2018-07-15, 11:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ytterligare ett tecken på att "nazist"-narrativet är en koordinerad aktion på bred front.

Ja. Det skulle inte förvåna mig om de till och med har koordinerat det med NMR. "Åk till Almedalen så får ni gratisreklam i våra medier."

De är skakade nu. SD får sannolikt över 30 % i valet. AfS är en hårsmån från att ta sig in i Riksdagen.
Citera
2018-07-15, 11:47
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Läser 1984 just nu och det hjälper väl inte i dessa frågor och nu är jag kanske lite konspiratorisk ;-) Eller..?

Men kom att tänka på det där att SD faktiskt var först ut med förbud gällande NMR, som jag också tyckte var lite märkligt. För han var väldigt snabb med att komma med det förslaget och det fanns inte ens någon större tvekan i ett tidigt skede...

Nu har övriga politiker hakat på och andra motståndare till SD. Men om man nu redan tänker det värsta om SD varför ägnar ingen ens en tanke på varför även Jimmie Åkeson vill se ett förbud och om det här verkligen är så klokt?

Den vanliga inställningen är ”om SD tycker så, tycker vi tvärtom”. Men av alla frågor man i praktiken ställer sig på samma sida utan att ens fundera så blir det i yttrandefrihetslagar... Med tanke på att många av deras motståndare ser partiet som ett demokratihot är väl det här kanske bland dom sämsta sakfrågorna att välja att göra så i? :-)

Även om det är väldigt hypotetiskt tänk OM hela hans agenda med detta utspel var just för att göra det enklare för honom själv att använda och införa nya lagar till att förbjuda deras politiska fiender i framtiden...?

Folk har ju väldigt bra fantasi i vanliga fall när det gäller vad SD är kapabla till om de får makten, men här verkar man inte tänka ett enda steg längre varför de också var så pigga på förbud. Man ser inte längre än att en fiende drabbas, för stunden.

Det där är ju ett spår som fler SDare borde följa. SD är nämligen fake helt och hållet. I fråga efter fråga så går SD i riktning liberal/vänster. Och tittar man på deras visioner så luktar det Stalin och polisstat. Det stinker.
Citera
2018-07-15, 11:50
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
NMR, NMR, här ska röstas NMR.

Det kan inte vara meningen väl att provocera folk till att rösta på NMR? Men det funkar på mig och drabbar därmed SD.

Samma här. Jag tänkte ett tag lägga min röst på AfS men nu blir det NMR istället. Det går inte att rehabilitera det här ruttna systemet utan det måste bort.
Citera
2018-07-15, 11:51
Avslutad
Redan september 2017:

”Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson vill utreda en kriminalisering av nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen (NMR). Han vill också se över lagstiftningen, skriver Expressen.” https://www.svd.se/akesson-vill-forbjuda-nazistiska-nmr

”Rent lagstiftningsmässigt bör man se över möjligheten att i högre grad förbjuda den typen av organisationer” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-sd-andra-fragar-oss-vad-de-behover-gora-for-att-fa-vart-stod

Men är väl säkert helt osannolikt att han vill det för att även kunna förbjuda andra politiska motståndare ;-)
Citera
2018-07-15, 12:00
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Ja.

Precis som att det är okej när Kommunistiska Partiet gör det.
Vad har vänstern kommit med för dumma åsikter i sina demonstrationer då, och när skedde dessa marscher?
Citera
2018-07-15, 12:03
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, så länge dom ger fan i att misshandla och förstöra och begå lagbrott så ska dom också få yttra sig.
Men missbrukar man yttrandefrihet och mötesfriheten så kan man förvänta sig att lagen skärps. Det har jag sagt ett flertal gånger. Det är betydligt mer farligare att förbjuda nazister att marschera än att tillåta dom stå i ett hörn och visa upp sig och sin åsikt. Även om deras åsikter är avskyvärda så har dom vissa rättigheter. Det gäller bara att sköta sin kort väl vilket dom bevisligen inte klarar av så nu vill man skärpa lagen. Trist, men bollen låg hela tiden på deras planhalva.
Dom kan ju börja klä sig i slips och påstå att de bara har liiite åsikter om immigrationen. Det har visat sig att det finns gott om lättlurade dumbommar som köper sådant skitsnack.
Citera
2018-07-15, 12:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ja, vem ska avgöra vem som är nazist??
Jag kan ställa upp i morgon dag!
Citera
2018-07-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ytterligare ett tecken på att "nazist"-narrativet är en koordinerad aktion på bred front.

Ja, och jag är orolig för att denna koordinerade aktion kommer att tvinga SD att gå på defensiven.

En liknande koordinerad aktion, innefattande i princip hela MSM och public service inklusive TV4, gjordes under hösten 2015 för att få svenska folket att öppna sina hjärtan för den extrema flyktingströmmen. Det lyckades bra under åtminstone ett par månaders tid och gjorde det möjligt för så fruktansvärt många migranter att få komma till Sverige innan regeringen gjorde ett försök att åtminstone minska inflödet.

Om vi nu tänker oss att MSM och public service plus TV4 lyckas sätta sin "nazist-agenda" och tvinga svenska folket att förfasa sig över nazismen under de närmaste två månaderna, så kan detta absolut inte vara bra för SD.

Jag ber om ursäkt ifall detta är off topic. Var borde jag publicera mitt inlägg i så fall?
Citera
2018-07-15, 12:13
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Vad har vänstern kommit med för dumma åsikter i sina demonstrationer då, och när skedde dessa marscher?

KP vill ju ha revolution samt hyllar Stalin och Sovjet. Men det är förstås inga problem i ett vänstervridet rövhål som Sverige.
Citera
2018-07-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jag kan ställa upp i morgon dag!

Ja det kan du,men hvad hjælper en sådan udpegning?

Går folkets utilfredshed med regimet væk, hvis et bestemt påstået politisk tilhørsforhold forbydes?

Du kan nemt skabe DDR forhold, men også i DDR var folket utilfredse med regimet, og ønskede det væk, så forbud udskyder bare det iligitime regimets fald - det viser historien - hvorfor gentage historiens fejltagelser, i stedet for at lytte til folket og indrette politiken, så ingen behøver at gå til yderligheder i deres frustration over regimet?
Citera
2018-07-15, 12:29
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
KP vill ju ha revolution samt hyllar Stalin och Sovjet. Men det är förstås inga problem i ett vänstervridet rövhål som Sverige.
KP?
Citera
2018-07-15, 12:34
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja det kan du,men hvad hjælper en sådan udpegning?

Går folkets utilfredshed med regimet væk, hvis et bestemt påstået politisk tilhørsforhold forbydes?

Du kan nemt skabe DDR forhold, men også i DDR var folket utilfredse med regimet, og ønskede det væk, så forbud udskyder bare det iligitime regimets fald - det viser historien - hvorfor gentage historiens fejltagelser, i stedet for at lytte til folket og indrette politiken, så ingen behøver at gå til yderligheder i deres frustration over regimet?
Om förslaget gick ut på att förbjuda religiösa militanta fundamentalister att marschera på våra gator så vore inte så många emot det, men Nazister är ju inte ett spår bättre än dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in