2018-07-14, 19:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Glass är perfekt! Svalkar på sommaren, och så får man ett fettlager till vintern.
Citera
2018-07-14, 19:45
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
endast gylfkalsonger, fläkt i varje rum o rutorna på tvärdrag, thats it
Svårt läge för en annan,när man bor i en vindsvåning på ett rum och kokvrå, samt två fönsterrutor som sitter jämte varandra. Gylfkalsongerna hittade jag inte
Citera
2018-07-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Glass är perfekt! Svalkar på sommaren, och så får man ett fettlager till vintern.
I den här värmen går man ju ner i vikt vad man än äter, om man kan äta annat än glass, jag har ingen aptit alls.

Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Svårt läge för en annan,när man bor i en vindsvåning på ett rum och kokvrå, samt två fönsterrutor som sitter jämte varandra. Gylfkalsongerna hittade jag inte
Det går lika bra med gylflösa, bara dra dom åt sidan och låt paketet hänga i den svala svalkande luften.
Citera
2018-07-14, 19:55
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Ge fan i att öppna fönstren!
Fattar inte att folk fortfarande är så efterblivna så att dom tror att det ska bli svalare inomhus genom att öppna fönstret när det är 30 grader ute
Jag har det nu runt 23 grader i lägenheten, helt ok under hela dagen.
Hade jag öppnat fönstren och framöverallt till min inglasade balkong så hade det blivit olidligt härinne.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-07-14 kl. 20:08.
Citera
2018-07-14, 20:00
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ge fan i öppna fönstren!
Fattar inte att folk fortfarande är så efterblivna så att dom tror att det ska bli svalare inomhus genom att öppna fönstret när det är 30 grader ute
Hade jag öppnat fönstren och framöverallt till min inglasade balkong så hade det blivit olidligt härinne.
Du har en poäng där faktiskt. Man släpper ju in värmen istället. Fast det är svårt att låta bli och öppna upp ändå..
Citera
2018-07-14, 20:01
Medlem
happilappis avatar
Duscha kallt. Bada i sjöar. Köp en AC till hemmet. Köp isglass.
Citera
2018-07-14, 20:01
Medlem
Som sagt...stängda fönster på dagarna.persienner neddragna..öpnna på natten.
Dricka vatten fast man inte är törstig...
Så lite aktivitet/ansträngning man kan..
Läste nyss att vissa mediciner ska man undvika typ vätskedrivande..
Citera
2018-07-14, 20:10
Medlem
[Assman]s avatar
Man köper luftvärmepump, under 20 grader på nedervåningen och en miljard grader där uppe. Skitbra då sambon gillar värme och jag kyla.
Citera
2018-07-14, 20:10
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixofixi
Som sagt...stängda fönster på dagarna.persienner neddragna..öpnna på natten.
Dricka vatten fast man inte är törstig...
Så lite aktivitet/ansträngning man kan..
Läste nyss att vissa mediciner ska man undvika typ vätskedrivande..
Ja, jag tog amfetamin i förrgår, det är extremt vätskedrivande. Tog hårt på krafterna, helvete vad jag svettades, inget jag rekommenderar i de här temperaturerna. Men det var kul ändå. Tur man inte har det på recept så man måste ta det varje dag.
Citera
2018-07-14, 20:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ge fan i öppna fönstren!
Beror på vad man bor i för hus. Många hus blir varmare i solen än de hinner svalna under natten och då får man köra med korsdrag hela natten för att få ner temperaturen så gott det går innan solen ligger på och steker.
Citera
2018-07-14, 20:12
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Duscha kallt. Bada i sjöar. Köp en AC till hemmet. Köp isglass.
Kall bärs i all ära men en isglass i kalsongerna så ska man nog fan se att man blir kall.
Citera
2018-07-14, 20:13
Medlem
Gått till stranden senaste sex dagarna och tillbringat precis hela dagarna där med familjen.
Planerade altanutbyggnaden får vänta.

Vad är problemet? Var vid havet, eller en sjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in