2018-07-15, 01:52
Medlem
Europes avatar
Jag kör med fläktar hemma. AC skulle väl slå det, antar jag, men det känns lite overkill i ett land som är kallt nästan året runt. Det går att få en golv- och bordsfläkt för ett par hundra spänn.
Citera
2018-07-15, 01:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Så vad är innehållet? SVARA på frågan
Vad är rätt mängd? SVARA på frågan

så vi har olika definition på ordet "vätskeersättning", ok kan vi släppa det nu?
Varför repeterar du exakt samma sak om igen? Jag har redan svarat långt tidigare i tråden att vätskeersättning som man gör själv innehåller 1 liter vatten, 6 teskedar socker och 1 tesked salt. Vätskeersättning som går att köpa på vilken ICA butik som helst i form av exempelvis resorb finns i olika varianter.
Citera
2018-07-15, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ge fan i att öppna fönstren!
Fattar inte att folk fortfarande är så efterblivna så att dom tror att det ska bli svalare inomhus genom att öppna fönstret när det är 30 grader ute
Jag har det nu runt 23 grader i lägenheten, helt ok under hela dagen.
Hade jag öppnat fönstren och framöverallt till min inglasade balkong så hade det blivit olidligt härinne.
Kan inte du förklara hur växthus fungerar?
Citera
2018-07-15, 06:14
Medlem
Det finns något som heter kylfilt eller kyldyna för hund.
Värt att testa för oss som inte står ut i denna värme

https://www.xn--ob-eka.se/djur/hund/ovriga-hundtillbehor/kylbadd-for-hund-large-4100182
Citera
2018-07-15, 06:20
Medlem
Bada i pool
Bada i sjö
Bada i hav!
Drick en resorb och följ mina tips så är du good to go!
Citera
2018-07-15, 08:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Det är nog värst att sitta still i värmen. När jag jobbade hårt och det var 30 grader så tog jag en frottehandduk storlek för händer och doppade i kallt vatten. Vek den ett par gånger på längden och hade i nacken och runt halsen. Det kylde av blodet ganska fort.
Upprepa.

Annars har det mesta sagts. Isbitar i drickat är också gott.
Citera
2018-07-15, 08:14
Medlem
kontrarevolutionars avatar
duscha på kvällen och lägg dig och sov medans fortfarande blöt. påsar med is hängandes bakom en fläkt. var naken. sov naken. Sola. Bada.
Citera
2018-07-15, 08:18
Medlem
Strangeflowers avatar
Korsdrag i huset. Dygnet runt. Drick mycket. Viktigt som fan få i sig salt då.
Lägg blöt kall handduk om halsen för att svalka. Spola iskallt vatten på handlederna. Skönt om man börjar känna sig överhettad.

Sen, viktigaste för mig. Resignera. Ge upp att kämpa emot, bli irriterad, frustrerad. Just go with it. Lider inte nämnvärt längre, börjar vänja mig. Förutom att jag måste träna mycket lugnare, pga medicinering som gör ev uttorkning farlig, det stör mig lite.
Citera
2018-07-15, 09:09
Medlem
Grailguns avatar
1. Myggnät.

2. 1,5 liters plastflaska med fruset vatten. Linda in i liten handduk och ha under armhålan i sängen. Håller hela natten. Att ställa fruset vatten framför en fläkt gör ingen märkbar skillnad och då smälter den dessutom på ett par timmar.

3. AC är alltid värt att ha på en inomhusarbetsplats, om inte du vill påtvinga dina anställda hundratals timmar med plågsamt lidande och fluginvasion varje år. Envisa chefer bränner nog ut anställda på löpande band i landet genom at vägra.
Citera
2018-07-15, 09:17
Medlem
Köp en begagnad, portabel AC.
Kostar typ 1000kr eller mindre, kyler enkelt ner det rum du vistas i.

Antingen kör du en "permanent" lösning och blåser ut varmluften via slangen genom ett fönster eller hål i väggen, eller så pumpar du ut värmen i annat rum.

Om annat rum, tänk på att det blir varmt o fuktigt där.

Innan jag flyttade till hus med AC i varje rum så hade jag en portabel ac i lägenheten, 1-2 timmar före läggdags ställde jag acn i sovrummet o pumpade ut värmen till vardagsrummet med ett fönster öppet.
Sedwn repeatfunktion på acn så den startade 30 min varje 2 timmar, höll tempen mellan 20c hela natten.

Kostar småpengar. Typ 5kr/natt
Citera
2018-07-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Kan inte du förklara hur växthus fungerar?

Hahaha, tänkte ställa precis samma fråga innan jag såg att du ställt den.

Blir nästan ledsen av att inse att det finns människor i Sverige som är såhär otroligt ointelligenta...
Citera
2018-07-15, 09:22
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endways
Kylklampar under kudden när du sover, blir lite blött men vafan, blir det ju ändå av allt jävla svett.

Stoppa ner huvudkudden i en plastpåse och lägg i frysen.
Sval och skön när man tar fram den till läggdags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in