios.
Breiviks mål var att halshugga Gro Harlem Brundtland på Utøya, filma avrättningen med sin mobil samtidigt som han läste upp en manifest och lägga ut på nätet.

PM verkar vara hängiven anarkism som han kopplar till ubåtar; den ultimata friheten på botten dit världsliga lagar inte når i klass med Kapten Nemo i sin Nautilus.
"Det er også et politisk budskab om frihed. (...) Du kan bevæge dig frit og ubemærket. Det er ren anarkisme."

Kanske gör-det-själv raketer också var en slags uppror mot det etablerade - ett slags Storebrors komplex.
PM verkar ha kopplat in på en hjältebana som är väldigt grandios - ett slags barnsligt "kan själv"..
»Jeg er fascineret af at modbevise, alt det, som folk siger, ikke kan lade sige gøre. Det er lige som brumbassen, som kan flyve trods alle odds."

Att han har noll koll på sin kapacitet är uppenbart.
År 2008 säger han:
"Planen er, at den skal sejle jorden rundt under havet som den første ubåd i verden, når man lige har justeret på teknikken og haft en prøvetur til Middelhavet. Verdensomsejlingen under havet begynder næste år.
- Bare i ubåd fra by til by, siger Peter Madsen."

Han tog sig till Bornholm varav batterihaveri la UC3 på land 2010 fram till 2017. Lär ha varit en besvikelse om man jämför med den ursprungliga utopiska visionen..

Att skjuta upp sig själv i rymden beräknar han ska ske 2018. De facto har han inte ens lyckats skjuta upp en testraket i egen regi.
»Jeg har talt med en tidligere jægerpilot om g-trykket. Men det vil være naturligt, at det var mig selv, som jeg udsatte for sådan en tur,« siger 37-årige Peter Madsen, der regner med at skyde sig op i stratosfærens yderste lag om måske ti år."
https://www.avisen.dk/dansker-vil-sejle-jorden-rundt-i-ubaad_7036.aspx
Senast redigerad av develi 2018-07-15 kl. 05:36.
Citera
2018-07-15, 12:01
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Då får han sitta länge, jag pratade med en kvinna här om dagen som jobbade på et norskt ålderdomshem, dom knullade som kaniner där. (Kan ju vara all fisken vi äter.)
Men jag håller med, et långt fengelsestraff är något av det värsta som kan henda en människa. Och det spelar ingen roll om Madsen hamnar på en så kallad "lyx anstalt", tråkigt blir det oavsett.
Man kan ju bara tänka sig om man själv var på ett fantastiskt lyxcruise i Karibien eller nåt. Maten var bra och alla var trevliga, men så kom det plötsligt ett meddelande över högtalarna att cruiset kom att vara för evigt. Man skulle aldrig få lämna båten, aldrig nånsin. Usj, vilcken skräck, jag skulle ha drunknat mig direkt.
Måste vara all fisk norrmännen äter eller att de gamla inte får lika mycket lugnande mediciner, insomningstabletter o.dyl som inom svensk äldreomsorg, som gör att norska åldringar "knullar som kaniner". Har själv en gång jobbat på ett äldreboende en period och där handlade det mer om att försöka hålla gamlingarna vakna under dagen, aktivera dem, väcka dem när de alltid somnade framför tv:n i sällskapsrummet dagtid. Norska varianten låter som en mycket trevligare och mer aktiv tillvaro för de gamla, att livet liksom inte är slut bara för att man är gammal. Aktivitet istället för svensk passivitet kanske via medicinering. Mera fisk och amorösa äventyr till svenska åldringar också

Jag tror, som sagt, att "lyxinredning" och andra trevligheter i detta moderna fängelse inte påverkar Madsen alls. Det som påverkar honom är att han är inlåst. Den "store" Raket-Madsen, "uppfinnaren", ubåtsfantasten - "Mästaren" som står över allt och alla, är nu inlåst, instängd som om han vore boskap, eller en galen hund som måste hållas inlåst.
Även om han som psykopat inte bryr sig över andras åsikter om honom så behöver han ju som narcissist också näring åt egot. Beröm, att folk ser upp till honom. Att folk i allmänhet nu avskyr honom för det han gjort och många danskar inget hellre önskar än att han blir slagen och dödad - måste väl ändå kännas som en liten prestigeförlust åtminstone, dock helt utan ånger och samvetskval.

Jag tror som jag skrev sist, att han kommer att uppehålla sig på sitt rum/cell ensam så mycket det går. Dels för att han inte klarar av att samarbeta, konflikter uppstår alltid - för han är ju bäst och tål inte att bli emotsagd och nu har han heller inte ens pappans hammare att försvara sig med.
Rädd för stora, starka karlar, rädd för att få spö och en "självinsikt" som gör honom så mycket bättre och smartare än alla andra. Varför då beblanda sig med dessa?
Nej, sitta med ett block, penna m.m och leva i sin egen bubbla att han kommer att åstadkomma något stort. Och så slipper han se läskiga, stora starka karlar med muskler.

Sitta ensam och fundera över hur de kunde låsa in "världens bäste dansk", "kvinnornas försvarare" och dessuten en som är så "harmlös och ofarlig".
Han förstår inte att rättsväsendet och alla inte begrper det här, han har ju för fan förklarat precis hur det är, hur han lider med kvinnor som plågas, hur han har feministiska tankar och alltid sätter kvinnan högst och vilken mesig, liten snäll och undergiven person han alltid varit mot kvinnor.
Han skulle inte ens döda en mygga som sugit sig full av blod på hans arm, då han vet att myggan är en hona.

Edit: Måste nog också sitta i djupa funderingar över vems/vilkas fel det är att han råkat ut för denna oerhört kränkande behandling. Är det avundsjukan på hans "storhet"? Vems är felet att han sitter där han sitter? Vem skall han hämnas på? Vem eller vad skall han skylla på?
Senast redigerad av magiciadehex 2018-07-15 kl. 12:57. Anledning: tillägg + skrev "norrman" istället för "dansk" om Madsen. Förolämpning mot norrmän.
Citera
2018-07-15, 12:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
PM verkar vara hängiven anarkism som han kopplar till ubåtar; den ultimata friheten på botten dit världsliga lagar inte når i klass med Kapten Nemo i sin Nautilus.
"Det er også et politisk budskab om frihed. (...) Du kan bevæge dig frit og ubemærket. Det er ren anarkisme."

Kanske gör-det-själv raketer också var en slags uppror mot det etablerade - ett slags Storebrors komplex.
PM verkar ha kopplat in på en hjältebana som är väldigt grandios - ett slags barnsligt "kan själv"..
»Jeg er fascineret af at modbevise, alt det, som folk siger, ikke kan lade sige gøre. Det er lige som brumbassen, som kan flyve trods alle odds."

Att han har noll koll på sin kapacitet är uppenbart.
År 2008 säger han:
"Planen er, at den skal sejle jorden rundt under havet som den første ubåd i verden, når man lige har justeret på teknikken og haft en prøvetur til Middelhavet. Verdensomsejlingen under havet begynder næste år.
- Bare i ubåd fra by til by, siger Peter Madsen."
Det du tar upp med hans prat om "ren anarkism", "politiskt budskap om frihet" och den "ultimata friheten på botten med ubåten dit inga lagar når" - är riktigt obehagliga tankegångar, speciellt med tanke på det som han gjorde mot Kim.
Han pratar om "ren anarkism och politiskt budskap" när han beskriver sin känsla av frihet i ubåten "på botten dit inga lagar når".
I hans fall handlar det inte om ett politiskt budskap om anarkism, tror inte att han istämmer i anarkismens grundläggande värderingar som: "det finns ingen privat egendom - all egendom är gemensam". Tror inte att han skulle ha uppskattat om ett gäng anarkister snott hans ubåt för en egen tur och hänvisat till ovan nämnda.

Istället handlar det om en slags egoistisk anarkism det han beskriver - d.v.s det gäller bara honom. HAN kan göra vad han vill, HAN kan ungå lagen på havets botten, HAN kan uppnå den ultimata friheten för han gör precis som han vill.
Han ska inte kunna vara kontrollerad av andra, det är ju HAN som kontrollerar andra.

Stämmer nog väldigt bra det du skriver om "kan själv"-attitiden.
Han känner sig för överlägset duktig för att behöva gå klart skolan.
Han har grandiosa planer och inser sig inte ha några begränsningar alls.
Vill visa sig bäst på det han företar sig - som en slags tonårsrevolt, "ska allt visa de bildade jävlarna att jag kan bättre", typ.

I sin skalle, finns där nog tankar om att han ska bli "den förste i världen att....osv" på flera plan.
Att han ska gå till historien som någon av de gamla förebilderna.
Saknar totalt självinsikt, inser inte sin brist på kapacitet, men fortsatte i samma anda med en massa misslyckade eller halvdana eller knappt påbörjade projekt.

Lite förenklat: MYCKET GRANDIOST SNACK men pyttelite verkstad
Senast redigerad av magiciadehex 2018-07-15 kl. 13:06.
Citera
2018-07-15, 13:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Intressant, tack för länk.
Han kommentar som jag fetat säger egentligen allt. "Di lärde" verkar aldrig ha hört något liknande när de hör resultatet av Madsens RPU, t.o.m de tar sig för pannan. Fulländad obotbar perverterad omänsklig ondska liksom.
Citera
2018-07-15, 16:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

QUOTE]Mera fisk och amorösa äventyr till svenska åldringar också
He,he du utrycker dig mycket mer diplomatiskt och vackert enn mig Magica.
Det finns dock stora skillnader här i landet måste jag erkänna. Några platser är mycket bra, andra inte. Det har att göra med hur vårt land ser ut och är utbygd. Flera av våra regioner kunne lika gärna varit egna länder, så stor skillnad är det. Vi är nog inte så "lika" som ni är i Sverige, på gott och ont.

Citat:
Att folk i allmänhet nu avskyr honom för det han gjort och många danskar inget hellre önskar än att han blir slagen och dödad - måste väl ändå kännas som en liten prestigeförlust åtminstone, dock helt utan ånger och samvetskval.

Hans omdömme är förstört för all framtid, alla dessa små typ, "stå på Peter" och "lycka till med raketen" etc, som endå måste ha varit en stor del av hans liv, är nu borta för alltid. Nu kommer det bara finnas avsky, hatiska blickar och även aggression och våld framöver. Tror inte det känns bra, även för en psykopat.

Citat:
Jag tror som jag skrev sist, att han kommer att uppehålla sig på sitt rum/cell ensam så mycket det går. Dels för att han inte klarar av att samarbeta, konflikter uppstår alltid - för han är ju bäst och tål inte att bli emotsagd och nu har han heller inte ens pappans hammare att försvara sig med.

Hans svåra personlighet passar nog jävligt dårligt inn på kåken. Han kommer nog leva som en liten mus där inne. Han fick ju en liten varning på "rasten" redan första dagen, bara för att han stod och myste mot solen. En annan innsatt blev provoserad och skrek nånting som typ " stå inte där och se glad ut din djävul" .( Jag kommer inte ihåg dom eksakta orden, men du förstår) Det är en annan "klimat" där inne enn den han är van vid.

Citat:
Måste nog också sitta i djupa funderingar över vems/vilkas fel det är att han råkat ut för denna oerhört kränkande behandling. Är det avundsjukan på hans "storhet"? Vems är felet att han sitter där han sitter? Vem skall han hämnas på? Vem eller vad skall han skylla på?[/
QUOTE]

Ha,ha ja han måste ju vara helt "lost" nu. Vad fan har dom gjort mot mig(?) liksom. Hans bitterhet måste bli helt enorm, men han får skylla sig själv, idioten.
Citera
2018-07-15, 19:26
Medlem
[quote=kugutt|64650691]He,he du utrycker dig mycket mer diplomatiskt och vackert enn mig Magica.
Det finns dock stora skillnader här i landet måste jag erkänna. Några platser är mycket bra, andra inte. Det har att göra med hur vårt land ser ut och är utbygd. Flera av våra regioner kunne lika gärna varit egna länder, så stor skillnad är det. Vi är nog inte så "lika" som ni är i Sverige, på gott och ont.

Hans omdömme är förstört för all framtid, alla dessa små typ, "stå på Peter" och "lycka till med raketen" etc, som endå måste ha varit en stor del av hans liv, är nu borta för alltid. Nu kommer det bara finnas avsky, hatiska blickar och även aggression och våld framöver. Tror inte det känns bra, även för en psykopat.

Hans svåra personlighet passar nog jävligt dårligt inn på kåken. Han kommer nog leva som en liten mus där inne. Han fick ju en liten varning på "rasten" redan första dagen, bara för att han stod och myste mot solen. En annan innsatt blev provoserad och skrek nånting som typ " stå inte där och se glad ut din djävul" .( Jag kommer inte ihåg dom eksakta orden, men du förstår) Det är en annan "klimat" där inne enn den han är van vid.

QUOTE]

Ha,ha ja han måste ju vara helt "lost" nu. Vad fan har dom gjort mot mig(?) liksom. Hans bitterhet måste bli helt enorm, men han får skylla sig själv, idioten.

Felpost
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-15 kl. 19:28.
Citera
2018-07-15, 19:38
Medlem
Ursäkta att jag ställde till det när jag skulle svara på ditt inlägg Magica. Nåt blev fel och jag vet inte hur jag ska ställa detta till rätta.

-------------
Såna som PM och andra sexualsadister är att de inte anser att de har gjort nåt fel. "Det bara hände", typ "hon var på fel plats vid fel tillfälle" osv osv..

Massmördaren Tommy Lynn Sells förnekade att han hade gjort nåt speciellt mot sina offer, trots att det var både bevisat och överbevisat. "They got killed, yes", säger han i en intervju. Inte att han faktiskt mördade dem med berått mod. Det säger han aldrig, inte ens i sin sista intervju innan han avrättas. Han lägger allt som hänt offren utanför sin egen kropp och hjärna.

Precis likadant gjorde Ted Bundy m.fl och precis likadant gör PM.
Citera
2018-07-15, 20:27
Medlem
Har en liten fantasi om att en av dom andra i fängelset får en liten uppenbaring den tionde augusti för att fira ett-års markeringen.

PM spjudat den tionde augusti. Vilken vacker tanke ❤

Det sägs att han är bland likasinnade - men det är nog ingen där som övergår honom i ondska...
Citera
2018-07-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Har en liten fantasi om att en av dom andra i fängelset får en liten uppenbaring den tionde augusti för att fira ett-års markeringen.

PM spjudat den tionde augusti. Vilken vacker tanke ❤

Det sägs att han är bland likasinnade - men det är nog ingen där som övergår honom i ondska...

Jovisst, det finns en mkt stor skillnad. Vissa mördar i affekt. Andra, som PM mördar av lust. Av ren ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in