2018-07-15, 01:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Vatten lär väl hjälpa, du är en tjafsidiot som märker ord. Semantik får nog dig att komma i byxan, eller hur?!
Att dricka bara vanligt vatten fungerar bra om man är törstig, det räcker inte vid vätskebrist.
Senast redigerad av Denom 2018-07-15 kl. 01:09.
Citera
2018-07-15, 01:04
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vatten fungerar bra om man är törstig, inte vid vätskebrist.

Vad var det för fel på tidigare förslag då? Vad rekommenderar doktorn då? (Du) Bara så du får tjafsa lite till...
Tror att vatten skulle rekommenderas vid vätskebrist. Eller vad tror du kamelknullaren?
Citera
2018-07-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
På många håll i Sverige, ligger nu temperaturen på runt 30+ och har gjort så ett bra tag nu. Till nackdel för djur, sjuka och äldre. Nu är jag varken djur, sjuk eller speciellt gammal. Men den här värmen börjar bli påfrestande även för mig.
Hur gör ni för att klara av värmen?
Tror att fler än jag är tacksam för tips....

Till mod.. Är osäker på om detta inlägg hamnade i rätt fack.. Ni får gärna flytta det dit ni tycker är bäst Isåfall

Kolla madrasskyddet TopCool, kvinnor som svettas mycket på grund av klimakteriet tycker det funkar. Vi andra behöver ju bara lida några veckor, de har det så året runt. Värt att tänka på...

Annars tror jag mest på att man inte ska låta sig stressas av värmen. Om man accepterar den går det bättre. Alkohol gör ofta att man svettas mer. Undvik det.
Senast redigerad av rappytt 2018-07-15 kl. 01:12.
Citera
2018-07-15, 01:10
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Att salt innehåller spårämnen är ofrånkomligt men du borde ta och lära dig räkna till att börja med. Att 100 gram salt innehåller 24 mg kalium är irrelevant eftersom det bara utgör 0,8% av RDI på 100 GRAM salt. Förstår du fortfarande inte?
Tydligen inte. Eller också är det du som inte tar till dig.
Jodsalt ger även nästan 20% av kalcium, 10 av fosfor och magnesium. Hör uttrycket "många bäckar små"? Ok, det ger väldigt lite kalium (2%, inte 0,8), men resten då? Det är helt enkelt BÄTTRE inte absolut perfekt att dricka mineralvatten när man svettas, liksom det är bättre att under samma omständigheter hälla lite salt i dricksvattnet.
Citat:
Apotek säljer också schampo samt glidmedel vilket inte heller är läkemedel så du har fortfarande helt fel om allt du hittills påstått.
Fel igen. Det har knappast med nyttan av mineralvatten att göra.
Om du köper kådisar, mjällschampo eller tandflux på Apoteket så är SANNOLIKHETEN att du köper en bra produkt än om du köper den i närmsta invandrarbutik eller Lidel. - ty de hava krav på test för produkt.
Tandflux apotek, 0,2 % NaF (mängd hvilken rekommenderas av tandläkare; flux Orientbutiken eller Lidel 0,05 %. Slutsats Apoteket tar emot Flux, de säljer inte samma märken som Arabbutiken eller tyska stoltheten. Ty de ej uppfylla krav. Apoteket hava krav på produkt för att sälja den.
Fattar du?
Citat:
Mineralvatten och resorb är helt olika saker eftersom resorb är vätskeersättning vilket mineralvatten inte är.
Som vi redan förklarat för dig: vätskeersättning är att tillföra kroppen vätska. Att ta en kopp te är "vätskeersättning". Om du är törstig.
Då både Resorb och mineralvatten innehåller mineraler människan behöver är de inte "olika smaker" utan två versioner av samma sak.

Det intressanta är vilket mineralvatten, som liksom Resorb, ger 360 mg natrium och kalium respektive, 400 mg klorid och 3 mg citrat per dag.
Citera
2018-07-15, 01:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Tydligen inte. Eller också är det du som inte tar till dig.
Jodsalt ger även nästan 20% av kalcium, 10 av fosfor och magnesium. Hör uttrycket "många bäckar små"? Ok, det ger väldigt lite kalium (2%, inte 0,8), men resten då? Det är helt enkelt BÄTTRE inte absolut perfekt att dricka mineralvatten när man svettas, liksom det är bättre att under samma omständigheter hälla lite salt i dricksvattnet.
Fel igen. Det har knappast med nyttan av mineralvatten att göra.
Om du köper kådisar, mjällschampo eller tandflux på Apoteket så är SANNOLIKHETEN att du köper en bra produkt än om du köper den i närmsta invandrarbutik eller Lidel. - ty de hava krav på test för produkt.
Tandflux apotek, 0,2 % NaF (mängd hvilken rekommenderas av tandläkare; flux Orientbutiken eller Lidel 0,05 %. Slutsats Apoteket tar emot Flux, de säljer inte samma märken som Arabbutiken eller tyska stoltheten. Ty de ej uppfylla krav. Apoteket hava krav på produkt för att sälja den.
Fattar du?
Som vi redan förklarat för dig: vätskeersättning är att tillföra kroppen vätska. Att ta en kopp te är "vätskeersättning". Om du är törstig.
Då både Resorb och mineralvatten innehåller mineraler människan behöver är de inte "olika smaker" utan två versioner av samma sak.

Det intressanta är vilket mineralvatten, som liksom Resorb, ger 360 mg natrium och kalium respektive, 400 mg klorid och 3 mg citrat per dag.
Nej, alltså du förstår fortfarande inte vad du snackar om. Det är ingen som käkar 100 GRAM jodsalt för att få i sig 20% RDI av kalcium, du har noll koll på siffrorna helt enkelt.

Om du provar att googla "vätskeersättning" ser du att alla resultaten handlar om precis vad jag förklarat för dig och att det inte dyker upp resultat om att ta en kopp te.

Resorb är som jag redan sagt ett exempel på vätskeersättning vilket inte är samma sak som mineralvatten bara för att samma salter återfinns i båda produkterna då koncentrationen är annorlunda.

Nej, du påstod att resorb var ett läkemedel bara för att det går att köpa på apoteket vilket bara en riktig blådåre är dum nog att slänga ur sig.
Citera
2018-07-15, 01:19
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Alkohol gör ofta att man svettas mer. Undvik det.
Å andra sidan gör det att man mår bättre i hettan - givetvis med massor av vatten dessutom.
Citera
2018-07-15, 01:24
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Resorb är som jag redan sagt ett exempel på vätskeersättning vilket inte är samma sak som mineralvatten bara för att samma salter återfinns i båda produkterna då koncentrationen är annorlunda.
Och vad är koncentrationen?
Jämförelse mellan div mineralvatten och Resorb eftersträvas.

Det är inte komplicerat. Salt binder vätska i kroppen. Resorb innehåller salt (mm). Mineralvatten innehåller salt (mm). Alltså funkar de på samma sätt! (och ett tredje sätt är, häll lite salt i dricksvattnet)
Citera
2018-07-15, 01:27
Medlem
Jag står knappt ut. Ångrar mig för att jag inte köpte takfläkt som planerat.
Citera
2018-07-15, 01:28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Och vad är koncentrationen?
Jämförelse mellan div mineralvatten och Resorb eftersträvas.

Det är inte komplicerat. Salt binder vätska i kroppen. Resorb innehåller salt (mm). Mineralvatten innehåller salt (mm). Alltså funkar de på samma sätt! (och ett tredje sätt är, häll lite salt i dricksvattnet)
Det är inte samma innehåll och därför inte samma sak, vad är det som du inte förstår? Att "hälla lite salt i dricksvattnet" funkar inte om man har fel mängd salt, i rätt mängd med socker kallas det för vätskeersättning.
Citera
2018-07-15, 01:43
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Det är inte samma innehåll och därför inte samma sak, vad är det som du inte förstår? Att "hälla lite salt i dricksvattnet" funkar inte om man har fel mängd salt, i rätt mängd med socker kallas det för vätskeersättning.
Så vad är innehållet? SVARA på frågan
Vad är rätt mängd? SVARA på frågan

så vi har olika definition på ordet "vätskeersättning", ok kan vi släppa det nu?
Citera
2018-07-15, 01:47
Medlem
Denoms avatar
Citat:

så vi har olika definition på ordet "vätskeersättning", ok kan vi släppa det nu?
Googla vätskeersättning så får du se själv att jag har rätt och du har fel från ännu fler håll än vad som redan konstaterats. Även innehållet i vätskeersättning har jag skrivit i tråden tidigare.
Citera
2018-07-15, 01:51
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Googla vätskeersättning så får du se själv att jag har rätt och du har fel från ännu fler håll än vad som redan konstaterats. Även innehållet i vätskeersättning har jag skrivit i tråden tidigare.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in